Honlapkészítés tippek - honlapteszt.hu Kitöltött honlapteszt
BLOG Online Marketing ▼ Honlapkészítés ▼ Keresőoptimalizálás ▼ Linképítés ▼ Google Adwords ▼ Referencia Kapcsolat

Reklámszövegírás puska

A reklámszöveg szerkezeti felépítése

  • Címsor, alcím, első bekezdés
  • Érzelmi blokk:
    • Probléma érzelmesítése
    • Megoldás érzelmesítése
  • Logikai blokk:
    • Megoldás prezentálása
    • Megoldás vizualizálása (érzelmi blokk)
  • Ár:
    • Ár felfújása
    • Ár közlése
    • Ár eladása
  • Akció:
    • Miért nem hagyhatja ki a vásárlást
    • Határidő és limit
  • Esemény

Címsor, alcím, első bekezdés

A címsor, alcím, első bekezdés legerőteljesebb formula a vevő figyelmének maximalizálására. A vevő figyelme éppen csak 10 százalékát használja, amikor a honlapját vagy más írásos reklámját tanulmányozza.

Ennek a hármasnak az a célja, hogy a figyelmet maximálisra tornássza és az így kialakult energiát a reklámszöveg olvasásába vezesse le. Minden írásos ajánlat akár 300%-ot javul anélkül, hogy változtatna a szövegén - csak azzal, hogy ír egy ütős címsort.

Segédanyag:
http://www.honlapteszt.hu/utos-cimsor

Érzelmi blokk / Előszó (segédanyag)

Aki valamennyit foglalkozott már marketinggel tudja, hogy a vásárlást érzelmi alapon hozzuk, amit utólag racionalizálunk. Minden döntés legalább 90%-ot érzelmeinket követve hozunk.

Az érzelmeket könnyen lehet manipulálni.

Azért sikertelenek a magyar vállalkozások, mert a termékük eladását pusztán a logikára alapozzák. Akciók, leárazások, kuponok - na és? Mind a logikára hat, semmi érzelem. Szeretet, félelem, harag, düh, magabiztosság, birtoklási vágy, anyagi előnyök, pénz elvesztése, büszkeség, stb.

Meg kell tanulnia lefordítani a termékében levő előnyöket érzelmek nyelvére.

Érzelmi blokk / Tulajdonság, előny, haszon segédtábla (segédanyag)

Erre a legjobb módszer a TULAJDONSÁG-ELŐNY-HASZON táblázat.

A termékének van néhány tulajdonsága, mint a szín, méret, sebesség, stb. Ezek előnyöket jelentenek, ami használat közben hasznot hoz.

Például a golyóstoll csíptetője (tulajdonság) a zsebben tartja a tollat (előny), ami megvéd a bosszankodástól és a pénz költésétől, ha a tollat elhagyná (haszon).

Észrevette, hogy a haszon leírása háromszor hosszabb, mint a tulajdonság, amiből származik. A haszon ecsetelése maga a reklámszöveg. Ha a vállalkozók megtanulják a haszonérvelés ezen formáját, sosem fognak pénzhiányban szenvedni.

"Mi ez?" - a válasz mindig tulajdonság
"Mit tud?" - a válasz mindig előny
"Miért jó nekem?" - a válasz mindig haszon

Segédanyag:
http://www.honlapteszt.hu/szoveg-ami-elad

Érzelmi blokk / Érzékszervekre hatás (segédanyag)

Az érzelmekre hatás az érzékszerveken keresztül történik.

A TULAJDONSÁG-ELŐNY-HASZON tábla HASZON rovatában szereplő mondatokat le kell írni az érzékszervek nyelvére. Milyen érzékszerveink vannak?

  • Látás
  • Hallás
  • Tapintás
  • Ízlelés
  • Szaglás


Az érzékszervekre történő hatás a következőképen történik:

Helyszín: autószalon, majd teszt vezetés

Eladó: Érzi, milyen simán megy? Szinte érzi a luxus ízét.
Nyugodtan süppedjen bele a bőrülésbe! Ugye, milyen
mély és puha? Olyan, mintha lebegne, nem igaz?
Érzi az új bőr illatát?

Vevő: Igen.

Eladó: Nézze csak, az új, digitális kijelző azt mutatja,
éppen 90 km/h sebességgel haladunk, és mégis
milyen csendes a motor. Ehhez mit szól?

