Honlapkészítés tippek - honlapteszt.hu Kitöltött honlapteszt
BLOG Online Marketing ▼ Honlapkészítés ▼ Keresőoptimalizálás ▼ Linképítés ▼ Google Adwords ▼ Referencia Kapcsolat

Szöveg, ami ELAD

Vajon miért van az, hogy egyes vállalkozók termékeiért képesek egymást letaposni a vevők? Hogyan lehet az, hogy a sikeres vállalkozók nem csinálnak semmi nagyot, semmi extrát, mégis tódulnak hozzájuk a megrendelők?

Recesszió idején sorra zárnak be az üzletek, ők pedig még ilyenkor is egyre több megrendelést szipkáznak el a versenytársak elől.

Hogyan csinálják ezt?

A titok az értékesítési szövegük meggyőző erejében rejlik.

Milyen a jó szöveg?

Emlékszik azokra azokra a szövegekre, amelyek annyira jók voltak, hogy legszívesebben úgy ahogy van, beépítette volna a SAJÁT marketingjébe? Olyan lazán, könnyedén adják el a terméket. Jó érzés olvasni, izgalmas, felcsigázza a fantáziát, egyszerűen remek.

Végére jutva semmi kétség nem marad a felől, hogy a szöveg szerzője maximálisan érti a feladatát, és a termék kielégítő megoldást nyújt. A megnyerő szöveg hatására alig bírja ki, hogy rögtön, ott frissen-melegen meg ne vásárolja a terméket. Egy kicsit töpreng még a dolgon, több időt ad arra, hogy meggyőzze önmagát - és végül megvásárolja a terméket.

Ilyennek kell lenni egy értékesítési szövegnek.

Mi az oka annak, hogy a vállalkozóknak nem megy zsigerből a szövegírás?

Hiába próbálta már számtalanszor átvenni a sikeres szövegírók stílusát, Önnek mégsem megy olyan jól .Valahogy az Ön szövege mégis egy kicsit száraz, nehezen érthető, sokat magyarázkodó, nehézkesen eladó. Akárhogy próbálja magát felizzítani, érzelmesíteni a szövegét, többnyire mégis csak logikai magyarázkodás marad.

Önnek muszáj eladni a termékét, de a szöveg nem kelti fel a vevő vágyát. Ilyenkor akaratlanul is megesik, hogy a saját igazságát kardként használva megpróbálja legyőzni a vevőt. A tények és az érvek sokaságát használja arra, hogy rávegye a vevőt a terméke megvásárlására.

Sokszor érezhető, hogy nem igazán ad el a szöveg. Emiatt nem jön úgy a megrendelés, mint ahogy számított rá.

De ez

NEM AZ ÖN HIBÁJA!

Gondoljon vissza arra, hogy az elmúlt 20 évben milyen szövegekkel próbáltak Önnek eladni. Hol volt abban bármilyen marketing? Egymást másolták az unalmasabbnál unalmasabb "nálam vegyél, mert" típusú reklámszövegek.

Hány olyan reklámra emlékszik, amikor egy termék vagy szolgáltatás végre megérinti Önt, pont a fájós problémájánál? Tudna idézni néhányat? Állítsa ezzel szembe azokat a szövegeket amikor úgy érezte, Ön tesz szívességet azzal, hogy vásárol, az eladó csak a pénzére hajt.

Na ez a valódi probléma.

Iszonyatosan felbillent a mérleg, a rossz reklámszövegek aránya még a mai napon is elképesztő. 1000 reklámból alig van 6, amikor a vevő úgy érzi, hogy az róla szól. Ha mindenhol a rossz példát látjuk, hogyan is tudnánk magunktól hatékony szöveget írni?

 

 

A reklámszöveg írás fontos alapelvei

 

Találjon valakit, aki hajlandó vásárolni

Minden szakember egyetért azzal, hogy az eladási siker legfontosabb kulcsa potenciális vevők keresése.

A potenciális vevők keresésének megkezdésére az a legjobb módszer, hogy őszinte érdeklődést mutat a másik személy iránt.

Ha jobban megérti, valójában mire van szüksége a leendő vevőnek, megváltozik az eladásról alkotott szemlélete. Voltaképpen az eladás egy folyamat, amely a során a leendő vevő eljut a jelenlegi állapotából egy kívánatos állapotba.

Ennek a folyamatnak az elején a vevőnek nincs tudomása Önről. A folyamat legvégén pedig lelkes vásárlója és ajánlója lesz. Aki legközelebb is visszatér, valamint az ismerőseit is beállítja a folyamat elejére.

