Honlapkészítés tippek - honlapteszt.hu Kitöltött honlapteszt
BLOG Online Marketing ▼ Honlapkészítés ▼ Keresőoptimalizálás ▼ Linképítés ▼ Google Adwords ▼ Referencia Kapcsolat

Ütős Címsor

Íme egy zseniális trükk arra, hogy KIUGRÓAN növelje írásos ajánlatai eredményét. Egyetlen jó címsor akár 300%-os forgalomnövekedést eredményezhet, bármilyen írásos hirdetésről, honlapról vagy ajánlatról is legyen szó

Honnan fogja tudni, hogy lesz-e számottevő eredménye a következő írásos ajánlatának? Kigontolta, megtervezte, papírra vetette... de... beválik-e vagy sem? Vajon érdekelni fogja a vevőket, amit írt, vagy el sem olvassák?

Ha a szöveg nem ragadja meg a figyelmüket, nem kelti fel az izgalmat és a vágyat a leendő vevőkben, alig fognak vásárolni... muszáj ennek így lennie? Vajon kötelező, hogy az írásos ajánlatai százazak, hatástalanok legyenek?

Egy zseniális hírem van pontosan az Ön számára: NEM

A vevők majd' kiugranak a bőrükből az igalomtől, mikor megpillantják a következő írásos ajánlatát, ha Ön beveti mindazt, amit itt most megtanul a címsorról.

Mi az a címsor?

A világ leggazdagabb marketing szakembereit érinti legsúlyosabban annak a problémája, hogy az írásos ajánlataira hányan reagálnak vásárlással. Dollár milliók forognak kockán. Ezért kidolgozták a máig legsikeresebb módszert arra, hogy tömegeket rávegyenek az írásos ajánlataik végigolvasására.

Ismerje meg az ő módszerüket:

Minden írásukat, legyen az DM, e-mail, üzleti ajánlat, apróhirdetés vagy szórólap, egy ütős címsorral kezdenek. Ami berobban a vevő gondolatába, és elkezdi foglalkoztatni a vevőt azzal a témával, amiről az szöveg fog szólni.

A címsornak az a feladata, hogy maximálisan felkeltse a vevő érdeklődését, és bebiztosítsa a címsor utáni szöveg elolvasását. Pontosan úgy, mint az újságokban a cikkek fölötti címsor. Nem tudom, hány újságot látott címsorok nélkül.

Egy felmérés szerint általában ötször többen olvassák el a címsort, mint magát a szöveget.

Minden marketing szakértő egyöntetűen hangsúlyozza a címsor szerepét. Sokak szerint 80 százalékban a címsoron múlik a szöveg sikere.

Az igazság az, hogy százalékban ki sem fejezhető. Vegyük például az autót: hány százalékkal jobb az, amelyik csodálatosan fut, mint az, amelyik egyáltalán el sem indul?

Naponta 3.000 marketing üzenettel bombáznak minket. Összesen negyed másodpercet töltünk azzal, hogy egyáltalán megnézzük ezt a marketing üzenetet vagy sem

Elég, ha kilép a lakásából. Amint kért az utcára, hirdetőtáblák, kirakatok özöne fogadja. Elég megnyitni az e-maileket, tele reklámokkal.

Nem hagy nyugodni minket a marketing.

Ebben a zajban kell Önnek érvényesülni.

Összesen negyed másodpercet tölt az Ön vevője az Ön marketing üzenetével.   Ennyi egy negyed másodperc:

 

 

Amikor leül megírni egy marketing üzenetet,
azok akik majd megnézik, ennyit fognak vele foglalkozni.

Címsor nélkül könnyen meglehet, hogy írásos hirdetései, honlapja és különféle ajánlatai nem hoznak számottevő forgalmat

Tudományos kísérletekkel igazolták, hogy az elménkben a tudatalatti folyamatosan keresi a megoldást a problémákra. A szemünk sarkából is kiszúrunk egy-egy szót, ha azt a tudatalatti megoldásként detektálta.

Ugyanez a szűrő egyben pajzsként is működik. Az agyunk blokkolja a haszontalannak tűnő információkat. Naponta 60000 gondolat jár a fejünkben, és 3000 reklámimpulzus ér minket. A tudat alattink ebből a hatalmas információ mennyiségből képes megtalálni a megoldásokat a problémákra. Csodálatos műszer!

