Honlapkészítés
Döbbenet! 1000-ből 996 honlapnak sürgős vércserére van szüksége. Kezd egyre kritikusabbá válni, mennyire hatékonyan értékesít egy-egy honlap. A felmérések szerint a legtöbb honlap alulteljesít, néhány alapvető szabály figyelmen kívül hagyása miatt. Ismerje meg a megoldást, hogyan értékesíthet hatékonyan egy honlappal
Milyen egy eredményes honlap?
Hányszor tűnődött azon, milyen hasznos lenne egy igazán eredményes honlap. Amíg Ön a mindennapos teendőkkel foglalkozik - akármilyen elfoglaltságról legyen is szó - a honlapja megállás nélkül, automatikusan hozza a megrendeléseket.
Képzeljen bele egy kicsit: a honlapja a napi 500 látogatónak érvel hatásosan, miért Ön a legjobb választás. Miközben lehet, hogy Ön az autójában hajt a város egyik utcáján valamelyik napsütéses délelőtt. Vagy sorban áll egy fagyizó előtt. Vagy éppen az irodába készül. Vagy az egyik ügyfélnek nézegeti az aktáit.
Minden körülmény között, bármelyik percben megcsörrenhet a mobilja: egy érdeklődő hívja, aki olvasta a honlapját, és izgatottan szeretne rendelni.
Egy eredményes honlap automatikusan hozza Önnek az újabb és újabb megrendelőket. Önnek már csak arra kell figyelni, hogy jól beszéljen az illetővel telefonon, személyesen vagy e-mailben.
Miért van az, hogy csak kevés honlap teljesít az elvárásoknak megfelelően?
1000-ből 996 honlap küszködik az eladással annak ellenére, hogy megérdemli a sikert. Nehézkesen szerez bevételt, akadoznak a megrendelések.
Az információ átadásával van a probléma.
Sajnos a honlapok túlnyomó többsége nem azt az információt adja a látogatóinak, amire azoknak szüksége van a vásárláshoz. Alig találni olyan honlapot, ami tényleg a vevő problémájával foglalkozik. Nem a vevőkről szólnak a honlapok, hanem szinte csak az eladókról.
Azt pedig tudjuk, hogy a vevőket a legfontosabban saját maguk érdeklik.
Okozhatja azt, hogy a vevő számára unalmassá, egyhangúvá válik a honlap? Nem gondolja, ha csak az eladóról szól egy honlap, akkor a vevők közömbösek maradnak a megrendelés iránt...
...és végül csak az elszántabb kisebbség fog vásárolni?
Egy óriási félreértés, ami miatt nem a megfelelő célcsoporthoz szólnak a honlapok
Hamarosan valami fantasztikus dologra fog rájönni. Csak kövesse figyelemmel ezt a fejezetet. Akár újra is olvashatja, annyira fontos ennek a tisztán látása. Nem túlzok, de ezen a ponton végleg eldől, milyen profitja lesz a honlapjával.
Tudományos kísérletekkel igazolták, hogy általában TÍZSZER nagyobb az érdeklődés egy termék vagy szolgáltatás iránt, mint amennyien megvásárolják. Ez azt jelenti, hogy azokon kívül, akik megvásárolják a termékét, létezik egy sokkal nagyobb létszámú tábor, akiknek MÉG EL LEHET ADNI.
A vevőknél TÍZSZER többen vannak azok, akik ugyan nyitottak a vásárlásra és vásárolhattak volna, de mégsem tették.
Rögtön megérti, mekkora bevételi lehetőség van kihasználatlanul, és mi a különbség a vevők és az érdeklődők között:
Általánosságban véve a honlapjára érkező 1000 látogatóból 100 a problémája, az igénye, a szüksége vagy a képessége alapján NYITOTT a vásárlásra.
Érdekli őket az Ön terméke. A honlapjára érkezők 10 százalékát foglalkoztatja a vásárlás gondolata: ők az érdeklődők. Nézelődnek, keresgetnek, de nem vásárolnak azonnal.
Ők alkotják az érdeklődők táborát.
Az érdeklődők 10 százaléka viszont vásárolni fog, vagyis a honlapjára érkező 1000 látogatóból 100 érdeklődő, akiből 10 vásárlolni fog.
Az érdeklődőknek ez a magja produkálja Önnek a bevételt.
Ez a szűk csoport abban különbözik a maradék 90 érdeklődőtől, hogy bennük már megérett a vágy a vásárlásra. Eldöntötték, hogy vásárolni fognak, míg a többiek még mindig csak gondolkodnak rajta.
Ez a 10 személy alkotja a vevők táborát.
A többi 900 emberrel egyenlőre nem érdemes foglalkozni, ők annyira kevés hajlandóságot mutatnak a vásárlás iránt.
