Honlapkészítés tippek - honlapteszt.hu Kitöltött honlapteszt
BLOG Online Marketing ▼ Honlapkészítés ▼ Keresőoptimalizálás ▼ Linképítés ▼ Google Adwords ▼ Referencia Kapcsolat

Webáruház készítés 4 vastörvénye

Ma már Dunát lehet rekeszteni huszadrangú webáruházakkal. Ezzel a 4 lépéssel elszakíthatja magát a könnyen összehasonlítható webáruházak tucatjaitól

Sajnos hazánkban nincsenek minták, amelyeket le lehet másolni egy sikeres online cég felépítéséhez. Emiatt webáruházak ezrei nem termelnek igazi profotot. Vegetálnak, de talán már legalább azt visszahozzák, amibe a fejlesztés került.

Ügyesebb vállalkozók szép jövedelmet tudnak keresni egy webáruházzal még akkor is, ha rossz alapokat használ. Mégis milyen könnyű lenne pénzt keresni, ha jó alapokkal tenné ugyanezt?

Az interneten nem másolható le a bolti eladás receptje

Nagyon sok webáruházzal találkozunk, amelyeken a termékpalettán és az elérhetőségen kívül semmi más nincs a honlapon. Ez egy nagyon mélyen beidegződött megszokás internetes megjelenése.

A 80-as években bárki vagyonra tehetett szert a „Valami kapható” típusú hirdetésekkel:

  • „Ablakcsere akció! -20%, telefon: xxx”
  • „Samsung televízió 125.000 helyett csak 99.999”
  • „Fodrászat, manikűr, pedikűr akció! -15%, telefon: xxx”
  • „Víztisztító 79.900 Ft”

Ugyanez az interneten úgy néz ki, hogy a webáruházban van egy termékpaletta és egy kosárba gomb. Itt vannak a termékek, itt van a gomb, lehet rendelni.

A vevők nem robotok, érzéseik vannak. Senki sem szeret úgy vásárolni, mikor a kasszához érünk, az eladó a székében ülve popkort majszol és a tévét nézi, majd felháborodottan áll fel a székéből. Homlokára van írva: „Most meg minek zavarsz engem?”

A „nesze itt van, vegyél valamit” típusú webáruházak sem okoznak nagyobb élvezetet a vásárlásban, mint a popkornt majszoló eladó.

A vevőnek élvezetre van szüksége már a vásárlás során is!

Az internet sajátossága, hogy nem lehet kézzel megfogni a terméket. Nincs ott egy barátságos eladó, akinek önbizalma és szétáradó mosolya felmelegíti a vevő szívét még a legrosszabb hétköznapokon is. Higgye el, hogy a vevőknek hiányzik a személyes tapasztalat szerzés.

Nem gondolja, hogy jobban jár, ha szakít ezzel a hagyománnyal?

Mit gondol, nem lenne hasznosabb, ha a vevőt jókedvre deríti és fontosnak érezheti magát annál, hogy úgy érzi, hogy itt emberszámba sem veszik, csak a pénzére hajtanak?

A vevő jókedvre derítéséhez nem viccekre, mókás dolgokra, hanem egyszerű szavakra van szükség.

Írja le, hogy miért érdemes itt vásárolni. Mondja el neki, hogy miben más ez a termék, mint a többi. Meséljen arról, hogyan kell ezt a terméket megfelelően használni. Segítsen neki a legjobbat kiválasztani!

Ne érezze úgy a vevő, hogy emberszámba sem veszik. Érezze úgy, mint ahogy az a valóságban is van: ő a király! Minden ő érte van. Ez az ő birodalma, ahol minden kérését ezer szolga lesi!

Pozicionálás

Nincs annál rosszabb, amikor egy papír írószer webáruház termékpalettájának kb. 10%-a kapcsolódik szorosan a tárgyhoz. A maradék 90%-ban ásványvizet, fényképezőt, digitális kamerát, tonert, nyomtatót, számítógépet, számológépet, CD-ket, DVD filmeket, fordítógépeket akarnak eladni.

Van egy ismert vicc:

 

A zsidó Kohn meghalt. Felesége egy újsághirdetésben ezt írja: „Kohn meghalt”. Visszírnak, hogy a hirdetés szövege legalább 5 szó legyen. A feleség elküldi az új hirdetést: „Kohn meghalt. Ugyanitt trabant eladó.”

 

Az „ugyanitt trabant eladó” típusú webáruházak öntudatlanul elkövetik a legsúlyosabb üzleti hibát: mindenkinek mindent el akarnak adni azonnal.

Szükséges megérteni, hogy az internet nem egy olyan bolt, ahova a vevők bemennek és mindent megtapogatnak. Éppen az ellenkezője. Se eladó, se termék. A vevőnek vakon kell bíznia ismeretlenben.

Minden ember fél az ismeretlentől és félti a látását. Igaz?

A vevő szemében nincs annál ijesztőbb, amikor úgy érzi, hogy egy áleladóval van dolga. Honnan jöhet ez a megérzés?