Viszont minden olyan szöveg hatástalan marad, amelyik nem töri át ezt a szűrőt.

Kísérletekkel igazolták: mindössze néhány másodperc van arra, hogy az írott szöveg meggyőzze az olvasót, hogy érdemes tovább olvasni. Az első 7-15 másodpercen megpecsételődik a szöveg sorsa. Ha ennyi idő alatt nem győzi meg a vevőt arról, hogy jó helyen jár, elveszítette az olvasót

Az üzenet olvasója 7-15 másodperc alatt eldönti el, hogy jó helyen jár-e, a drága idejéből érdemes-e még néhány percet az Ön üzenetére pazarolnia.

Annyira kritikus ebben az időszakban megragadni a vevők figyelmét, hogy a világ leggazdagabb marketing szakemberei ugyanannyi időt töltenek a címsor megírásával, mint a szöveg megírásával.

Sőt! Van, amikor még többet is. Mert ilyen rövid idő alat csupán egyetlen mondatot tudnak a vevő koponyájába juttatni. Minden ezen az egyetlen mondaton múlik. Nincs több lehetőség. Ettől az egyetlen mondattól dől el az egész szöveg sorsa.

Százezreket veszít az a vállalkozó, akinek nem elég bombasztikus az első mondata.

Ki a felelős azért, hogy a hazai vállalkozók százezreket veszítenek ütős címsorok híjján?

A mai magyar vállalkozó eladások tucatjait veszíti el azért, mert nem elég hatásos a reklámszöveg vagy a honlap első mondata, ami miatt tömegesen hagyják abba az olvasást 30 másodperc után.

Ha egy hazai vállalkozó használ is címsort, szinte mind nyög az erőtlenségtől:

"XYZ Kft vagyunk", "Üdvözöljük honlapunkon", vagy ehhez hasonló erőtlen kezdésekkel máris elveszítették az olvasó szimpátiáját. Az olvasók automatikusan lapátra teszik a szöveget, és hamarosan be is fejezik az olvasást.

Ha Ön sem használ címsort, az

NEM AZ ÖN HIBÁJA!

Idehaza nincs olyan mély gyökere a marketingnek, mint a jóval fejlettebb nyugati világban. Egy központilag menedzselt gazdaságban nem is volt szükség marketingre, hiszen nem is volt igazi verseny.

Amíg a világ másik fele folyamatosan tökélesítette ezeket a technikákat, itthon ezeket senki sem tanulta, sem gyakorolta, se nem tanította senki - ezek a technikák az Ön számára nem voltak elérhetőek...

...eddig.

Szeretné Ön is felturbózni a profitját ütős címsorral?

Bármely írásos marketing, vagy értékesítési üzenet esetén egyetlen jó cím önmagában 300%-os forgalomnovekedést is eredményezhet. Gyakran előfordul, hogy az ötszörösére növekedik az eredménye. Halgassunk meg erről egy szakértőt.

Ted Nicholas, a dikrekt marketing nagymestere a következőket mondja:

"...több száz teszt vezetett arra, hogy egy ütős címsor 17-szer eredményesebb, mint egy tűrhető. Pedig ezek során teljesen ugyanaz maradt a reklám szövege"

Óriási lehetőségei vannak. 300 százalékos növekedéstől kedve egészen az 1700 százalékos növekedésig. Nem elképesztő? Gondoljon bele egy kicsit:

Ha eddig mondjuk havi 300.000 profitra tett szert weboldalán szereplő marketing üzenet révén, a címsor átírásával havi 900.000 profitra tehet szert. Attól függően, hogy mennyire jól használja a címsort.

Két teszteredmény, hogy a gyakorlatban mekkora fontossága van a címsornak

1) Készítettem egy honlapot, aminek a célja feliratkoztatni a látogatókat a hírlevélre. A teszt során egyetlen mondatot változtattam meg, minden más ugyanaz maradt az oldalon. Ez az a mondat volt, amire rákattintottak, hogy felugorjon a hírlevél feliratkozás popup.

