Honlapkészítés tippek - honlapteszt.hu Kitöltött honlapteszt
Kezdőlap Online Marketing▾ Honlapkészítés▾ Keresőoptimalizálás▾ Google Adwords▾ Kapcsolat

Linképítés alapok -
A linkek 5 típusa

Valamikor számtalan link bezsebelése után is az tapasztalható, hogy az eredmények a vártnál jócskán elmaradnak. Emögött az áll, hogy nem szerzett elég linket mind az 5 fajta linkből

Gyakran hallani, hogy temérdek link gyűjtése után elszomorodva számolnak be a szinte nulla eredményekről.

Sokan felismerték a linkek elképesztő erejét. Fejvesztve nekiálltak a linképítésnek. Gyakran beleestek abba a hibába, hogy csak egy, vagy két fajta linket gyűjtenek.

Ha bosszankodott már eredménytelen linképítésen, az

NEM AZ ÖN HIBÁJA!

Szinte minden keresőoptimalizálással kapcsolatos fórum vagy blog központi témája a linképítés. A linképítés mellett nagyon meggyőző érvek sorakoznak. Arról sajnos kevesen beszélnek, hogyan is kell a linképítést hatásosan művelni.

Emiatt sokan úgy vágnak bele, hogy nem is ismerik a linkek 5 alaptípusát.

...de előtte:

Mi az a linképítés?

A Google kereső ismerte fel először, hogy a linkeknek (vagy hivatkozásoknak) nélkülözhetetlen szerepe van az internetes böngészés során. Link, link hivatkozás vagy csak hivatkozás névvel emlegetjük azokat a szövegeket, képeket, amire kattintani lehet. Kattintás után pedig egy másik weboldalra jutunk el.

Sokkal értékesebb, hatékonyabb, információ dúsabb egy szöveges link, mint egy olyan, ami képet tartalmaz. A képek információ tartalmának feldolgozása során a keresőrobotok nehézségekbe botlanak. A szöveges link üzenete egyértelmű.

A link szövege nagyon meghatározza a kattintás eredményességét.

Nem mindegy, hogy a link szövege "kattintson ide", vagy "Töltse le ezt az ingyenes linképítés tanulmányt". Nyilvánvaló, hogy az utóbbi sokkal több kattintást fog eredményezni.

A Google felismerte ennek fontosságát.

A Google szerint: "Egy weboldal, amikor a látogatóit megosztja egy másik oldallal -hivatkozik rá egy linkkel - , nem csak a látogatókat, hanem a bizalmát is megosztja a másik weboldallal."

A linkek hálózatán keresztül nagyon komoly bizalmi tőke áramlik.

Nézhetjük úgy is, hogy egy weboldal a politikus. A link pedig a szavazatok száma. Minél többen szavaznak egy honlapra, annál nagyobb befolyással  bír a politikus.

A linképítés célja az, hogy az Ön weboldalát ítélje a témában a legnagyobb befolyással bíró oldalnak. Nyilvánvalóan a keresőben is kiváló helyet fog kapni érte.

Ehhez szüksége lesz a linkek 5 típusára.

Nem húzom tovább a szót, ha eredményes linképítést szeretne, ismerje meg a linkek 5 fajtáját:

  1. "Releváns" link
  2. "Sok" link
  3. "Színes" link
  4. "Értékes" link
  5. "Mély" link

A "Releváns" link

A releváns szó azt jelenti, hogy fontos, tárgyhoz tartozó. A Google értékesebben tartja azokat a linkeket, amelyek relevánsak. Vagyis autószerelő honlapról autóbérlés honlapra mutató link értékesebb, mintha virágküldő szolgálat honlapjára mutatna.

A fordítottja is igaz: ha a honlapja releváns honlapokra hivatkozik, értékesebbnek ítéli honlapját a Google.

A "Sok" link

A kifejezés nemes egyszerűséggel tetemes mennyiségű linkre utal. A Google menti adatbázisában, hogy hány URL cím alatt érhető el olyan tartalom, ami az Ön honlapjára hivatkozik.

