Honlapkészítés tippek - honlapteszt.hu Kitöltött honlapteszt
BLOG Online Marketing ▼ Honlapkészítés ▼ Keresőoptimalizálás ▼ Linképítés ▼ Google Adwords ▼ Referencia Kapcsolat

Relevancia

A vevőt semmi sem érdekli, csak saját maga. Ha Ön megérti és használja ezt a titkot, sosem lesz rossz átkattintási, levél olvasási, eladási aránya, és a keresők sem fogják jócskán hátrasorolni.

Oké, kezdjük a honlap készítést néhány ténnyel:

"A" esetben az átkattintási arány 4.5%

"B" esetben  ugyanez 11,86%

-------------

"A" esetben átlagosan napi 60,73 hírlevél feliratkozás

"B" esetben ugyanez átlagosan napi 364,03 feliratkozó

-------------

"A" esetben napi 563 látogatót hoz a Google

"B" esetben ugyanez napi 6.226 látogató


Minden esetben ugyanaz volt a különbség az "A" és a "B" eset között:

A "B" eset RELEVÁNS, míg az "A" kevésbbé.

Mi az, hogy "Releváns" és  "Relevancia"?

A "Releváns" szó jelentése: "Fontos, tárgyhoz tartozó". Annak a kifejezésére szolgál, ha az Ön írása pontosan illeszkedik az adott témához.

Maga a fogalom nagyon új a honlap készítésben. Fontossága a keresőoptimalizálás során került napvilágra. Felismerték, hogy  a Google a fontosabb, tárgyhoz jobban illeszkedő (RELEVÁNS) oldalakat a találati lista elején szerepelteti.

Ha Önnek van egy nagyon jó oldala, ami egy szűk témakörben nagyon szinesen fejtegeti, bontogatja a szálakat - jó esélye van, hogy azzal a kereső elejére kerüljön.

Így a relevancia mindennél fontosabb szempont lett a keresőoptimalizálás és a weblap készítés reklámszöveg írás során.

Ahogy előtérbe került a relevancia fontossága, fokozatosan kerültek napvilágra újabb és újabb bizonyítékok a relevancia kiemelkedő fontosságát illetően.

Relevancia az eladások során

Megfigyelték, hogy a XXI. században a relevancia az egyik legnagyobb vásárlásra ösztönző erő. Működése a következő képpen történik:

Egy átlagember agyán naponta 60.000 gondolat fut át. 3.000 reklám impulzossal találkozik. Évtizedeken keresztü, minden nap.

Ezek ellen az agy kialakított egy védőpajzsot. Mindent SPAM-nak jelöl, ami reklámszagú. Ön mennyire tartja fontosnak a SPAM-okat?

Ugyanilyen fontosnak látja a reklámokat az Ön leendő vevője is. Honlap készítés előtt ezt vegye számításba.

Egyszerűen megtanulta nem észre venni az újsághirdetéseket. Akkor kimenni a mosdóba, amikor a tévében reklámok mennek. Figyelmen kívül hagyni a honlapokon villogó bannereket.

Az eredmény: a reklámok hatása lecsökken, a honlap készítése pozicionálás nélkül kétes eredményű lehet. Még több pénzt nyomnak a reklámba, hogy fenn tudják tartani a bevételeket. Még több impulzus éri az Ön vevőjét.

Aki tovább tökéletesíti a reklám-szűrő mehanizmusát, így méginkább ellenállóvá válik az megnövekedett reklámimpulzus ellen.

A reklámok hatása megint lecsökken, még több pénzt nyomnak reklámba, és az ördögi kör kezdődik előről.

Voltak nagyon okos emberek, akik észrevették, hogy lehet másként is honlapot készíteni. Nem szükséges milliárdokat belenyomni a reklám kampányba. A reklám módszerén kell változtatni.

Ugyanis az összes ilyen reklámhirdetés IRRELEVÁNS.

A "betoldakodó" reklámok irrelevánsak

Akkor akarnak hitel felvételre ösztönözni, amikor nincs szükség hitelre. Akkor akarnak autót eladni, amikor nincs szükség autóra. Minden terméket megvételre kínálnak mindenkinek - hal eledelt kínálnak megvételre annak is, akinek nincs is akváriuma.

A nagy számok törvénye alapján lesz egy szűk kör, akinek betalálnak a reklámok. Ebből fedezik a kiadásokat, majd a nyereséget ismét reklámra költik.