Relevancia: központban a VEVŐ áll

A hiedelemmel ellentétben a hosszabb reklámszövegeknek nincs kisebb eladási hatékonysága, mint a rövid üzeneteknek. Bármilyen hosszú reklámszöveget elolvasnak a leendő vevők...

...egyetlen feltétellel: ha az üzenet RÓLUK szól.

Sajnos (szerencsére) a vevőket nem érdekli sem a cégnév, sem a logó. Őket egyetlen dolog érdekli: önmaguk.

Ennek az alapelvnek kell alávetni minden reklámszöveget, legyen hosszú vagy rövid. A jó szöveg vonzereje abban áll, hogy azokat ragadja meg, amiket az olvasó igazán szeretne:

Mi kell az embereknek?

  • egészség
  • idő
  • pénz
  • népszerűség
  • szebb külső
  • öregkori biztonság
  • dicséret, elismerés
  • kényelem
  • pihenés
  • büszkeség és eredmények
  • anyagi vagy társadalmi felemelkedés
  • több öröm
  • magabiztosság
  • személyes tekintély

Mik vagy milyenek akarnak lenni az emberek?

  • jó szülők
  • barátságosak, segítőkészek
  • jól értesültek
  • kreatívak
  • büszkék arra, amijük van
  • befolyásosak
  • hatékonyak
  • az "elsők" bizonyos dolgokban
  • témák szakértői

Mit akarnak csinálni az emberek?

  • kifejezni személyiségüket
  • ellenállni mások erőszakosságának, manipulációjának
  • kielégíteni a kíváncsiságukat
  • utánozni azokat, akikre felnéznek
  • értékelni a szépséget
  • dolgokat megszerezni vagy gyűjteni
  • elnyerni mások szeretetét
  • fejlődni

Mit akarnak elkerülni az emberek?

  • időveszteséget
  • pénzkiadást
  • munkát
  • kellemetlenséget
  • idegeskedést
  • kockázatot
  • hogy zavarba jöjjenek

Milyen érzelmek motiválnak?

  • büszkeség
  • anyagi előnyök
  • testreszabottság
  • szeretet
  • félelem

Milyen érzékszervei vannak?

  • látás
  • hallás
  • tapintás
  • szaglás
  • ízlelés

Eladó: Érzi, milyen simán megy? Szinte érzi a luxus ízét.
Nyugodtan süppedjen bele a bőrülésbe! Ugye, milyen
mély és puha? Olyan, mintha lebegne, nem igaz? Érzi az új bőr illatát?

Vevő: Igen.

Eladó: Nézze csak, az új, digitális kijelző azt mutatja,
éppen 90 km/h sebességgel haladunk, és mégis
milyen csendes a motor. Ehhez mit szól?

Vevő: Nem rossz!

Milyen személyiségtípusok vannak?

  • flegmatikus
  • kolerikus
  • melankolikus
  • szangvinikus

Ha Ön flegmatikus, akkor Önnek valószínüleg elég,
ha annyit mondok: "Jöjjön el!". De van egy jó okom
is az Ön számára: megtapasztalhatja az igazi békét
egy 30-35 fős csoportban.

Ha Ön kolerikus, akkor azért érdemes eljönnie, mert
ez egy kiváló lehetőség Önnek arra, hogy villogtassa
vezetői adottságait. Jobbá is válhat mint vezető, és
így eredményesebb lehet a jövőben. Egyben: kiváló
vezetőkkel ismerkedhet meg.

Ha Ön melankolikus, akkor Önnek a tökéletes
élményért, a tökéletes döntésért amit a konszenzusos
döntéshozatal tesz lehetővé, és a személyiségfejlődésért érdemes eljönnie.

Ha Ön szangvinikus, akkor azért mert itt Önt
mindenki szeretni fogja, szívből jövő nevetésre és
nagyszerű kalandra van kilátása.

Megfelelő fókusz

Hajmeresztő, de senki sem vásárol termékeket. Mindenki a termékek termékeit vásárolja meg.

Nem fogszabályzót akarnak, hanem egyenes fogakat.

Nem fogkefét vásárolnak, hanem fehér, egészséges fogakat.

Ruhát sem vásárolnak - hanem egyfajta külsőt és magabiztos érzést bizonyos öltözékben.