  • Nem mutatkozik be az eladó. Nem található leírás arról, hogy ki ő és miért akar eladni
  • Nem mutatja be az eladó a terméket. A termék leírás rideg táblázata mellett nincs odaírva érhetően, hogy mit jelent a hétköznapokban. Pl. „1200W teljesítményű mikosütő”. Az emberek fele azt sem tudja, hogy mit jelent a W. Ennyit kellene odabiggyeszteni: „A levest elég fél percre betenni ahhoz, hogy fogyasztható legyen. Ez a nagy teljesítmény hamarabb felmelegíti a levest, így 2-3 percet takarít meg minden alkalommal.”
  • Nem udvarias a webáruház. Ezernyi termék és ezernyi kosárba gomb. Mintha kötelező lenne csak azért vásárolni, mert az oldalon van egy kosárba gomb
  • Zoknitól elefántig minden kapható. Kétségbe vonható az eladó szakértelme.

Könnyen sokszorosítható webáruházak központi adminisztrációval

Megoldást ad a könnyen sokszorosítható webáruház rendszer. Egy olyan rendszerről van szó, aminek van egy vaskos központja. Itt lehet az adminisztrációt intézni. Termékek feltöltése, módosítása, megrendelések kezelése, satöbbi.

A vaskos központi rendszerhez hozzá lehet kapcsolni leegyszerűsített webáruházak tucatjait.

A leegyszerűsített webáruházak csak minimális funkciókat tartalmaznak. Éppen elég arra, hogy kosárba lehet tenni a terméket. Sajátos dizájn, egyedi termék leírások.

Amikor a látogató egy ilyen termék specifikus oldalra érkezik, úgy érzi, hogy itt szakemberrel van dolga. Sokkal jobb pozícióból indul az eladó.

A termék palettát szét lehet szedni webáruházakra. Minden termékcsoportnak saját webáruháza van, ahol csak az adott terméket lehet kosárba tenni.

Milyen előnyei vannak?

  • Olcsó - csak egy központi egységre van szükség. A leegyszerűsített webáruházak könnyen másolhatók
  • Specifikus - a vevő ámulatba esik az eladó szakértelmétől
  • Egyedi design - egy termékre fókuszáló dizájn miatt az oldal sokkal jobban átlátható
  • Jobb pozíció a Google-ben - A specifikus webáruházakat egyenként lehet keresőoptimalizálni. Egyesével lehet beküldeni a katalógusokba, lap.hu oldalakra, satöbbi. A webáruházak szétválasztásával magasabb lesz az összes látogató száma, mint egyetlen optimalizált webáruházzal
  • Több pozíció a Google-ben - A webáruházak másolatait megfelelő duplikált tartalom szűrés mellett ugyanarra a kulcsszóra is optimalizálni lehet. Hiába Ön a legelső... Legyen a második, harmadik, ötödik, hatodik, nyolcadik és tízedik is.

Felhasználóbarát funkciók

A felhasználóbarát funkciók közül csak a legfontosabbakat említem meg:

  • Akadálymentes vásárlás - Mindeni utálja, ha a vásárlást félbe kell szakítani az e-mail cím ellenőrzése miatt. A rengeteg levél miatt a szolgáltató lelassul. Perceket kell várni, míg megérkezik a megerősítő linket tartalmazó e-mail. Ezt a lépést ki kell hagyni, nem szabad megakasztani a vásárlás folyamatát. Egy lassabb szolgáltató vagy erősebb spam szűrés komoly bevételektől foszthat meg
  • Szűkítés kattintással és villámgyors keresés - az ismert ár összehasonlító portálokon megszokott a bal oldali szűkítés. Szenzációs találmány. Egyetlen kattintással pontosítani lehet a keresést.
  • Automatikus bejelentkezés - Szintén utálatos, hogy a vásárlás kellős közepén regisztrálni kell, majd be kell jelentkezni. A regisztráció után kezdhetjük előröl a megrendelés leadását. Minek? A regisztrációval egy időben nem lehet azt is elintézni, hogy legyen bejelentkezve a felhasználó? A Joomla rendszerek ezt nagyon rosszul kezelik, sokszor elakad a megrendelés a bejelentkezés miatt.
  • Szállítási költség - Fontos, hogy a végösszeg a szállítási költséget is tartalmazza. Csak vet egy pillantást a vevő a megrendelő lapra és rögtön tudja, mennyit kell a futár kezébe adni. Nincs jó hatással a vásárlásra, ha a megrendelés előtt vagy után perceket kell tölteni a szállítási adatok kibányászásával.

Rengeteg online vásárlást kívánok:

Idő = Élet. Ne töltse idejét (életét) új ügyfelek szerzésével. Legyen több ütős honlapja is a Google kereső élmezőnyében. Impulzív reklámszövegekkel maximalizálja az eladások számát. Lazítson és élvezze, ahogy az online vevőszerző folyamat magától termeli a profitot. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Világszínvonalú honlapkészítés, automatizált keresőoptimalizálás és impulzív reklámszövegírás szakértője

 

 31 ember köszönte meg.

 

  Verdes János - Honlapkészítés, weboldal készítés
SEOZSENI Belépés
Weblap készítés blog
Kulcscsó sűrűség számítás
Honlapkészítés tippek: címsor ebook (honlap ingyen)
Weboldal készítés tippek: szövegírás ebook (honlap ingyen)