Vevő: Nem rossz!

Házi feladat: elemezze ki az eladó beszédét, mikor milyen érzékszervekre hat!

Érzelmi blokk / Probléma érzelmesítése

A problématudat mozgatja az embereket. Fontos az empátia és szimpátia képessége, itt ezeket fogja használni.

  • Leglább 3 bekezdésben kell a vevő problémájáról beszélni
  • Legalább 1-1 bekezdés az érzékszervekre hat:
    • Látás (Példa: A megfelelő védőeszköz használata nélkül napokig fogja nézni begipszelt karját, amit biztosan nem akarhat)
    • Hallás (Példa: A kétségbeesett emberek szavai folyamatosan ott visszhangoznak a füleiben)
    • Tapintás (Példa: A rossz bútorápoló miatt a fa kiszárad, érdes felületűvé válik, tapintásra kellemetlen)
    • Ízlelés (Példa: A gyógyszerek kellemetlen utóízétől mentes ez a...)
    • Szaglás (Példa: A dohányfüst nem csak a ruhából, hanem a bútorokból és a függönyből előtör és fojtogatni kezdi nem dohányzó vendégeit)


Érzelmi blokk / Megoldás érzelmesítése

A megoldás és a vágyak 4-szer jobban motiválnak, mint a probléma. Erre is az előző blokk szabályai vonatkoznak:

  • Leglább 3 bekezdésben kell a megoldásról, kívánatos állapotról beszélni
  • Legalább 1-1 bekezdés az érzékszervekre hat:
    • Látás (Példa: Kilép a kertbe és látja a zöld füvet, a szépen lenyírt sövényt és a virágzó fákat)
    • Hallás (Példa: Igazi felüdülés és pezsgés a madarak csicsergésére ébredni)
    • Tapintás (Példa: Érzi milyen puha?)
    • Ízlelés (Példa: Testét elárasztja a bizsergés, amikor megkóstolja ezt a falatot)
    • Szaglás (Példa: Az édes, balzsamos illat körbejárja a vidéket)

Logikai blokk / Megoldás prezentálása

A két érzelmi blokk után a vevő vére forr, megfelelő izgalmi állapotba került a vásárláshoz. Az Ön termékével ez az állapot tartós marad, ezért fog Önnél vásárolni. Nem az akciók miatt, hanem azért, hogy egy tartós érzelmi hatás alá kerüljön.

Mindig a termékek termékeit vásárolják meg:

Fogszabályzót mindenki utálja, de szép fogakat mindenki akar.

A megoldás prezentálása nem más, mint az ötlet eladása ár nélkül.

Feldobja az ötletet, hogy mi lenne ha tartós maradna ez az érzés. Elülteti a vevő fejében a bogarat, ami nem hagyja nyugodni. Finoman a tudtára adja, hogy az Ön terméket mit tud, mire képes.

Ha meg tudja mondani, hogy miben különbözik a többi terméktől, egyúttal a konkurenciát is leszereli.

Logikai blokk / Megoldás vizualizálása (érzelmi blokk)

A logika bekapcsolása mindig fékként hat a vevőben. Amint elkezd gondolkozni, kihül. A megoldás prezentálása után azonnal vizualizálni kell.

A vizualilzálás azt jelenti, hogy lefesti a vevőt, miközben használja a terméket. Bemutat egy képet, amikor a vevő élvezi a termék hasznából származó előnyöket. Majd bizonyítékként felhozza a termék tulajdonságát.

Kulcsfontosságú ez a blokk, a reklámszöveg legnehezebb része.

Példa:

Egyesek annyira dühbe gurulnak, hogy képesek kárt okozni a számítógépben. Néhány jól célzott ütés és a billentyűzetre tekintve hiányzó gombokat lát, amit megtalál szétszórva a szőnyegen. Még a levegő illata is más ilyenkor. Tudja jól, hogy már késő a kezét a fejére tenni. Persze emlékszik az eladó szavaira: ne spóroljon 10.000 forintot a memórián, ha már új laptopot vásárol. A memória az egyik legfontosabb, ami miatt lelassul a számítógép. Ezért imádják a vevőink ezt a laptopot: az óriási memória villámgyors írási-olvasási sebessége minden teszten győztes lett.

