Terjedelmes termékpalettával rendelkező webáruházak optimalizálása
Van olyan webáruház, ahol a termékek száma több száz vagy több ezer. Ezek a webáruházak egy speciális keresőoptimalizálási problémával találkoznak: Hogyan lehetne minden terméket a Google első oldalára felhozni?
A látogatottság óriási kérdés. A webáruház forgalmára kritikus hatással van. Hogyan lehet feltornászni a látogatottságot? A termék adatlapját úgy kell elkészíteni, hogy az első oldalon szerepeljen a Google keresőben. Az emberek konkrét termékre illetve márkára sokkal nagyobb létszámban keresnek, mint a webáruház fő tevékenységi köre.
Úgy értem, hogy aki fúrógépet akar venni nem, fogja a keresőbe írni: „kéziszerszám”. Habár a „kéziszerszám” szó szerepel a névjegykártyán, cégtáblán és a szórólapon, mint a cég fő tevékenysége.
Az emberek nagyon gyakorlatiasak. Amikor ismert a termék neve (pl. HITACHI DS12DVF3 LN akkus fúró), akkor azt írják a keresőbe. Ha nem ismerik a konkrét terméket, akkor a termék „fajtáját”, szakszerűen a termék kategóriáját (akkus fúró) használják kulcsszónak.
A vevők viselkedése alapján 3 csoportra lehet osztani a webáruház optimalizálását:
-
a kezdőlap optimalizálása a cég fő tevékenységére (kéziszerszám)
-
a kategória oldalak optimalizálása a kategória kulcsszavaira (akkus fúró, akkus fúrógép, bosh akkus fúró, hitachi akkus fúró)
-
a termék adatlap optimalizálása (HITACHI DS12DVF3 LN akkus fúró)
Az első esetnél a keresőoptimalizálás általános szabályaira támaszkodhat. A második és a harmadik esetben ugyanazzal az eljárással lesz eredményes. Most ezt az eljárást ismerheti meg.
Kulcsszavak és keresési számok táblázata
Több száz vagy több ezer termék esetén nem célszerű a megosztani a figyelmet. A rendelkezésre álló energiát érdemes azokra a kulcsszavakra fókuszálni, amelyek a legnagyobb látogatottságot hozzák.
Egy általános hiba miatt a webáruházak többségének fogalma sincs arról, hogy melyik kulcsszó hozza a legnagyobb látogatottságot. Ez a hiba azért van, mert a látogatottsági statisztika alapján határozza meg az eredményes kulcsszavakat. Megnézi a látogatottsági statisztikában, hogy melyik kulcsszó hozza a legtöbb látogatottságot. Valószínűleg ebből a termékből van a legtöbb eladás.
Ez hibás elképzelés, amely nem tükrözi a valós látogatottságot. Valójában a látogatottság két dolog összetevője:
-
A kulcsszó keresési száma: a Google Kulcsszóválasztó Eszköz segítségével meghatározható, hogy egy kulcsszóra hányan keresnek. Ez a szám jelenti, hogy az első helyen havonta hány látogató várható.
-
A helyezés: minél jobb a helyezése az adott kulcsszóra, annál többen fogják látni.
Sokan nem veszik figyelembe, hogy a látogatottság a keresési szám és a helyezés függvénye. Csak azt látják, hogy melyik kulcsszó hozza a legtöbb látogatót - és vásárlást.
Gyakran megesik, hogy alacsony keresési számmal bíró kulcsszó hozza a legtöbb látogatót. Mivel itt kisebb a verseny és jobb helyezést ér el a webáruház. Alacsony keresés mellett magas a helyezés, így jó forgalmat hoz a kulcsszó.
A napi rutin miatt a webáruház tulajdonos fejében ez a kulcsszó lesz a kedvenc. Mindent megtesz azért, hogy megőrizze a helyezését. Emiatt nem koncentrál olyan kulcsszavakra, amelyek kevés látogatót hoznak. Számtalan kulcsszó azért hoz kevés látogatót, mert a helyezése rossz.
Mit jelent a gyakorlatban?
