Honlapkészítés tippek - honlapteszt.hu Kitöltött honlapteszt
BLOG Online Marketing ▼ Honlapkészítés ▼ Keresőoptimalizálás ▼ Linképítés ▼ Google Adwords ▼ Referencia Kapcsolat

2011. október 21, péntek 11:48

Az ügyféltermelő honlap készítés 3 kulcstényezője

Minden honlapkészítő, aki egy kicsit is ért a marketinghez, ügyféltermelő honlapot ígér. Vajon könnyebb lesz a vállalkozó élete, ha készít egy ilyen honlapot - vagy csak viszi energiáját és pénzét? Ügyféltermelő honlapot bárki ígérhet, de aki nem tartja be ezt a 3 pontot, az csak az idejét és pénztárcáját rabolja

1) Csalitermék

Minden ügyféltermelő honlap alapját a magas célirányos látogatottság képezi. Nem sokat ér azzal, ha senki sem látja a honlapját. Abból sem lesz túl nagy sikersztori, ha honlapját tömegesen látogatják olyanok, akiknek eszük ágában sincs vásárolni.

A látogatottság szerzés arra irányul, hogy összefogja egy csokorba azokat, akik belátható időn belül mindenképp vásárolni fognak. Ez az idő ideális esetben 1-3 hónap. De egy okos vállalkozó jól tudja, hogy azokat is erősen meg kell fogni, akik a következő 1-2 évre tervezik a vásárlást.

Habár most nem fognak vásárolni, de legkésőbb 1-2 év múlva nagyon értékes forintok vándorolnak majd a cégbe. Nem gondolja, hogy a mostani vevők között is szép számban akadnak olyanok, akik már hetek vagy hónapok óta tervezik a vásárlást?

A válságból az a cég fog kijönni győztesen, aki a legtöbb vevő nyersanyagot tudja felhalmozni.

Míg a konkurensek bombázzák a látogatókat azért, hogy azonnal kicsikarják a vásárlást, felélik a tartalékaikat. Egyszer a havi bevétel egy olyan szint alá süllyed, ahol tartalékok nélkül kénytelenek feladni.

Mi az értékesebb tartalék? 5 millió forint a bankszámlán, amiből néhány hónapig még húzza a cége? Vagy 20.000 személy neve és e-mail címe, akik átlagosan 3.000 forintot hoznak a konyhára a következő 1 évben?

A kapcsolati tőke felhalmozásának egyetlen módszere létezik: a csalitermék

Valami nagyon értékes, de ingyen letölthető/kipróbálható/hazavihető termékről van szó. Amiért cserébe a látogatók özöne megadja a nevét és e-mail címét.

A kapcsolati tőke felhalmozásának egyetlen
módszere létezik: a csalitermék

A marketingben nincs olyan, hogy ingyen. Az ingyen azt jelenti: barter. Kontakt információkért cserébe a látogató számára nagyon értékes információkhoz juthat hozzá. A dúzzadó címlista a lehetséges vevők nevével és címével milliókat ér

2) Marketing optimalizálás

A marketing a honlap készítés rákfenéje. 1000-ből 996 vállalkozó meg van győződve arról, hogy egy jó marketinggel a honlap készítés során legalább a duplájára lehet emelni a profitot. Nagyszerű az elmélet, de csak álom: a gyakorlati kivitelezés elmarad.

Elmesélek egy történetet. Lehet, hogy ismerősen cseng:

Egy fontos honlap készítés során botlottam bele néhány nagyon hitelesnek tűnő marketinges honlapjába. Remek dolgokat hallottam, ami felforgatta az életemet. Annyira szerettem volna megvalósítani, hogy felkerestem őket.

A következő választ kaptam:

  • A) 1 millióért dolgozok, de semmilyen garanciát nem vállalok az eredményekért
  • B) A bevétel 80%-át kérem
  • C) Egy kampánnyal 14 milliót keresek havonta. Mennyit tudtok felajánlani ahhoz, hogy a saját kampányomat félre tegyem és a ti projektekkel foglalkozzak egy hónapot?

Egy befutott marketinges negyedannyi munkával tízszerannyit
keres, amennyit Ön felajánhat a munkájáért

Mindenki ismeri ezt a három személyt, ezért nem akarom megnevezni őket. Érhető a helyzetük - ők már annyi pénzt keresnek a saját marketingjükön, hogy a kis halakkal egyszerűen anyagilag nem éri meg szóba állni.

Akik marketing területén kis halak, azokkal meg a cégeknek nem éri meg szóba állni.

