Linképítés alapok -
A linkek 5 típusa
Valamikor számtalan link bezsebelése után is az tapasztalható, hogy az eredmények a vártnál jócskán elmaradnak. Emögött az áll, hogy nem szerzett elég linket mind az 5 fajta linkből
Gyakran hallani, hogy temérdek link gyűjtése után elszomorodva számolnak be a szinte nulla eredményekről.
Sokan felismerték a linkek elképesztő erejét. Fejvesztve nekiálltak a linképítésnek. Gyakran beleestek abba a hibába, hogy csak egy, vagy két fajta linket gyűjtenek.
Ha bosszankodott már eredménytelen linképítésen, az
NEM AZ ÖN HIBÁJA!
Szinte minden keresőoptimalizálással kapcsolatos fórum vagy blog központi témája a linképítés. A linképítés mellett nagyon meggyőző érvek sorakoznak. Arról sajnos kevesen beszélnek, hogyan is kell a linképítést hatásosan művelni.
Emiatt sokan úgy vágnak bele, hogy nem is ismerik a linkek 5 alaptípusát.
...de előtte:
Mi az a linképítés?
A Google kereső ismerte fel először, hogy a linkeknek (vagy hivatkozásoknak) nélkülözhetetlen szerepe van az internetes böngészés során. Link, link hivatkozás vagy csak hivatkozás névvel emlegetjük azokat a szövegeket, képeket, amire kattintani lehet. Kattintás után pedig egy másik weboldalra jutunk el.
Sokkal értékesebb, hatékonyabb, információ dúsabb egy szöveges link, mint egy olyan, ami képet tartalmaz. A képek információ tartalmának feldolgozása során a keresőrobotok nehézségekbe botlanak. A szöveges link üzenete egyértelmű.
A link szövege nagyon meghatározza a kattintás eredményességét.
Nem mindegy, hogy a link szövege "kattintson ide", vagy "Töltse le ezt az ingyenes linképítés tanulmányt". Nyilvánvaló, hogy az utóbbi sokkal több kattintást fog eredményezni.
A Google felismerte ennek fontosságát.
A Google szerint: "Egy weboldal, amikor a látogatóit megosztja egy másik oldallal -hivatkozik rá egy linkkel - , nem csak a látogatókat, hanem a bizalmát is megosztja a másik weboldallal."
A linkek hálózatán keresztül nagyon komoly bizalmi tőke áramlik.
Nézhetjük úgy is, hogy egy weboldal a politikus. A link pedig a szavazatok száma. Minél többen szavaznak egy honlapra, annál nagyobb befolyással bír a politikus.
A linképítés célja az, hogy az Ön weboldalát ítélje a témában a legnagyobb befolyással bíró oldalnak. Nyilvánvalóan a keresőben is kiváló helyet fog kapni érte.
Ehhez szüksége lesz a linkek 5 típusára.
Nem húzom tovább a szót, ha eredményes linképítést szeretne, ismerje meg a linkek 5 fajtáját:
-
"Releváns" link
-
"Sok" link
-
"Színes" link
-
"Értékes" link
-
"Mély" link
A "Releváns" link
A releváns szó azt jelenti, hogy fontos, tárgyhoz tartozó. A Google értékesebben tartja azokat a linkeket, amelyek relevánsak. Vagyis autószerelő honlapról autóbérlés honlapra mutató link értékesebb, mintha virágküldő szolgálat honlapjára mutatna.
A fordítottja is igaz: ha a honlapja releváns honlapokra hivatkozik, értékesebbnek ítéli honlapját a Google.
A "Sok" link
A kifejezés nemes egyszerűséggel tetemes mennyiségű linkre utal. A Google menti adatbázisában, hogy hány URL cím alatt érhető el olyan tartalom, ami az Ön honlapjára hivatkozik.
Ez a szám beleszámít honlapjának megítélésébe.
Erre használják az ún. "sitewide" linket. A sitewide link a webhely majdnem össze oldalán szerepel. Ilyen például a menüben, vagy a láblécben szereplő link.
A "Színes" link
Nem csak az számít, hogy hány darab link hivatkozik az Ön honlapjára. Vizsgálat tárgya az is, hogy ezek a linkek hány különböző domain név alatt érhetőek el.
Minél több domain név ad Önnek linkeket, annál valószínűbb, hogy nem áll csalás a háttérben, és honlapja hiteles, megbízható. Számít a domain életkora és a link életkora is.
Nem tulajdonít túl nagy jelentőséget a Google, hiába mutat több ezer link honlapjára, ha ezek viszonylag kevés domain névről származnak.
Az "Értékes" link
Van egy bizonyos rangja a honlapoknak. Ezt a rangot a PageRank eredménnyel adja vissza a Google. A nevesebb, hitelesebb, nívósabb honlapokra több honlap hivatkozik. Ezeknek az oldalaknak magasabb a PageRank értéke.
Alacsony PageRank oldalról származó link kevés hitelességet kölcsönöz. Míg magasabb PageRank oldalról származó link azt jelzi, hogy a honlapja megbízható, értékes tartalommal szolgál.
Egyetlen 7-es PageRank oldalról származó link több százezer 1-es PageRank oldal linkjét túlszárnyalja.
A "Mély" link
A webhely relevancia egyre fontosabb rangsorolási tényező. A Google nem csak azt vizsgálja, hogy a kezdőlap hány linket kap. Hanem azt is, hogy az aloldalak hány linket kapnak.
Adatbázisában tárolja a webhely összes fontos oldalát. Megvizsgálja, hogy ezek az oldalak honnan kapnak linket, hány linket kapnak, milyen minőségű linket kapnak, satöbbi.
A webhely összes oldalát szemlélve ha csökken a hivatkozó linkek száma, a webhely veszített aktualitásából. Amikor a felhasználók már nem hivatkoznak egy honlapra, vagy a honlap oldalaira, a holnap elvesztette a kezdeti népszerűséget.
Fontos tehát, hogy az egy webhely több oldala is kapjon megfelelő linkeket, ne csak a kezdőlap
Akkor... Hogyan tovább?
Nézzük például a Startlapot. Releváns linket ad, ami többé-kevésbé értékes. De alig szerezhető 3-nál több link 3 különböző lap.hu domain névről.
Nézzük a link katalógusokat. Releváns linket adnak, több domainről. Ez nagyon jó, de általában alacsony a link PageRank értéke.
Mi van akkor, ha linkpartnert talál? A partner kiteszi a kezdőlapra a linket. A katalógusoknál mindenképp magasabb PageRank értékű linket kap. Ha a láblécben szerepel a link, az összes aloldalon szerepelni fog (sitewide), így sok linket kap.
De ezek egyike sem releváns, és csak egyetlen domain hivatkozik az Ön oldalára.
Ritka, mint a fehér holló, amikor egy link mind az 5 feltételnek egyszerre tesz eleget. Hatásosabb linkeket építhet...
...ha jelentkezik az ingyenes linképítés tanfolyamra. A honlapteszt kitöltése után a harmadik ajándék a linképítés tanfolyam.
Számtalan linket kívánok, üdvözlettel:
Idő = Élet. Ne töltse idejét (életét) új ügyfelek szerzésével. Legyen több ütős honlapja is a Google kereső élmezőnyében. Impulzív reklámszövegekkel maximalizálja az eladások számát. Lazítson és élvezze, ahogy az online vevőszerző folyamat magától termeli a profitot. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:
Verdes János Online marketing és impulzív reklámszövegírás szakértője
50 ember köszönte meg.
|