Gyenge versenyben az első helyen levő kulcsszó hoz napi 50 látogatót. Ezt látja a statisztikában. Ez lesz a favorit. Van egy másik kulcsszava is, ami csak 5 látogatót hoz naponta. Valójában ez a kulcsszó az első helyen 1000 látogatót hozhatna, de Ön csak a 27-ik a listában. Ha ezt a kulcsszót tornássza fel az első helyre, látványosan megugrik a forgalom. Tehát az eladások száma.
Ha nem akar vakon repülni és nem akarja bevételeit a véletlenre bízni, először is pontosan tudnia kell, hogy milyen kulcsszavak milyen keresési eredményeket produkálnak. Majd mindent meg kell tenni azért, hogy az eredményes kulcsszavak érjék el a legjobb helyezést.
Hogyan állíthatja össze a kulcsszavak és keresési számok táblázatát?
A kulcsszavak és keresési számok táblázatának összeállítása könnyű, ám rendkívül időigényes feladat. A termék nevét egyesével be kell írni a Google Kulcsszóválasztó Eszközébe. Az eszköz ezután kiírja a keresési számot, amit Ön rögzít a termék neve mellett. Ezt a nyilvántartást akár egy Excel táblázatban is vezetheti.
Ezzel van egy táblázata, ami a termékek keresési számát tartalmazza. Ugyanígy kell eljárni a termék katagóriákkal is.
Termékek lebontása egyszavas és kétszavas kulcsszavakra
Az egyszerű kulcsszavakra többen keresnek. Minél bonyolultabb egy kulcsszó, annál inkább csökken a keresések száma.
Általában a konkrét termékek (HITACHI DS12DVF3 LN akkus fúró) keresési száma alacsony. Ezt ellensúlyozza a termékek nagy létszáma. A termékek nevének lebontása után találja meg az igazi aranybányát. Ezek azok a kulcsszavak, amire sokan keresnek. Amikor a termékek alapján megtalálja a gyakran keresett kulcsszavakat és jó helyezést ér el, a látogatottsága óriási lesz.
A termékek nevét tehát le kell bontani egyszavas (fúró) és kétszavas (akkus fúró) kulcsszavakra.
Nem nehéz olyan programot készíteni, ami a termékek nevét szavakra bontja. A listára a szavak ismétlődés nélkül kerülnek. Tehát egy szó csak egyszer szerepel. Ezután az egyedi szavak listáját egyesével bemásolja a Google Kulcsszóválasztó Eszközébe és kimásolja a keresési számokat.
Ugyanígy járjon el a kétszavas kulcsszavakkal.
Nézzük a gyakorlatban:
-
„HITACHI DS12DVF3 LN akkus fúró”: keresések száma 10 db / hó
Lebontás egyszavas kulcsszavakra:
-
HITACHI - 22.000 / hó
-
DS12DVF3 - 260 / hó
-
LN - 14.800 / hó
-
akkus - 33.100 / hó
-
fúró - 49.500 / hó
Lebontás kétszavas kulcsszavakra:
-
HITACHI DS12DVF3 - 210 / hó
-
DS12DVF3 LN - 0
-
LN akkus - 0
-
akkus fúró - 4.400 / hó
A táblázat megtisztítása
A példában is látszik, hogy az egyszavas és kétszavas kulcsszavak táblázatába olyan kulcsszavak is kerülnek, amelyeket nem fog tudni használni. Érdemes a táblázatot keresési számok alapján csökkenő sorrendbe rendezni.
A rendezés azonnal megmutatja, hogy milyen kulcsszavakra kell fókuszálni. Azt is megmutatja, hogy mely kulcsszavak kerüljenek a kukába. Elöl lesznek a nagy kereséssel bíró kulcsszavak, míg a táblázat alján a nullás kulcsszavak.
A táblázatot Ön ízlése szerint szelektálhatja. Ön a téma szakértője. Jól tudja, hogy mely kulcsszavak irrelevánsak. Amelyeket törölni kell a listáról.
Három táblázat, melynek értéke felbecsülhetetlen
Az egész szakmában piacvezetővé és meghatározó karakterré válhat, aki birtokolja ezt a három táblázatot. Az egész online piacot tartja a kezében, aki ezt a három táblázatot elkészíti.