Az eredmények a következőek:

  Átlagos napi hírlevél feliratkozás Növekedés az eredeti állapothoz képest
Indulás, címsor nélkül 60,73  
Címsor #1 150,17 2,47-szeres növekedés
Címsor #2 235,87 3,88-szoros növekedés
Címsor #3 364,03 5,99-szeres növekedés

Majdnem a hatszorosára növekedett a hírlevél feliratkozók száma egyetlen mondat miatt. Holott a napi látogatottság egy fikarcnyival sem növekedett.

2) Banner átkattintásnál, CT hirdetések hatékonyságát tekintve kiemelten fontos az az egyetlen mondat. Számtalan teszteredményem van arra, mekkora növekedést lehet elérni egyetlen mondat átírásával.

A teszteredmények közül DIREKT EGY ÁTLAGOSAT választottam ki, ahol "szürke hétköznapi" növekedést eredményezett egy jobb címsor:

  Átkattintási arány Növekedés az eredeti állapothoz képest
Címsor #1 6,75%  
Címsor #2 11,33% 1,67-szeres növekedés
Címsor #3 13,16% 2,39-szeres növekedés
Címsor #4 7,82% 1,15-szörös növekedés

A legjobb címsor megduplázta az átkattintások számát, és ez egyáltalán nem számít kiemelkedő sikernek.

Tegyük fel, hogy Ön az [origo]-n hirdet, ahol a megjelenésért fizet napi egymilliót. Nem mindegy, hogy két vagy négymilliót fog keresni azért, mert egy jobb címsor miatt kétszer annyian kattintottak rá a fix díjas hirdetésre. És ez egy "szürke hétköznapi" növekedés, amire bárki képes.

Egy óriási félreértés, ami miatt NEM MEGY a címsor írás

A címsornak az a főszerep jutott, hogy rávegye az olvasót arra, hogy végigolvassa a szöveget. A címsor legfontosabb feladata, hogy eladja a szöveget. Ez annyira fontos, hogy még egyszer megismétlem:

A címsor legfontosabb feladata a SZÖVEG eladása. Nem a terméket adja el, nem vesz rá a vevőt az azonnali megrendelésre. Nem akar eladni semmit, csak a reklámszöveget.

Ezután a vevő tudatalattija megoldásként detektálja a címsort és a mögöttes tartalmat. Jelez az agynak. Megjelöli a "sürgős" címkével az üzenetet, így tehát minden teendő elé kerül az üzenet elolvasása. Hmm.... Ön nem pont ezt szeretné elérni?

Sokszor annyira nehéz másként megírni a címsort, mert megszoktuk, hogy a termék névvel és az árral kezdjük az üzenetüket.

Ha nincs elég rutinja címsor írásban, az áttöréshez segítségre lesz szüksége.

 

Az ütős címsorok
fontos alapelvei

Relevancia: középpontban a VEVŐ áll

Most, amikor az ütős címsorírás előkészületei tartanak, választ kell adni négy kérdésre. Ezek majdnem mindenkiben megfogalmazódnak, amikor olvassák a reklámját:

  • Na és?
  • Kit érdekel?
  • Rólam szól?
  • Miért zaklatnak engem?

Elég húsba vágó kérdések, nem? Sose feledje: az olvasó számára mi vagyunk a "betolakodók".

A sikeres címsor szintén nem a cégről, hanem a vevőről szól. De mi az, ami minden vevőt érdekelni fogja?

SAJÁT MAGA!

Melyik az a címsor, aminek Ön egyszerűen nem tud ellenállni, és azonnal meg kell tudnia, hogy miről szól?

"<Ön neve> rejtegetett titkai"

21 bombasztikus formula

A potenciális vevők sosem vesznek termékeket, hanem a termékek termékeit vásárolják meg. Például, ha egy könyvet árul: az emberek nem akarnak könyvet olvasni, hanem...

TITIKOK és INFORMÁCIÓK után vágyódnak!

A címsor magában foglalja a profitot. Amilyen címsort ír, olyan lesz a profitja.