A sikeres reklámszöveg írók sosem a termékről beszélnek. Nem vesztegetnek időt azzal, hogy elmondják MI a termék. Azt mondják el, hogy MIRE KÉPES, és miért lesz hasznos a fogyasztó számára.

A szükséglet központú értékesítés érdekében meg kell értenünk három kulcsszó alapvető meghatározását:

  1. TULAJDONSÁG
  2. ELŐNY
  3. HASZON

A tulajdonság a termék vagy szolgáltatás része, vagyis a termék vagy szolgáltatás mibenléte. A terméknek több alapvető tulajdonsággal, jellemzővel bír. Ilyen a méret, súly, kezelhetőség, használati idő, satöbbi.

A golyóstollnak csíptetője van, ez egy tulajdonság.

Az előny az a folyamat, amelyet a termék vagy szolgáltatás meghatározott része elvégez. Vagyis amit a termék ama meghatározott része tesz. A golyóstoll csíptetőjének az az előnye, hogy zsebben tartja a tollat.

A haszon a tulajdonság és az előny alkalmazása közbeni tapasztalat. Vagyis amit a tulajdonság és az előny a potenciális vevőért / ügyfélért tesz. A golyóstoll csíptetője pénzt és idegeskedést takarít meg tulajdonosa számára, mert nem veszíti el és nem keveri el a tollat.

A golyóstoll iskolapéldája mellett álljon még néhány példa, aminek a segít még jobban megérteni a tulajdonság, előny és haszon meghatározását:

 

Tulajdonság Előny
Haszon
választható futamidő a céljához igazíthatja a lejárat idejét akkor jut egy nagyobb összeghez, amikor a legnagyobb szüksége lesz rá
jól szigetel melegebb lesz a lakásában havonta 4 napig ingyen  eszik a család abból a pénzből, amit eddig az utca fűtésére költött
három év garancia biztonságot jelent jó minőségű termék, hiszen hosszú ideig garanciális, ezen idő alatt bármi történik, ingyen elhárítják a hibát
ingyenes beszerelés nem kell újabb munkaerőt igénybe venni nem kell a szerelésért külön fizetni, és gyors,
mindent egy helyen intéznek
multimédiás billentyűzet extra gombok a saját programjaihoz nem kell összevissza kattintgatni, hogy zenét
hallgasson
PIV-es 3GHZ-es notebook gyors és hordozható számítógép bárhol bemutathat bármilyen promóciós videót
esernyőre csukható
ikerbabakocsi
kis helyen is elfér a sok gyerekcucc mellett nem kell még a babakocsiknak is külön szekrény

Néha nehéz kibontani, milyen tulajdonság melyik előnyt és hasznot hordozza magában. Erre van egy trükk. Tegye fel a következő három kérdést, és a válasz mindig csak tulajdonság, előny vagy haszon lehet:

  • "Mi ez?" - a válasz mindig tulajdonság
  • "Mit tud?" - a válasz mindig egy előny
  • "Miért jó nekem?" - a válasz mindig a haszon

 

Sorrend

Eddig úgy gondoltuk, hogy a vásárláshoz nem kell más, mint jó ár és néhány nyomós, logikus érv. Gondoljuk, ha megdönthetetlenül logikus észérvekkel tűzdeljük tele a reklámszöveget, akkor a fogyasztónak nem marad más lehetősége, mint megvásárolni a terméket.

Valójában ez csak 10 százalékos sikerrel működik, mivel a döntéseink 90 százalékát érzelmi alapon hozzuk meg.

A logikára feltétlenül szükség van a vásárláshoz, de csakis az érzelmek után. A reklámpszichológia már régóta kutatja a vásárlások során lezajlóló döntési folyamatot. Ennek a feltérképezése merőben hozzájárul ahhoz, hogy egy terméket a lehető legkönnyebben kínálja megvásárlásra.

A modern technikai eszközökkel pedig a vizsgálatokhoz szükséges berendezések is a rendelkezésükre állnak. Az MRI (mágneses rezonanciás képalkotás) az 1970-es évek végétől vált az orvosi képi diagnosztika fő pillérévé.

Ez a berendezés az agyterületek aktivitását képes figyelni. Ezzel az agyi aktivitást mérő műszerrel végzett vizsgálatokból az derült ki, hogy a döntési folyamat során először az agy érzelmi központjai mutatnak elképesztő aktivitást. Majd miután a döntés megszületett, azután kapcsolódnak be a logikai központok.

Így vásárolnak az Ön vevői.