Bármilyen szakterületről legyen szó, gyorsan piacvezetővé válhat ennek a birtokában. A vezető kulcsszavak meghatározásával a legtöbb terméket fogja eladni az interneten. A vevők sokszor gondolják, ahogy a keresőben az első helyen szereplő weboldal a legjobbja a szakmájának. Gyakran kihasználják és az első tíz jóval magasabb árakon dolgozik. Mégis náluk vásárolnak. Sokszor az olcsóbb esélyt sem kap, mert nem is látják a weboldalát.
Mi a titka annak, hogy a szakterületén piacvezető legyen?
Sok minden, de az egyik legfontosabb: az Ön weboldalára látogasson a piac legnagyobb része.
Hogyan érheti ezt el?
Végezzen piackutatást a saját termékeivel. Szánjon rá időt, és készítse el ezt a három táblázatot:
-
1. táblázat: Termék neve - Keresések száma
-
2. táblázat: Egyszavas kulcsszavak - Keresések száma
-
3. táblázat: Kétszavas kulcsszavak - Keresések száma
Mi történik akkor, ha Önnek nincs ilyen táblázata?
E három táblázat nélkül olyan, mintha vakon repülne. Konkrét tények és adatok helyett csak a statisztikára támaszkodhat. A statisztikában a legtöbb forgalmat hozó kulcsszavakról kiderülhet, hogy valójában csak aprópénzt hoznak. Az igazi vagyont a gyakran keresett kulcsszavak hozzák.
Ezeket Ön nem tudja, mert nincs ilyen táblázata. Minden pénz, amit táblázat nélkül keres, csak a töredéke annak, amit a három táblázattal kereshetne.
Valamikor jön egy lelkes, fiatal konkurens. Látja, hogy a veteránok mennyire kínlódnak. Egymással és a vevőkkel egyaránt. Ezért szakítani akar a hagyományokkal. Elkészíti a táblázatot. A weboldalát eleve úgy készíti el, hogy ő a táblázat minden fontos elemére jó helyet akar:
-
egyedi webcím minden terméknek
-
keresőbarát webcím minden terméknek
-
fontosabb HTML elemekbe (title, meta, h1, képaláírás, félkövér kiemelések) beépíti a kulcsszót
-
a táblázatban szereplő kulcsszavakat használja a linképítésben a linkek szövegének
-
a termékek oldalára egyenként végez linképítést a táblázat kulcsszavaival
-
6-12 hónap után az online piacon a legtöbb termék eladója lesz
-
2 év után piacvezetővé válik (nem csak az internetes piacon!) és ő diktálja a szabályokat
Záró akkordok
Döbbenet, hogy a válság mennyire átírja a hagyományos kereskedelem szabályait. Egyre több hagyományos bolt költözik az internetre. Nincs bérleti díj és csak a keresővel kell okosan bánni. Ha van látogatottság, csak jó szöveget kell írni. De még rossz szöveggel is többet ad el, mint a legjobb szövegíró, akinek el sem olvassák weboldalát.
Most zajlik egy csendes forradalom: számos szakmában aki az interneten piacvezetővé válik, a szakmájában is piacvezető lesz. Korábban 10-20 év kellett, mire egy üzlet igazán versenyképes lesz. Az örökség ma már 2 év alatt elkészülhet a felgyorsult technológia miatt. Igazán mesés korszakot élünk, ahol a lemaradókra szívtelenül lesújt a kegyetlen sors.
Az ambiciózus, szorgalmas, alvást és értelmetlen szórakozást hanyagoló személyek életére felragyog életük legdinamikusabb korszaka. Valóságos gazdasági robbanás, amely ma az interneten kezdődik.
Dinamikus éveket kívánok, tisztelettel:
Idő = Élet. Ne töltse idejét (életét) új ügyfelek szerzésével. Legyen több ütős honlapja is a Google kereső élmezőnyében. Impulzív reklámszövegekkel maximalizálja az eladások számát. Lazítson és élvezze, ahogy az online vevőszerző folyamat magától termeli a profitot. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:
Verdes János Online marketing és impulzív reklámszövegírás szakértője
18 ember köszönte meg.
|