Sokan már megértették, hogy egy egyszerű reklámszöveggel nem jutnak semmire:

  • Ha a világ legtöbbet eladó reklámszövegét írja is meg, a konkurencia a következő hétre lemásolja.
  • Előre nem lehet tudni, hogy a reklámszöveg teljesen betalál-e, vagy csak a felszínt súrolja. A reklámszöveget folyamatosan élesíteni kell néhány mutatók és arányszámok ismeretében

3) Ingyenes rendszerrel akarnak Önnek milliókat keresni?

Megdöbbentő, hogy hány cég hirdeti magát „ügyféltermelő honlapok készítője” címszó alatt, akik egy ingyen letölthető rendszert használnak:

  • Joomla
  • WordPress
  • Drupal
  • Magento

Az ügyfeleinek ezt az ingyen letölthető rendszert másolják fel drága pénzért. Kiválasztanak egy ingyenes dizájn sablont, amiért az ügyfél még néhány tízezer forintot fizet. Összecsapnak valami reklámszövegnek mondhatót újabb tízezer forintokért.

Az agysebészek a műtéthez a legjobb eszközöket használják.
Ki merne emberi életeket bízni ingyenes eszközökre?

Érti a lényeget?

Olyanok készítenek honlapot, akiknek halványlila gőzük sincs arról, hogyan kell honlapot készíteni. Csak ahhoz értenek, hogy egy ingyenes, más által elkészített rendszerbe fel tudnak tölteni egy menüsort és néhány oldalt.

Egy jól működő cégnek ezernyi apró feljesztésre van szüksége. Ezeket az ingyenes rendszereket üzemeltetők egyetlen fejlesztést sem tudnak alkalmazni. Amit az amerikaiak elkészítettek, abból kell Önnek felépíteni egy sikeres ügyféltermelő vállalkozást.

Ha Ön belefut egy olyan honlapkészítőbe, aki ügyféltermelő honlapot ígér, ezt a 3 kérdést tegye fel neki:

  • Mondja, hogyan fogja elkészíteni a csaliterméket?
  • Mondja, hogyan fogja optimalizálni a reklámszöveget?
  • Saját fejlesztést vagy nyílt forráskódú (ingyen letölthető) rendszert használ?

 

Címkék: honlapkészítés, marketing

11 hozzászólás

My Name | 2011. október 21, péntek 12:21
Maximálisan egyet értek az ingyenes honlap motorok azoknak jók akik totál hülyék a honlap készítéshez. Számtalan olyan partnerem van akiket átvernek a "szakemberek", mivel fejleszteni rá már semmit sem tudnak, max összelegózzák a néhol elcsúszott néhol bugos félig angol félig magyar honlapokat. Aztán felkeresnek egy programozót aki azt mondja, hogy ebbe nem nyúl bele, inkább ráhúz egy saját motort, magyarán kidobott pénz ha komoly honlaot akar valaki.

Öröm olvasni az írásaidat. Utálom a hírleveleket, kivéve amit tőled kapok.
Várom a következő részt :)
Babják József | 2011. október 21, péntek 13:16
Most készülök változtatni honlapon szerkezetén.
Ehhez jók a felvetett gondolatok.
Költség-minőség dilemma.
Egy Gábor | 2011. október 21, péntek 16:10
Informatikusként azt mondom, hogy boldog lennék, ha minden ügyfélnek saját keretrendszert fejleszthetnék. Sajnos - vagy szerencsére - nem ez a helyzet, az általad is említett keretrendszerek az elterjedtek. Ellenben ha bármi extrát akar az ügyfél, akkor 95% valószínűséggel van rá kész megoldás, amit 1-2 óra bekötni. Ezek a megoldások készen vannak, ki vannak tesztelve (csekély a programozási hibák száma)

A hozzáértés szerintem nem itt mérhető le. Ott mérhető le, ha valami teljesen egyéni dolgot kérsz (a maradék 5%-ból), azt tudja-e a vállalkozó teljesíteni, vagy a fejét vakarja. Ha igent mond, akkor ő nem a "legózó" fajta. Ha nemet mond, akkor valóban ő is csak egy felhasználó, aki tud használni egy összekattintgatós rendszert. Na, az ilyeneket kell kerülni :)

Ha valaki ért a rendszerhez (akár a sajátja, akár másé), abban megbízhatsz.
Egy Gábor | 2011. október 21, péntek 16:42
Még egy csapdahelyzetre szeretném felhívni a figyelmet, ez pedig a technológiai kötöttség.