Most, hogy ezt tudjuk, kíváncsi arra, hogyan kell olyan szöveget írni, ami ennek megfelelően hat? A reklámpszichológiai kutatások során a következő sorrendben történik a döntési folyamat:

  • figyelem
  • érzelem
  • elhatározás
  • döntés
  • a vásárlást alátámasztó logikai érvek keresése
  • cselekvés

Voálá, a termékét eladni képes reklámszöveg is ilyen struktúrát ölt.

A főcímmel megragadta a fogyasztó figyelmét.

Az alcím, első bekezdés átvezeti figyelem felkeltéséből származó energiát a szöveg olvasásába. Az szövegnek először az érzelmekre kell hatnia, amiket a fentebb látható táblázat "haszon" oszlopában található.

Ezeket az értékeket olvasva a fogyasztóban egy ponton megszületik az elhatározás, hogy meg fogja vásárolni az Ön termékét. De valami még hiányzik: nem tud elszámolni önmagában a vásárlással, hacsak nem talál valami jó alapos, nyomós, ésszerű érvet ennek az alátámasztására.

Ekkor kapcsolódnak be a fogyasztóban a logikai központok, vagyis Önnek ekkor kell beszélni a haszonérvelési táblázat "tulajdonság" oszlopában felsorolt tényekről.

Ekkor az érvek már azt a célt szolgálják, hogy az ígéretet bizonyítsák. Csak és kizárólag itt van helye beszélni az Ön vállalkozásáról (33 éves tapasztalat, 120 munkagép, satöbbi), mert ekkor már ezek a nyers tények a vásárlás logikai alapját hozzák meg. Ha hamarabb kezdi el felsorolni ezeket a vállalkozásában megtalálható rendkívüli értékeket, a fogyasztó dicsekedésként érzékeli.

A 3x3-as szabály

Az Egyesült Államok egyik beszédírójától tudjuk, hogy az ideális szöveg maximum 3 lényeges megállapítást tartalmaz, legalább 3-szor megismételve.

Az emberek nagy részének ösztönzésre van szüksége. Ehhez érthető módon kell tudtukra adni az információt. Az egyik legnagyobb hiba, ami az érthetőséget aláaknázza, ha sokat akar mondani egyszerre.

A kérdések ereje

Az, ha a mondanivalóját kérdések formájában fejti ki, lehetővé teszi Ön számára, hogy a vevő maga jöjjön rá mit kell tennie. Ugyanakkor továbbra sem próbálja megfosztani őt a vásárlói poziciótól.

Minden alkalommal, amikor a vevő valamilyen ellenvetést vagy észrevételt tesz, érdemes azonnal visszapoasszolni hozzá a labdád - egy újabb kérdés formájában.

Amikor végül feláll, és azt mondja: "Rendben!", a vevő mindig úgy érzi, az ötlet az övé volt.

Az emberi kapcsolatok alakításában ezt százszor hatékonyabb módszernek találjuk mint azt, hogy saját gondolkodásmódunkat próbáljuk meg másokra előltetni.

Például, ha azt mondom:

"El kell kerülnünk, hogy túl sok dolgot állítsunk határozottan. Több kérdést kell feltennünk".

Mindössze a saját véleményemet fogalmaztam meg. De ha azt mondom:

"Mit gondol, nem kellene elkerülnünk, hogy túl sok mindent állítsunk határozottan? Nem gondolja, hogy inkább többet kellene kérdezni?"

Igaz, hogy kérdeztem, de a kérdésben benne van a véleményem. Az olvasó tízszer olyan lelkes lesz, ha úgy véli, hogy a gondoloat, az elképzelés, az ötlet tőle származik.

 

Megrendelésekben gazdag szövegírást kívánok:

Idő = Élet. Ne töltse idejét (életét) új ügyfelek szerzésével. Legyen több ütős honlapja is a Google kereső élmezőnyében. Impulzív reklámszövegekkel maximalizálja az eladások számát. Lazítson és élvezze, ahogy az online vevőszerző folyamat magától termeli a profitot. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Világszínvonalú honlapkészítés, automatizált keresőoptimalizálás és impulzív reklámszövegírás szakértője

 

 157 ember köszönte meg.

 

  Verdes János - Honlapkészítés, weboldal készítés
SEOZSENI Belépés
Weblap készítés blog
Kulcscsó sűrűség számítás
Honlapkészítés tippek: címsor ebook (honlap ingyen)
Weboldal készítés tippek: szövegírás ebook (honlap ingyen)