A nagy-nagy profithoz használja ezeket a formulákat:

 

  1. Vége a ..................nak drága .................. nélkül!
  2. 5 egyszerű lépés a ..................hoz
  3. Most van a legjobb idő a ..................hoz
  4. Vége a ..................
  5. Hogyan kerüld el a 12 legnagyobb .................. hibát?
  6. Hogyan legyél .................. anélkül hogy ..................
  7. Nincs több ..................
  8. A .................. féltve őrzött titkai
  9. Biztos út a ..................hoz
  10. Az igazság a ..................ról
  11. 6 tény, amit tudnod kell a ..................ról
  12. Egyszerű ..................
  13. Amit <Ön neve>től tanulhatsz a ..................ról
  14. Majdnem mindenki elhibázza ezt a ..................
  15. A .................. használatának helyes útja
  16. Hogyan készíts könnyen és egyszerűen ..................t a .................. segítségével?
  17. Amit a ..................ról megtudhatsz
  18. 18 új lehetőség a ..................hoz
  19. Új lehetőségek a több ..................hoz
  20. Amit sosem hittél volna a ..................ról
  21. 9 tipp, amivel csökkentheted a .................. költségeidet

21 ok, amiért az emberek vásárolnak

Különböző emberek más és más okokért fognak vásárolni Öntől. Például egy család azért vesz számítógépet, hogy azon el tudják végezni a munkájukat (a gyerekek házi feladata, számlázás, stb).

Ilyen célra egy gyenge gép is megfelel. Ők csak egy számítógépet akarnak.

Sok mindenki másnak ugyanez már nem lesz elég. Aki úgy érzi, hogy ő már eléggé tapasztalt felhasználó, mindig a legújabb modellt fogja megvásárolni.

Ilyenkor ők nem egy számítógépet akarnak, hanem TEKINTÉLYt és BIZTONSÁGot.

Mielőtt még megírná a címsort (és a reklámot), nézze meg ezt a listát. Keresde meg a legjobb okot, amiért az emberek olvasnak, és meg is vásárolják a termékét.

De ne csak fusson át a listán, hanem GONDOLKOZZON EL az összes lehetőségen!

21 ok, amiért az emberek vásárolnak Öntől:

  1. Legyenek kedveltebbek
  2. Legyenek megbecsültebbek
  3. Legyenek jobbak
  4. Érezzék fontosabbnak magukat
  5. Több pénzük legyen
  6. Több pénzt takarítsanak meg
  7. Több időt takarítsanak meg
  8. Tegyék könnyebbé a munkájukat
  9. Legyenek biztonságban
  10. Legyenek vonzóbbak
  11. Kényelmesebben érezzék magukat
  12. Legyenek egyediek
  13. Legyenek boldogok
  14. Szórakozzanak
  15. Több tudásuk legyen
  16. Egészségesebbek legyenek
  17. Kielégítsék a kíváncsiságukat
  18. Több kényelem
  19. Kitörés a félelemből
  20. Szabadulás a kapzsiságtól
  21. Szabadulás a bűntudattól

A legjobban teljesítő szavak

Pszichológiai felmérések bizonyították, hogy ezek a szavak segítenek legjobban az olvasási kedv felizzításában, és jobban motiválják az olvasót a vásárlásra.

Ha eredményeket akar, kezdje címsorát ezen szavak valamelyikével.

Íme a lista:

 

Ingyen

Szerelem

Biztonság

Új

Profit

Te/Ön

Választás

Védelem

Eladó

Most

Érték

Vidám

Megtakarítás

Növekedés

Pénz

Boldogság

Tanács

Hogyan

Fedezd fel

Könnyű

Tiéd/Öné

Bizonyított

Hirtelen

Remek

Egészség

Garancia

Természetes

Gyors

Precíz

Titok

Megoldás

Varázslatos

Kényelmes

 

 

Ütős címsorokat kívánok:

Idő = Élet. Ne töltse idejét (életét) új ügyfelek szerzésével. Legyen több ütős honlapja is a Google kereső élmezőnyében. Impulzív reklámszövegekkel maximalizálja az eladások számát. Lazítson és élvezze, ahogy az online vevőszerző folyamat magától termeli a profitot. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Világszínvonalú honlapkészítés, automatizált keresőoptimalizálás és impulzív reklámszövegírás szakértője

 

 186 ember köszönte meg.

 

  Verdes János - Honlapkészítés, weboldal készítés
SEOZSENI Belépés
Weblap készítés blog
Kulcscsó sűrűség számítás
Honlapkészítés tippek: címsor ebook (honlap ingyen)
Weboldal készítés tippek: szövegírás ebook (honlap ingyen)