Ha egy vállalkozó egy saját rendszert fejleszt/üzemeltet, akkor ahhoz csak ő ért. A honlap viszont nem rövid időtartamra készül, hosszú távon biztosítani kell az üzemeltetését, ezért hosszú távú függőségi kapcsolatot alakít ki az ügyfél és a vállalkozó. Ez olyan, mint a banki hitel: az elején kap valamit az ügyfél, de a kamatot (extra hasznot) a vállalkozó később zsebeli be: olyan árat kér az üzemeltetésért/továbbfejlesztésért, amit nem szégyell. Ebből a csapdából (ha egyedi rendszert választ valaki) egy kiút van: az árakat az elején fixálni kell.

A másik oldalról ugyanez: egy WordPress/Joomla/... honlaphoz bárki, aki ért, hozzá tud nyúlni, mozgatható egyik szerverről a másikra, nincs vele probléma. Nincs kötöttség, egyszerű fejleszthetőség (a funkciók 95%-ára), egyszerű üzemeltethetőség, stb...
Verdes János | 2011. október 21, péntek 19:46
@Gábor: ma már minimum, hogy a keretrendszer könnyen adminisztrálható legyen. A felhasználónak minden fontos funkciót (termék feltöltés, hírlevél küldés, oldalak szerkesztése stb...) egy online kezelőpult alól tudnia kell menedzselni.

A WP/Joomla sem nyújt ennél többet. Sőt, ezeket programozni sokkal nehezebb, mint egy saját keretrendszert. Az egyedi fejlesztésben belenézek a kódba és rögtön látom, hogy az adott rész mit csinál. Míg a nyílt forráskódú társainál kész agyrém.

Ezek ismeretében nincs jobban kiszolgáltatva a felhasználó, ha saját keretrendszert választ az egyedi helyett. Sőt!

Sok Joomla rendszerű honlapot optimalizáltam. A fejlesztő egyéni szájíze szerint letöltött kiegészítők miatt az egyszerű dolgok (pl. TITLE átírása) néha órákig tartanak. Főleg akkor, ha van már vagy 3 SEO modul telepítve és ezek egymás ellen hatnak. Az egyedi rendszerekkel sosincs gond.

Joomla és Joomla feljesztő között is óriási eltérések vannak. Mindenki saját szájíze szerint használja a kiegészítőket. Ha egy Joomlás fejlesztő extrém árakat mond és újat kell keresni, az új Joomla fejlesztőnek ugyanúgy ismeretlen lesz a honlap architektúrája, mintha egyedi fejlesztés lenne.

Mindezek mellett nagyon örülök ennek a kezdeményezésnek. A zsigerből jó fejlesztőket arra ösztönzi, hogy fejlesszenek korszerűbb kezelőpultot - jobb honlapokat.

Annak már nem örülök, hogy ez az ingyenes hullám kinyírja a lelkes fejlesztőket. Nézzünk szét a keresőben: honlap készítés kulcsszót végigböngészve 10-ből 7 honlapkészítő ingyenes rendszereket ad tovább 30-40 ezerért.

A verseny jó, mert fejlődésre ösztönöz. De mindennek, ami jó, ára van.

Van egy ilyen vicc:

"Cégünk gyors, olcsó és minőségi munkát ad. Ebből kettőt lehet választani."
Hári Péter | 2011. december 19, hétfő 10:23
Kedves János!

Bár örömmel olvastam profi összeállításodat, egy ponton hadd mondjak neked ellent.

"Az ügyfeleiknek ezt az ingyen letölthető rendszert másolják fel drága pénzért. Kiválasztanak egy ingyenes dizájn sablont, amiért az ügyfél még néhány tízezer forintot fizet. Összecsapnak valami reklámszövegnek mondhatót újabb tízezer forintokért."

Tudom, hogy igazad van, sok cég csinálja ezt, ami valóban botrányos. De nem mindenki.
Mi például (sok más korrekt hozzáállású céghez és szabadúszó programozóhoz hasonlóan), egyértelműen megmondjuk a vevőinknek, hogy szabad forráskódú rendszert kapnak (a designt viszont egyedileg építjük rá), és ezért cserében sokkal olcsóbban kapja az egészet.
Hidd el, vidéki kisvállalkozások, induló cégek számára egy egyedileg írt website sokszor kifizethetetlen. Amikor egy ötlete elindításához valakinek rendelkezésére áll 1 millió forint, igenis rengeteget számít neki, hogy a website-jára 40-100.000 forintot kell költenie, vagy esetleg a teljes milliót.