Házi feladat:

  • találja meg, hogy melyik mondat milyen érzékszervekre hat
  • a szövegből hámozza ki a laptop tulajdonságát, előnyét és igazi hasznát

Ár / Ár felfújása

Nem elég egyszerűen benyögni, hogy ez a termék X forint lesz. A vevő mindig akkor vásárol, ha úgy érzi:

Sokkal többet kap annál, mint amennyi pénzbe kerül.

Az ár felfújásának ez a feladata: a vevő érezze úgy, hogy sokkal többet kapott annál a pénznél, mint amit elveszít.

Ár / Ár közlése

Egyszerűen, röviden közli:

A víztisztítót mai ára csak 79.990 Forint (25% ÁFÁt tartalmazza)

Ár / Ár eladása

Mindig csökkenteni kell a pénz kiadásával járó veszteség érzetet. A kemény munkával megszerzett pénzt elveszíteni fájdalmas, mert az emberek keményen megdolgoznak ezért a pénzért.

Ezen a keménységen kell tompítani:

Ugye Ön sosem iszik csapvizet? Ez azt jelenti, hogy naponta legalább 80 forintot költ ásványvízre. Egy év alatt 29.200 forintot mindenképp elkölt azért, hogy tiszta vizet igyon. Belegondolt már abba, hogy az állandóan növekvő árak mellett a következő 10 évben mennyit fog költeni ásványvízre? Több, mint 300.000 forintot! Szeretné ezt a pénzt megtakarítani egy okos ötlettel?

Akció / Miért nem hagyhatja ki a vásárlást

Ennyi manipuláció után a vevő érzi, hogy vásárolni fog. Tudja. Ezért az agya kiutat keres. Sarokba szorítva érzi magát és egérutat keres.

Ahogy bekapcsol a menekülési pánik, meg kell nyugtatni a vevőt.

Forró szív és hideg fej - ez az eladás titka.

Kő kemény, rideg logikai érveket kell felhozni, ami miatt nem halasztható el a vásárlás egyetlen perccel sem. Hanyagolni kell minden rizsát és sallangot. Egyetlen felesleges szó, és a vevő elmenekül egy egyszerű kifogással.

Példák:

  • Az egyre gyakrabb fogyasztóvédelmi vizsgálatok miatt készüljön fel arra, hogy 2 éven belül ellenőrizni fogják webáruházát. A 130.000 forintos bírság elkerülhetetlen. Ön nem akarhat 2 évig rettegésben élni, holott pár kattintással megszabadulhat ettől.
  • Önnek napi 2000 forintjába kerül, hogy az AdWords kampányát nem optimalizáltatja szakemberrel, aki drámainan lecsökkenti az átkattintás árait

Akció / Határidő és limit

A kapuzárási pánik az egyik legerőteljesebb motiváló erő a vásárlás lezárásakor. A kihagyása komoly kockázatokkal jár.

Akció / Esemény

Minden reklámszöveg az eseménnyel zárul: mit kell tennie a vevőnek. Csak egyetlen esemény történhet. A reklámszöveg végén nem mondhatja, hogy kattintson honlapunkra vagy hívjon minket telefonon.

Csak egy maradhat, mint a Hegylakó.

Általános szabályok

  • Az egész reklámszövegben nem szerepelhet az ÉN, MI, CÉGÜNK szavak
  • A reklámszöveg magázó stílusban beszél
  • Minden új blokkot egy címsor kezd. Betűmérete az alcímmel egyezik.
  • Nem beszélhet az árról csak akkor, amikor elérkezett az "Ár közlése" blokk
     

Ütős szövegeket kívánok, tisztelettel:

Idő = Élet. Ne töltse idejét (életét) új ügyfelek szerzésével. Legyen több ütős honlapja is a Google kereső élmezőnyében. Impulzív reklámszövegekkel maximalizálja az eladások számát. Lazítson és élvezze, ahogy az online vevőszerző folyamat magától termeli a profitot. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Világszínvonalú honlapkészítés, automatizált keresőoptimalizálás és impulzív reklámszövegírás szakértője

 

 26 ember köszönte meg.

 

  Verdes János - Honlapkészítés, weboldal készítés
SEOZSENI Belépés
Weblap készítés blog
Kulcscsó sűrűség számítás
Honlapkészítés tippek: címsor ebook (honlap ingyen)
Weboldal készítés tippek: szövegírás ebook (honlap ingyen)