Valójában Ön nem attól válik sikeressé, hogy a honlapján eladja a termékét a vevőknek. Ők így is, úgy is vásárolni fognak. Mondjuk, hogy őket csak elrontani lehet.
Az Ön gazdagsága sokkal inkább azon múlik, hány vásárlót szerez azokból az érdeklődőkből, akik még nem vásárolnak, de hajtja őket a kíváncsiság.
Átlagosan 1000 látogató között van 100 érdeklődő, akiből 10 nagy valószínűséggel vásárolni is fog pusztán azért, mert egyszerűen szüksége van a termékre. A fő kérdés csupán az - ha már 100 érdeklődőből 10 vásárolni is fog -, hogy a fennmaradó 90 érdeklődőből 1, 2, 10, 15, 25, 35 vagy 65 fog Önnél vásárolni.
Nem gondolja, hogy sokkal több profitra tehet szert, ha a 100 érdeklődőből a 10 vevőn kívül, a maradék 90 érdeklődő egy részét is vásárlásra bírja?
Miért vásárolnak olyan kevesen az érdeklődők közül?
Szinte mindegyik honlap megpróbál azonnal eladni a vevőknek. Ebből alakul ki az a faramuci helyzet, hogy a nagy igyekezet ellenére az érdeklődőket éppen hogy elidegeníti a honlap szövege:
-
"Cégünk 1998 óta..."
-
"Minőség és megbízhatóság..."
-
"A legjobb választás..."
Csakhogy ezek a "Cégünk..." kezdetű szövegek nem a vevőről szólnak, sem az érdeklődőkről. Hosszú, unalmas leírás a cégről, ami az érdeklődőket egyáltalán, a tudatos vevőket pedig csak kevésbé érdekli.
Az tűnik a bevált "marketing" módszernek, hogy egy webmesterrel elkészíttetjük a honlapunkat a legjobb tudásunk szerint pont olyanra, mint a többi honlap. Gondolta volna, hogy ezzel csak a többi honlap sikertelensége sokszorozódik?
Hagyományos honlappal sajnos veszni hagyja az érdeklődők 90 százalékát, mert nem találnak olyan információt, ami NEKIK segít a vásárlásban. Bejönnek az oldalra, szétnéznek az oldalon, és mivel nem fogja meg őket az oldal szövege, továbbmennek anélkül, hogy vásároltak volna...
...ami az eladási arányt jelentősen lerontja.
De ez
NEM AZ ÖN HIBÁJA!
A legtöbb vállalkozó nincs megfelelően tájékoztatva, milyen honlapra van szüksége ahhoz, hogy sikeressé váljon az online értékesítésben. Hazánkban nincs mély gyökere az online értékesítésnek.
Mivel 1000 honlapból alig akad 6, amelyik jól értékesít, nagyon könnyű a rossz mintát követni.
Ennek a tragikus sorozatnak most vége szakad.
1000 látogatóból 12-20 vásárlás történik, holott legalább 40-60 megrendelés is lehetne. Szűk a piac? Dehogy is! Csak szinte mindenki a vevőkre vadászik annak ellenére, hogy az érdeklődők TÍZSZER többen vannak, akiket szintén rá lehet venni a vásárlásra.
Mi a titka annak, hogy az érdeklődőket vásárlásra bírja?
Ugyebár 100 érdeklőből vannak 10-en, akik vásárolnak. Ők a vevők. Az igényeik, szükségeik, problémáik vagy képességeik szinte bele "kényszerítik" a vásárlásba.
Ezzel szemben az érdeklődőket nem szorítja annyira a szükség, tehát más módszerrel lehet őket vásárlásra bírni, mint a vevőket. Még van elég idejük ahhoz, hogy megfelelően tájékozódjanak, felkészüljenek a vásárlásra.
Nem akarnak azonnal vásárolni, csupán adatot, információt gyűjtenek, hogy végül a lehető legjobb döntést hozzák meg.
Nézelődnek a honlapján, böngésznek a Google keresőben, magazinokat, teszteket olvasnak. Addig gyűjtik az információt, amíg kialakul a biztonság tudat, hogy most már jó döntést hoznak a vásárlás során. Több napig, hétig, akár hónapokig is tart a folyamat, míg kezdeti érdeklődés megérik a vásárlásra.
A vevők az árat, a főbb termék jellemzőket keresik. Szemben az érdeklődőkkel, akik csupán egyetlen dolgot keresnek: az INGYENES INFORMÁCIÓT.
Az érdeklődők egészen addig nem vásárolnak, amíg megfelelő mennyiségű ingyenes információt össze nem gyűjtöttek. Miután átlépték a vásárláshoz szükséges küszöböt, rögtön cselekedni kezdenek.
