Honlapkészítés tippek - honlapteszt.hu Kitöltött honlapteszt
BLOG Online Marketing ▼ Honlapkészítés ▼ Keresőoptimalizálás ▼ Linképítés ▼ Google Adwords ▼ Referencia Kapcsolat

Listaépítés

Minden idők leghatékonyabb profit termelő gépezete. A történelem során még nem volt ehhez fogható eszköz, amivel ilyen egyszerűen lehet IGAZI vagyont szerezni

Régebbi korokban az eladó és a vevő közötti fizikai távolság határozta meg, ki szerez igazi vagyont. A karavánutak kereszteződésében, kikötőkben óriási városok emelkedtek ki a porból. Egész nemzedék vált dúsgazdaggá, ahol a kereslet és a kínálat karnyújtásnyira volt egymástól.

Hatalmas, zsúfolt piacokon találkoztak a kereskedők és a vásárlók nap mint nap.

Valami egészen elképesztő dolog történik napjainkban. Az internet rohamos terjedése összezsugorította a világot. Nem külföldön, hanem hazánkban, egyetlen négyzetméteren 3,4 millió vásárló és kereskedő találkozik:

A számítógép előtti 1x1 méteres négyzetben.

Mi az a listaépítés?

Hazánkban 3,4 millió személynek vált meghatározó információ forrássá az internet. Ők a vásárlás előtt az interneten fognak tájékozódni. Gyorsan, könnyen összegyűjthető a megfontolt vásárláshoz szükséges hiányzó információ.

Ezek a személyek a tájékozódás mellett kommunikációra is használják a világhálót. Az e-mail ingyenes, gyors és egyszerű módja a kapcsolatok kialakítására és fenntartására.

Az internetezők 99,8 százaléka rendelkezik legalább egy e-mail címmel.

A listaépítésnek az a célja, hogy Ön megszerezze azoknak az internet felhasználóknak az e-mail címét, akik most, vagy később bármikor nyitottak az Ön által kínált termék illetve szolgáltatás irányába.

Hogyan működik a listaépítés?

A listaépítés célja kiválogatni a tömegből azokat, akiket valamikor érdekelni fogja az ajánlata. Pontosan olyan, mint a horgászat.

Nem fog Öntől haleledelt vásárolni az, akinek nincs akváriuma. A listaépítés során Ön azoknak a személyeknek akarja megszerezni az e-mail címét, akiknek van akváriuma.

Ehhez feltesz egy csalit a horogra, mondjuk egy ingyen letölthető tanulmányt. A letöltéshez a látogató megadja nevét és az e-mail címét.

1. ábra: a listaépítés célja kiválogatni a tömegből azokat,
akik most vagy később nyitottak az Ön által kínált
termék megvásárlására

Az a személy, aki így iratkozik fel a listára:

  • valamilyen igénye van a termék iránt, tehát meggyőzhető
  • bármikor ingyen megszólítható, vagyis éppen elég ideje van a meggyőzéshez

Miért válik sikeressé az eladás egy jól felépített listán?

A vásárlást leginkább a bizalom hiánya hiúsítja meg. Ugye abban bízunk legkevésbbé, amikor valaki pénzért jót mond magáról.

Ez a reklám. Ön pénzért jókat mond a termékéről. Természetes és érhető, ha a vevők nem ugranak fejest a vásárlásba.

Ön hány esetet ismer, amikor a házasságkötés előtt a két fél ne ivott volna legalább egy kávét?

Ugyanígy, a vevőnek be kell mutatni a terméket. A vevőt egyetlen dolog érdekli: hogy saját maga mit nyerhet az Ön termékéből.

A listára felirakozó személyekben van egy természetes tartás a vásárlástól. Ezt a távolságot kell lebontani értékes információkkal. Fokozatosan többet és többet tud a leendő vevő a termék előnyéről.

Miután a kezdeti bátortalansága elillan, már nyitott az ajánlatára

Az aranyszabály: "10-szer adj, 1-szer kérj"

Óriási probléma manapság a spam. Mindenki utálja a spamot. Ha azt akarja elérni, hogy a listája megutálja és leiratkozzon, folyamatosan küldje az ajánlatokat.