Ez a szám beleszámít honlapjának megítélésébe.

Erre használják az ún. "sitewide" linket. A sitewide link a webhely majdnem össze oldalán szerepel. Ilyen például a menüben, vagy a láblécben szereplő link.

A "Színes" link

Nem csak az számít, hogy hány darab link hivatkozik az Ön honlapjára. Vizsgálat tárgya az is, hogy ezek a linkek hány különböző domain név alatt érhetőek el.

Minél több domain név ad Önnek linkeket, annál valószínűbb, hogy nem áll csalás a háttérben, és honlapja hiteles, megbízható. Számít a domain életkora és a link életkora is.

Nem tulajdonít túl nagy jelentőséget a Google, hiába mutat több ezer link honlapjára, ha ezek viszonylag kevés domain névről származnak.

Az "Értékes" link

Van egy bizonyos rangja a honlapoknak. Ezt a rangot a PageRank eredménnyel adja vissza a Google. A nevesebb, hitelesebb, nívósabb honlapokra több honlap hivatkozik. Ezeknek az oldalaknak magasabb a PageRank értéke.

Alacsony PageRank oldalról származó link kevés hitelességet kölcsönöz. Míg magasabb PageRank oldalról származó link azt jelzi, hogy a honlapja megbízható, értékes tartalommal szolgál.

Egyetlen 7-es PageRank oldalról származó link több százezer 1-es PageRank oldal linkjét túlszárnyalja.

A "Mély" link

A webhely relevancia egyre fontosabb rangsorolási tényező. A Google nem csak azt vizsgálja, hogy a kezdőlap hány linket kap. Hanem azt is, hogy az aloldalak hány linket kapnak.

Adatbázisában tárolja a webhely összes fontos oldalát. Megvizsgálja, hogy ezek az oldalak honnan kapnak linket, hány linket kapnak, milyen minőségű linket kapnak, satöbbi.

A webhely összes oldalát szemlélve ha csökken a hivatkozó linkek száma, a webhely veszített aktualitásából. Amikor a felhasználók már nem hivatkoznak egy honlapra, vagy a honlap oldalaira, a holnap elvesztette a kezdeti népszerűséget.

Fontos tehát, hogy az egy webhely több oldala is kapjon megfelelő linkeket, ne csak a kezdőlap

Akkor... Hogyan tovább?

Nézzük például a Startlapot. Releváns linket ad, ami többé-kevésbé értékes. De alig szerezhető 3-nál több link 3 különböző lap.hu domain névről.

Nézzük a link katalógusokat. Releváns linket adnak, több domainről. Ez nagyon jó, de általában alacsony a link PageRank értéke.

Mi van akkor, ha linkpartnert talál? A partner kiteszi a kezdőlapra a linket. A katalógusoknál mindenképp magasabb PageRank értékű linket kap. Ha a láblécben szerepel a link, az összes aloldalon szerepelni fog (sitewide), így sok linket kap.

De ezek egyike sem releváns, és csak egyetlen domain hivatkozik az Ön oldalára.

Ritka, mint a fehér holló, amikor egy link mind az 5 feltételnek egyszerre tesz eleget. Hatásosabb linkeket építhet...

...ha jelentkezik az ingyenes linképítés tanfolyamra. A honlapteszt kitöltése után a harmadik ajándék a linképítés tanfolyam.

 

Számtalan linket kívánok, üdvözlettel:

Idő = Élet. Ne töltse idejét (életét) új ügyfelek szerzésével. Legyen több ütős honlapja is a Google kereső élmezőnyében. Impulzív reklámszövegekkel maximalizálja az eladások számát. Lazítson és élvezze, ahogy az online vevőszerző folyamat magától termeli a profitot. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Online marketing és impulzív reklámszövegírás szakértője

 

 50 ember köszönte meg.

 

  Verdes János - Honlapkészítés, weboldal készítés
SEOZSENI Belépés
Weblap készítés blog
Kulcscsó sűrűség számítás
Honlapkészítés tippek: címsor ebook (honlap ingyen)
Weboldal készítés tippek: szövegírás ebook (honlap ingyen)