Honlap készítés során a releváns hirdetésekkel drasztikusan csökkennek a költségek

A feneketlen kiadások ellen kitaláltak egy új fegyvert, a célirányos hirdetéseket - a honlap készítés egyik újdonsága.

Célirányos hirdetéseknek az a lényege, hogy egy szűk rétegre fókuszál. Nem akar hitelt eladni mindenkinek - csak azoknak, akik megszorultak, vagy valami nagy értékű dolgot akarnak megvenni.

A célirányos hirdetések hátterében a relevancia áll. A célirányos hirdetés voltaképpen nem más, mint a relevancia kézzel fogható eredménye.

Ha jaítani akarja az eredményeket, magán a relevancián kell javítani. Hiszen ez a forrás, ez a kiinduló pont.

100 "hétköznapi" eladáshoz:

1.666.666 banner megjelenésre van szükség
(5-10 millió forint)

10.000 átkattintásra (300.000 forint)

1.000 hírlevél felirakozóra (150.000 forint)

Figyeljük csak meg az összefüggést a példányszám és a költség csökkenése és a relevancia növekedése között.

A villogó banner mindenkinek el akar adni. A relevanciája nagyon alacsony. Ezért nagyon sok bannernek kell megjelenni, hogy hozza az eredményeket.

Az átkattintásnál már erősebb a relevancia. Csak azok fognak a hirdetésre kattintani, akiknek a figyelmét felkeltette az a bizonyos egy maximum két mondat. Itt már jelentősen erőssebb a relevancia

Hírlevél feliratkozóknál teljesen más a helyzet.

Csak az fog a weblap készítés után a hírlevél listára feliratkozni, akit nagyon is érdekel a hírlevél témája. Sőt, még erőfeszítést, időt és energiát is képes áldozni. Hiszen saját maga adja meg az e-mail címét. Megerősíti, majd rendszeresen olvassa azokat.

A relevancia óriásian magas egy jó listával.

Nos, gondoljuk át mégegyszer:

Hova fektessen be 10 millió forintot?

Banner hirdetésbe, ahol a relevancia csekély: alig 100 vásárlást fog eredményezni.

Vagy fektesse be oda, ahol a relevancia a legmagasabb:  6.666 vásárlást fog eredményezni, ha ugyanezt a 10 millió forintot hírlevél feliratkozásra költi.

DÖBBENETES!

Relevancia az átkattintások területén

Releváns hirdetés azért hatásos, mert azt adja a leendő vevőknek, amit ők szeretnének. A leendő vevők azonosulni tudnak az ajánlattal, mert a saját problémájuk megoldását látják benne.

Ez az azonosulás az átkattintások területés is döbbenetes eredményeket hoz.

Azonnal látható a változás, amely sokszor 200 - 500 százalékos növekedést eredményez.

Miért?

Gondolja végig. Adott egy "A" hirdetés:

 

Pedikűr, kézápolás garanciával, jó parkolási lehetőséggel.

 

Ebben a relevancia még kevés, mert nem tud ezzel azonosulni az olvasó. Egy tipikus hirdetés, ma éppen az ezredik...

Viszont, ha ezt olvassa:

 

Bájosabb kezek 24 óra alatt - vagy visszakapja a pénzét

 

Ezzel a vevő azonosulni tud, megtalálja benne önmagát. Amiben látja saját magát, az érdekelni fogja. Hiszen tudjuk, hogy a vevőket egyetlen dolog érdekli:

ÖNMAGUK.

A relevancia pedig pont ezt lovagolja meg. Fontossá teszi azt az egy-két mondatot a leendő vevő számára, mert saját magát látja benne.

Önmagát elég fontosnak tartja ahhoz, hogy kíváncsi legyen a szöveg folytatására. Semmi más nem érdekli, csakis önmaga.

Igazság szerint az ütős címsorok egyik nagy titka az, hogy minél inkább relevánsnak érezze a leendő vevő magát a címsort. Ha megvan a relevancia, lesz folytatása az olvasásnak.

Ha nincs meg a relevancia - lehet, hogy átkattintanak, de 90 százalékuk 30 másodperc alatt elhúz az oldalról. Nem olvassák végig az ajánlat szövegét, ha nem kellően releváns az olvasó számára.

E nélkül nincs üzleti értéke a honlap készítésnek.