A Joomláról, WordPress-ről nem tudok semmit, Drupallal dolgozunk, melynek körültekintő használatával, a PageTitle modul és egyéb SEO modulok használatával jó eredményt lehet elérni. Nézzük csak a saját elektropress.hu site-unkat, mely még jelenlegi állapotában is az első-második helyen található a google-ben a számunkra releváns kulcsszavakra (holott az "ácsra rászakad a saját háza" elv alapján a saját site-unk eléggé el lett hanyagolva folyó munkáink között). Most - már D7-alapon - fejlesztett, januártól élő sit-unk kapcsán bármikor állnék egy fogadást, hogy a tavasszal már 6-7 kulcsszó-kombinációban is "tarolni fog". Pedig nyílt forráskódú, sem a kódért, sem a SEO-ért nem fizettünk és nem is fizetünk milliókat.

"Az agysebészek a műtéthez a legjobb eszközöket használják.
Ki merne emberi életeket bízni ingyenes eszközökre?" - írod, ami hatásosnak tűnő érv elsőre, csakhogy 1) a webfejlesztésnek semmi köze az agysebészethez, és 2) ki mondja, hogy az ingyenes eszköz nem lehet a legjobb?
A Drupal rendszert több ezer élvonalbeli programozó fejleszti - egy egyedileg írt rendszert egy (vagy néhány).

http://drupal.org/cases - akiknek jó volt, hogy Drupal alapon készítették a site-jukat. Egy magyar kisvállalkozónak nem jó? :)

Tapasztalataim szerint nem a keretrendszeren múlik egy site minősége, hanem két fő tényezőn:
1) Mennyire tudja a programozó a félkész rendszert optimálisan "felfejleszteni", majd az egyedi problémákat megoldani.
2) Sikerül-e a megrendelő cégnél egy olyan, részben hozzáértő vagy elég tanulékony adminisztrátort találni, aki a tartalommenedzselést hatékonyan tudja elvégezni, mert a lényeg hosszú távon úgyis a tartalmon van.


Verdes János | 2012. január 19, csütörtök 23:54
@Hári Péter: az ingyenes rendszerek tele vannak biztonsági hibával. Ezeket a hibákat kihasználva bárki bejuttathat bármilyen kódot a weboldalba.

Éppen most levelezek egy cégvezetővel. Megnéztem a honlapját, a vírusirtóm egyből jelzett. Küldtem neki levelet, mire jött a válasz:

"Októberben volt vírus támadásunk, amit sikerült elhárítanunk. Ránéztem és is, az én víruskeresőm most nem jelzett semmit. Ránéztem a főoldal öt linkjére, arra sem reagált a víruskreső. A biztonság miatt ránéztem a főoldal index.php-jára. az tiszta. Az utóbbi másfél hónapban látogatói visszajelzést sem kaptam arról, hogy valaki nem tudta volna beolvasni. A jelek alapján azt remélem, hogy csak vakriasztásról van szó."

Tévedés!

Az oldal forráskódjában 47 potencia növelő szer linkje volt elhelyezve egy rejtett dobozban.

Undorító, hogy egy ízléses honlapot potencianövelő szerekkel, nemi szerv növeléssel, élményfokozó tablettákkal nyomnak tele.

A Google is leveszi a keresőből az ilyen ocsmány honlapokat.

Aki ezt akarja, használjon ingyenes programokat. A nyílt forráskód "ÓCSÓ". Bármelyik pék beállhat a "profi honlapkészítő szakemberek közé", aki kiírja a honlapjára: "Ügyféltermelő honlapkészítés trükkjei"

Használja Ön is nyugodtan az ingyenes rendszereket, úgy is szükségük van az oroszoknak meg a kínaiaknak

- az ÖN BANKKÁRTYA számára és kódjára
- vevői minden adatára
- az átutalások feletti teljes kontrollra

NE csodálkozzon, ha a webáruházon keresztül érkező bevételeket a bank egy kínai vagy orosz bankszámlára utalja ahelyett, hogy az Ön zsebébe kerülne a jól megérdemelt pénze.

