Ön tudta, hogy a webhely relevancia fontos rangsorolási tényező?
A Google sokkal kifinomultabb, mint valaha. Bevezetett egy új rangsorolási faktort, amit még kevesen ismernek
Az elmúlt néhány év alatt sokak számára a keresőoptimalizálás egyet jelentett a véget nem érő linképítéssel. Noha mély igazságtartalma van ennek az állításnak, mára jelentősen megváltozott a helyzet.
Ma már nem elég az élmezőnybe kerüléshez a régi módszer: a fontos helyekre tegye a kulcsszavakat, és "linkelje" meg az oldalt sok-sok olyan linkkel, aminek a szövege tartalmazza a kulcsszót.
A Google mára sokkal kifinomultabb módszert használ.
Mi az a webhely relevancia?
A Google a pontosabb találatok érdekében mélyen feltérképezi az internetet. Megkeresi és tárolja a webhelyhez tartozó összes jelentős oldalt.
Az index állományban tárolt oldalakat egyesével feldolgozza és kielemzi, hogy átfogó képet kapjon a webhelyről.
Az átfogó kép alapján négy tényezőt vizsgál:
-
a webhelyre jellemző kulcsszavak
-
a webhely belső link struktúra
-
a webhelyre mutató linkek növekedési aránya
-
a webhelyen létrejövő új oldalak száma
Most ezeket vizsgáljuk meg részletesen.
#1 - A webhelyre jellemző kulcsszavak
Listát készít a webhelyen található leggyakrabban előforduló szavakról. Az elkészült listát párosítja egy asszociációs adatbázissal.
Ha az Ön webhelyében leggyakrabban az autóalkatrész, autóalkatrészek motorolaj, szélvédő, utángyártott, akkumulátor, autó, alkatrész szavak szerepelnek, a Google tudni fogja, hogy a webhelye a "Gépjármű", és azon belül az "Autóalkatrész" kategóriába tartozik.
Fontos, hogy a webhelyre jellemző kulcsszavak egybeessenek azokkal, amelyekre Ön szeretné optimalizálni oldalát
#2 - A webhely belső link struktúrája
A belső linkek hálózatát feltérképezi a Google. Ez alapján felállítja az oldalak közötti ranglistát. A legrangosabb mutat a legtöbb link.
Fontos, hogy a legrangosabb oldalak között azok az oldalak szerepeljenek, amelyeket optimalizálni akar a néhány kiválasztott kulcsszóra.
A többi oldal hivatkozzon ezekre az oldalakra. A hivatkozás szövege pedig tartalmazza az oldalra jellemző kulcsszavakat.
#3 - A webhelyére mutató linkek növekedési aránya
A webhely megszületése után népszerűség növekedésen megy keresztül. Idegen oldalak hivatkoznak az új oldalra, ha annak a tartalma értékes a látogatók számára.
Az új hivatkozások száma a hónapok múlásával növekedhet, csökkenhet és abbamaradhat.
Törekedjen arra, hogy növekedjen az új hivatkozások száma. Azt látja a Google, hogy honlapja megbízható. A tartalom folyamatos népszerűségnek örvend. Valószínüleg nem fog nagy csalódást okozni a látogatók számára, ha a keresési eredmények élmezőnyébe rangsorolva látogatók ezreit szerzi meg.
Ha abbamarad, vagy csökken a hivatkozások száma, jelzi a Google számára, hogy az oldal népszerűsége megtorpant. A következő néhány hónap tendenciája kiritkusan befolyásolja a honlap sorsát.
Ha az új linkek végleg megszűntek, netán a korábbi linkeket törölték, a honlap vagy nem aktuális már többé, vagy elvesztette a hitelességét a felhasználók előtt.
Az eredmény: szépen lassan eltűnik a keresési eredmények sűrűjében.
#4 - A webhelyén létrejövő új oldalak száma
Nagy divat ma a blogozás. Az új blog bejegyzések folyamatosan fenntartják a látogatók lankadatlan érdeklődését az adott téma körül.
Ha egy blog oldalon nem keletkeznek új bejegyzések, halottá válik a blog.
Ehhez hasonlóan egy webhely is halottá válik, ha hónapról hónapra ugyanazzal a tartalommal találkoznak a látogatók.
Célszerű legalább heti rendszerességgel új tartalmat létrehozni az oldalon, hogy a látogatók számára továbbra is informatív maradjon a webhely. Ezt a Google is jutalmazni fogja.
Ellenkező esetben a látogatók szimpátiáját, és a keresőben megszerzett helyet is elveszítheti.
Sok-sok látogatót kívánok, üdvözlettel:
Idő = Élet. Ne töltse idejét (életét) új ügyfelek szerzésével. Legyen több ütős honlapja is a Google kereső élmezőnyében. Impulzív reklámszövegekkel maximalizálja az eladások számát. Lazítson és élvezze, ahogy az online vevőszerző folyamat magától termeli a profitot. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:
Verdes János Online marketing és impulzív reklámszövegírás szakértője
22 ember köszönte meg.
|