Relevancia a keresőoptimalizálás során

A Google kiemelkedő sikerének egyik oka a relevancia. Garázscégként indult, 10 év alatt a világ egyik legismertebb, legerősebb óriáscégévé vált.

A sikere egyszerű elven működött: a találati listán az adott témakörhoz sokkal relevánsabb honlapokat hozott a versenytársainál. Ezt követve lesz hatásos a honlap készítés.

Annyira, hogy egyeduralkodóvá vált a keresők piacán.

A mai napig fortyognak a kémcsövek a Google Laboratóriumában, hogy tovább fokozzák a találati lista relevanciáját.

E miatt könnyen kitalálható, hogy azok az oldalak lesznek a lista elején, amelyek leginkább relevánsak a beírt keresési kifejezésekre.

Meg se próbálja optimalizálni az oldalát, ha az nem releváns a kiválasztot kulcsszóval. A maximum, amit elérhet, tiszavirág életű látogatottság.

A tartalom az, amit a Google minden más dolognál fontosabbnak tart.

(Természetesen nem szabad elhanyagolni más fontos dolgokat, mint például a linképítési stratégiát.)

Az első számú szempont az oldal releváns tartalma, ha látogatottságot szeretne a Google, de szinte az összes többi keresőből. Az oldal szövegének hosszát, felépítését is alá kell vetni a relevanciának.

Sokszor gyűjtőmunkát igényel - de megéri. A látogatók nagy megelégedéssel olvassák az új információkat. A Google pedig előkelő rangsorolással jutalmazza ezeket az oldalakat.

Relevancia az infomarketingben

Manapság egyre több szó esik az infomarketingről. Ennek ellenére azt sehol sem lehet hallani, hogy az infomarketing is a relevancia forrásából táplálkozik.

Az infomarketing arra tanít, hogy ne a terméket adja el. Hanem a terméket csomagolja újra, és az új csomagolást adja el.

Ne adjon el egy ingatlant - hanem adjon el

 

"Egy frankó vétel, amivel büszkélkedhet a vendégsereg előtt,
hogy milyen jó lakást vett mégpedig milyen jó áron"

 

Ne adjon el könyvet - hanem adjon el

 

"Ellazulás és felfrissülés, kellemes kikapcsolódás,
gazdag képzeletvilág"

 

Ez az újracsomagolás voltaképpen nem más, mint a relevancia beinjekciózása az ajánlatba. Ez a honlap készítés lelke. Egy ingatlan irreleváns a vevőknek. Node egy életérzés, amibe bele tudja képzelni ÖNMAGÁT - az már sokkal relevánsabb.

Amiben a leendő vevő saját magát látja, az fontos lesz a számára. A weblap készítésének nem lehet másik célja.

Az az ajánlat hoz bevételt, amelyik fontos a vevő számára, vagyis amelyik releváns. Weboldal készítés során ezt legalább ezerszer kell felidézni.

Egyszerűen nem teheti meg, hogy szemet hunyjon a relevancia fölött

Relevancia nélkül a leendő vevők nem fognak felfigyelni az ajánlatára. Nem olvassák végig az ajánlatát, és nem fognak izgatottan rendelni. Legyen szó bármilyen írásos ajánlatról.

Relevancia nélkül a weboldal készítés után a honlapra érkező látogatók 90 százaléka 30 másodperc alatt elhúz az oldalról.

Relevancia nélkül keserves és kemény munkával érhet el átkattintásokat és hírlevél feliratkozásokat.

Relevancia nélkül...

...NINCS ELADÁS

 

Releváns ajánlatokat kívánok, üdvözlettel:

Idő = Élet. Ne töltse idejét (életét) új ügyfelek szerzésével. Legyen több ütős honlapja is a Google kereső élmezőnyében. Impulzív reklámszövegekkel maximalizálja az eladások számát. Lazítson és élvezze, ahogy az online vevőszerző folyamat magától termeli a profitot. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Világszínvonalú honlapkészítés, automatizált keresőoptimalizálás és impulzív reklámszövegírás szakértője

 

 68 ember köszönte meg.

 

  Verdes János - Honlapkészítés, weboldal készítés
SEOZSENI Belépés
Weblap készítés blog
Kulcscsó sűrűség számítás
Honlapkészítés tippek: címsor ebook (honlap ingyen)
Weboldal készítés tippek: szövegírás ebook (honlap ingyen)