Fekete István | 2012. március 03, szombat 09:37
Teljesen egyet értek János az ingyenes rendszerekről alkotott véleményével, pláne a legutolsó kifakadásával. Egy kisvállalkozó, amikor honlapot vásárol, akkor tulajdonképpen egy üzlethelyiséget vásárol. Az induló vállalkozás valószínűleg nem a szeméttelep mellett bérel helyet, ahol az ügyfeleit fogadhatja, még akkor sem, ha ott fele-negyede annyiba is kerül. Egy jó helyen lévő bérlemény egy megyeszékhelyen 3-400 ezer Ft / hó-tól indul, és zokszó nélkül kifizetik. Aki sajnál 1 havi bérleti díjat arra, hogy egy rendes honlapja / webáruháza legyen és inkább fizet 50-100 ezer Ft-ot egy ingyenes megoldásért, az szerintem megérdemli a sorsát. Halmozottan igaz ez azokra, akik úgy indítják a vállalkozásukat, hogy keményen alapoznak az internetes lehetőségekre, és ügyfeleik nagy részét online szeretnék meghódítani. Ha így tesznek, akkor miért ezen spórolnának a legtöbbet? Én úgy tartom, hogy azok a "webfejlesztő" cégek, akik ingyenes rendszereket árulnak pénzért, megtévesztik a megrendelőiket, és nem egy olcsó alternatívát kínálnak (mint ahogy aposztrofálják magukat).
Sándor T | 2013. március 22, péntek 19:24
Nem értek egyet azzal, amit itt olvastam.

Először is, előrebocsátom, hogy ez a honlap nagyszerű tartalmakat kínál, és sokat lehet tanulni.

De a nagy nyílt forrsákódos rendszerek attól, hogy "ingyenesek", még nem rosszabbak, és használni kell őket tudni. A wordpresst lehet biztonságossá tenni, csak érteni kell hozzá.

A lényeg nem a kódoláson van, hanem azon, hogy mennyire tudjuk, kihez szólunk, mik az igényei ennek a csoportnak, és hogyan tudjuk az előnyorientált üzenetünket felkínálni számukra hatékonyan, stb.

Egy csomó egyedi fejlesztésű honlap nem jobb attól, hogy nem nyílt forráskódú rendszerrel készült. És akár sebezhető is lehet.

Amikor az ügyfél fizet egy Wordpress oldalért, azért teszi, mert értéket ad, a beleépített gondolat az, ami érték, amit közvetít, és ahogy közvetíti. Önmagában egy egyedi kód még nem érték, bár munka van benne (is) kétségtelen.

Az értékét az adja meg valaminek, hogy mire lehet használni, és milyen eredménnyel.
S. Zsuzsanna | 2013. december 15, vasárnap 20:59
Üdv. János!

Ingyenes honlapszerkesztőt használok. Meg vagyok vele elégedve. Az én tudásomnak éppen megfelel. Az Ön honlapján és hírleveleiben nagyon sok anyag van ami a hasznomra volt és van. Kipróbáltam egy tárhelyet is, de nem tudtam feltenni rá a honlapszerkesztőt. Ez van. Bár akitől a honlapszerkesztő csomagot megvásároltam, azt ígérte, hogy megmutatja, de az elmaradt. Sok hírlevél után, megvettem az anyagot, és Ő eltűnt, mint szürke szamár a ködben. Az illető T*** L***** webfejlesztő.
Továbbra is várom leveleit, és blogbejegyzéseit.
Köszönettel.S.Zsuzsanna

(Szerk. megj.: a webfejlesztő nevét csilagoztam adatvédelmi okokból)
Dr Dörnyei József | 2015. szeptemper 03, csütörtök 13:24
Laikusként hihetetlen hasznos információkhoz jutottam, eddig abban a hitben voltam, hogy mindent megtettem webáruházam fejlesztéséért, amíg nem itt "hihetetlen infokat" olvastam." (pl. 3) Ingyenes rendszerrel akarnak Önnek milliókat keresni?

Megdöbbentő, hogy hány cég hirdeti magát „ügyféltermelő honlapok készítője” címszó alatt, akik egy ingyen letölthető rendszert használnak:

Joomla
WordPress
Drupal
Magento
Az ügyfeleinek ezt az ingyen letölthető rendszert másolják fel drága pénzért. Kiválasztanak egy ingyenes dizájn sablont, amiért az ügyfél még néhány tízezer forintot fizet. Összecsapnak valami reklámszövegnek mondhatót újabb tízezer forintokért."

Hozzászólok a témához

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím:
(nem publikus)
Honlap:
*Hozzászólás:

 12 ember köszönte meg.

 

  Verdes János - Honlapkészítés, weboldal készítés
SEOZSENI Belépés
Weblap készítés blog
Kulcscsó sűrűség számítás
Honlapkészítés tippek: címsor ebook (honlap ingyen)
Weboldal készítés tippek: szövegírás ebook (honlap ingyen)