Honlapkészítés tippek - honlapteszt.hu Kitöltött honlapteszt
Kezdőlap Online Marketing▾ Honlapkészítés▾ Keresőoptimalizálás▾ Google Adwords▾ Kapcsolat

Ön tudta, hogy a webhely relevancia fontos rangsorolási tényező?

A Google sokkal kifinomultabb, mint valaha. Bevezetett egy új rangsorolási faktort, amit még kevesen ismernek

Az elmúlt néhány év alatt sokak számára a keresőoptimalizálás egyet jelentett a véget nem érő linképítéssel. Noha mély igazságtartalma van ennek az állításnak, mára jelentősen megváltozott a helyzet.

Ma már nem elég az élmezőnybe kerüléshez a régi módszer: a fontos helyekre tegye a kulcsszavakat, és "linkelje" meg az oldalt sok-sok olyan linkkel, aminek a szövege tartalmazza a kulcsszót.

A Google mára sokkal kifinomultabb módszert használ.

Mi az a webhely relevancia?

A Google a pontosabb találatok érdekében mélyen feltérképezi az internetet. Megkeresi és tárolja a webhelyhez tartozó összes jelentős oldalt.

Az index állományban tárolt oldalakat egyesével feldolgozza és kielemzi, hogy átfogó képet kapjon a webhelyről.

Az átfogó kép alapján négy tényezőt vizsgál:

  • a webhelyre jellemző kulcsszavak
  • a webhely belső link struktúra
  • a webhelyre mutató linkek növekedési aránya
  • a webhelyen létrejövő új oldalak száma

Most ezeket vizsgáljuk meg részletesen.

#1 - A webhelyre jellemző kulcsszavak

Listát készít a webhelyen található leggyakrabban előforduló szavakról. Az elkészült listát párosítja egy asszociációs adatbázissal.

Ha az Ön webhelyében leggyakrabban az autóalkatrész, autóalkatrészek motorolaj, szélvédő, utángyártott, akkumulátor, autó, alkatrész szavak szerepelnek, a Google tudni fogja, hogy a webhelye a "Gépjármű", és azon belül az "Autóalkatrész" kategóriába tartozik.

Fontos, hogy a webhelyre jellemző kulcsszavak egybeessenek azokkal, amelyekre Ön szeretné optimalizálni oldalát

#2 - A webhely belső link struktúrája

A belső linkek hálózatát feltérképezi a Google. Ez alapján felállítja az oldalak közötti ranglistát. A legrangosabb mutat a legtöbb link.

Fontos, hogy a legrangosabb oldalak között azok az oldalak szerepeljenek, amelyeket optimalizálni akar a néhány kiválasztott kulcsszóra.

A többi oldal hivatkozzon ezekre az oldalakra. A hivatkozás szövege pedig tartalmazza az oldalra jellemző kulcsszavakat.

#3 - A webhelyére mutató linkek növekedési aránya

A webhely megszületése után népszerűség növekedésen megy keresztül. Idegen oldalak hivatkoznak az új oldalra, ha annak a tartalma értékes a látogatók számára.

Az új hivatkozások száma a hónapok múlásával növekedhet, csökkenhet és abbamaradhat.

Törekedjen arra, hogy növekedjen az új hivatkozások száma. Azt látja a Google, hogy honlapja megbízható. A tartalom folyamatos népszerűségnek örvend. Valószínüleg nem fog nagy csalódást okozni a látogatók számára, ha a keresési eredmények élmezőnyébe rangsorolva látogatók ezreit szerzi meg.

Ha abbamarad, vagy csökken a hivatkozások száma, jelzi a Google számára, hogy az oldal népszerűsége megtorpant. A következő néhány hónap tendenciája kiritkusan befolyásolja a honlap sorsát.

Ha az új linkek végleg megszűntek, netán a korábbi linkeket törölték, a honlap vagy nem aktuális már többé, vagy elvesztette a hitelességét a felhasználók előtt.

Az eredmény: szépen lassan eltűnik a keresési eredmények sűrűjében.

#4 - A webhelyén létrejövő új oldalak száma

Nagy divat ma a blogozás. Az új blog bejegyzések folyamatosan fenntartják a látogatók lankadatlan érdeklődését az adott téma körül.

Ha egy blog oldalon nem keletkeznek új bejegyzések, halottá válik a blog.

Ehhez hasonlóan egy webhely is halottá válik, ha hónapról hónapra ugyanazzal a tartalommal találkoznak a látogatók.

Célszerű legalább heti rendszerességgel új tartalmat létrehozni az oldalon, hogy a látogatók számára továbbra is informatív maradjon a webhely. Ezt a Google is jutalmazni fogja.

Ellenkező esetben a látogatók szimpátiáját, és a keresőben megszerzett helyet is elveszítheti.

 

Sok-sok látogatót kívánok, üdvözlettel:

Idő = Élet. Ne töltse idejét (életét) új ügyfelek szerzésével. Legyen több ütős honlapja is a Google kereső élmezőnyében. Impulzív reklámszövegekkel maximalizálja az eladások számát. Lazítson és élvezze, ahogy az online vevőszerző folyamat magától termeli a profitot. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Online marketing és impulzív reklámszövegírás szakértője

 

 22 ember köszönte meg.

 

  Verdes János - Honlapkészítés, weboldal készítés
SEOZSENI Belépés
Weblap készítés blog
Kulcscsó sűrűség számítás
Honlapkészítés tippek: címsor ebook (honlap ingyen)
Weboldal készítés tippek: szövegírás ebook (honlap ingyen)