A listának a célja nem az, hogy eladja a terméket. A listának az a célja, hogy feltöltse a szakadékot a vevő és az eladó között. Miután a vevő kezdeti bátortalansága elillant, egy ütős szöveggel vásárlóvá gyúrhatja.

2. ábra: a mai korban a sikeres tervezés középpontjában
az e-mail marketing áll

A bizalmatlanság leküzdésének aranyszabálya, hogy tízszer adjon és csak egyszer kérjen.

Önnek kell kezdeményezni. Adjon ingyen olyan kulcsfontosságú információkat, amelyek önmagában is olyan értékesek a vevő számára, mintha pénzért vásárolta volna.

Uborkaszezonban is kígyózó sorok

Nagyon sok vállalkozó érzi sivatagban magát, ha az eladásról kérdezik. Perzselő nap, kietlen puszta táj és százazság. Néha elered az eső, akkor visszatér az életerő.

A listaépítésnek az a célja, hogy a hegyekre lehulló esőt patakok formájában tóvá duzzasztja. Friss édesvíz, amikor csak kedve tartja.

Képzeljen el egy 2.000 fős listát. Nekik bármikor küldhet valami frappáns újdonságot, hogy ismét térjenek vissza a honlapjára. Még akkor is, amikor egyébként senki sem érdeklődik.

Új akció, új csali, és már rögtön is jön a bevétel.

Képzelje el, hogy ezt keresőoptimalizálással párosítja. A Google kereső folyamatosan ellátja olyanokkal, akiktől be lehet kérni az e-mail címet. A honlapján feliratkoznak, majd a hírlevél folyamatosan lerombolja a kezdeti bizalmatlanságot, és a végén eladja a termékét.

A folyamat teljesen automatizált. A felépítés után elég néha ránézni a rendszerre. Robotpilótára kapcsolva termelődik a profit!

Listaépítés nélkül nagyon sok pénzt dob ki az ablakon

A honlap üzemeltetési költségének tetemes része a látogatottság biztosítása. Ugyebár látogatottság nélkül nincs eladás. Látogatottság szerzéshéz keresőoptimalizálásra, mellette fizetett hirdetésre van szükség.

Önnek nagyon sok forintjába kerül az, hogy a látogatók beessenek az oldalára, majd továbbmenjenek anélkül, mintha misem történt volna.

Jellemző, hogy a fizetett hirdetéssel szerzett látogatók 90 százaléka 30 másodperc alatt elhagyja az oldalát. A böngésző VISSZA gomjára kattintás az interneten történő összes kattintás 30 százalékát teszi ki.

A látogatók beesnek, majd nyom nélkük továbbhaladnak.

Kulcsfontosságú megérteni, hogy a mai korban egy honlap nem fog igazi vagyont termelni, ha nem szerzi meg az átfolyó látogatók elérhetőségét.

Nincs mese, a honlapnak az a küldetése, hogy listát építsen.

Bárki számára elérhető a mesés gazdagság, ha elfelejti az eddig hallottakat, és kitűzi célul maga elé, hogy olyan honlapot készít, ami megszerzi a látogatóktól legalább a nevüket és az e-mail címüket.

Apropó... "Hírlevél" szó helyett használja a következő szavakat:

  • Magazin
  • Kiadvány
  • Csomag
  • Minitréning
  • Kisokos
  • Útmutató

 

 

Rengeteg feliratkozót kívánok, üdvözlettel:

Idő = Élet. Ne töltse idejét (életét) új ügyfelek szerzésével. Legyen több ütős honlapja is a Google kereső élmezőnyében. Impulzív reklámszövegekkel maximalizálja az eladások számát. Lazítson és élvezze, ahogy az online vevőszerző folyamat magától termeli a profitot. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Világszínvonalú honlapkészítés, automatizált keresőoptimalizálás és impulzív reklámszövegírás szakértője

 

 67 ember köszönte meg.

 

  Verdes János - Honlapkészítés, weboldal készítés
SEOZSENI Belépés
Weblap készítés blog
Kulcscsó sűrűség számítás
Honlapkészítés tippek: címsor ebook (honlap ingyen)
Weboldal készítés tippek: szövegírás ebook (honlap ingyen)