Nem gondolja, ha pont az Ön honlapján "laknak jól" információval az érdeklődők, akkor elégé megelégedettek lesznek ahhoz is, hogy Önnél vásároljanak?
Elképzelhető az is, hogy az érdeklődők vásárlási hajlandósága éppen attól függ, hogy mennyire jól, mennyire kielégítően lettek tájékoztatva?
Mit gondol, nem növelheti jelentősen a bevételét, ha honlapjával az érdeklődőket megfelelően tájékoztatja, aztán azonnal lecsap rájuk, és eladja nekik az Ön termékét?
Hogyan adhatja át hatásosan az információt?
Nagyon könnyű úgy átadni az információt, hogy ne történjen semmi. Ehhez csak elő kell venni egy szövegszerkesztőt, és tele kell írni a képernyőt. Garantáltan halálra untatja az olvasókat.
Az információt koncentrálva átadni úgy, hogy az határozottan tájékoztasson, majd felkeltse a vágyat és végül eladjon - nem semmi feladat.
-
Mivel kezdje a szöveget?
-
Mikor beszéljen az árról?
-
Hogyan vezesse fel az ajánlatát?
-
Hogyan mutassa be az előnyeit?
Szerencsére létezik egy nagyon egyszerű formulája annak, hogyan adja át hatásosan az információt.
Egyszerűsége ellenére ez a formula nagyon erőteljes az üzenet célba juttatásához. Univerzális, minden honlapon megállja a helyét, ahol hosszabb szöveggel szeretne eladni. Garantáltan hatásos, marketing szakemberek dollár milliókat keresnek ennek köszönhetően.
Ha ki akarja elégíteni az érdeklődők információ éhségét, készítse a honlapját a következő minta szerint:
6/1. Grafikus fejléc, menü
A fejlécnek három funkciója van. Az első, hogy kellemes benyomást keltsen az olvasóban. Egy jó fotó vagy illusztráció, amiről könnyen asszociálhat a problémára.
A második a navigácó: könnyen megérhető menürendszer, egyszerű linkekkel.
A harmadik egyben a legfontosabb: vegye rá a látogatót a címros elolvasására
6/2. Címsor, alcím
Nagy, erőteljes ígéret - miért érdemes végigolvasni az oldalt. A címsor extrém fontosságú, az üzenetét vigye tovább az alcím.
6/3. Vevői visszajelzés
A címsorban elhangzott ígéret vagy előny bizonyítékaként néhány vevői visszajelzés szolgál. Ezek a valódi visszajelzések a vevők tapasztalatait mutatják be a termék használata közben.
Ha nincs vevői visszajelzése, keresse fel néhány vevőjét, és kérje el tőlük. Akár ingyen is adjon oda néhány terméket, egy-egy vevői visszajelzésért cserébe... és ezentúl akárhányszor elad, mindig kérje be a vevő visszajelzését
6/4. Probléma
A vevőket aligha érdekli valami más is, mint a saját problémájuk. Érzelmekkel telten ábrázolja a vevőt, miközben a probléma miatt hátrányt szenved. Ez lesz az egyik kulcsa az eladáshoz.
6/5. A termék, mint megoldás bemutatása
Miután a vevő magára ismert a probléma láttán, saját maga lesz érdekelt a probléma felszámolásában. Ebben, mint ideális segítség jelentik meg az Ön terméke.
6/6. A termékben levő haszon bemutatása
Az Ön terméke rendelkezik néhány kiemelkedő tulajdonsággal, ami ideális gyógyír lesz a vevő problémájára. Röviden emeljen ki a fontosabbakat, ábrázolja a vevőt a termék használata közben, milyen felszabadult érzés, ahogy a terméke megoldja a problémáját.
6/7. Az ár eladása
A termékben levő haszon megvásárlására lesz fogékony a vevő. Egyetlen feltétellel: ha úgy érzi, hogy sokkal többet kapott viszont, mint amennyi pénzt fizetett a termékért
6/8. Garancia
A termék megvásárlásával járó kockázat érzés csökkentése. Minél kisebb a kockázat, annál többen fognak vásárolni.
6/9. Összefoglalás, azonnali akció
A probléma és a termék által elérhető haszon rövid ismétlése. Valamint felszólítás az azonnali cselekedetre, megmutatva, hogy mit hogyan kell tenni a termék birtokba vételéhez
Rengeteg visszatérő látogatót kívánok, üdvözlettel:
Idő = Élet. Ne töltse idejét (életét) új ügyfelek szerzésével. Legyen több ütős honlapja is a Google kereső élmezőnyében. Impulzív reklámszövegekkel maximalizálja az eladások számát. Lazítson és élvezze, ahogy az online vevőszerző folyamat magától termeli a profitot. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:
Verdes János Online marketing és impulzív reklámszövegírás szakértője
68 ember köszönte meg.
|