Honlapkészítés tippek - honlapteszt.hu Kitöltött honlapteszt
BLOG Online Marketing ▼ Honlapkészítés ▼ Keresőoptimalizálás ▼ Linképítés ▼ Google Adwords ▼ Referencia Kapcsolat

2013. május 22, szerda 05:39

Újabb katasztrófa fenyeget: a napokban érkezik a Pingvin 2.0

2012 áprilisában az egész világot megrázta a Pingvin névre keresztelt algoritmus frissítés. A webszemét írtására kitalált büntető algoritmus hatására sokan sokkot kaptak: weboldaluk forgalma hirtelen a töredékére esett és a legfontosabb kulcsszavakra eltűntek a Google találati listájáról. A Google Pingvin 2.0 frissítést rettegve várja a világ. A napokban be fog következni. Mi várható és hogyan lehet megelőzni a Pingvint?

A Google mérnökei teljes erővel küzdenek a linkekkel elkövetett csalás ellen. Matt Cutts, a Google Webspam csapatának vezető mérnöke 2013. május 10-én Twitteren bejelentette, hogy heteken belül érkezik a Pingvin 2.0 frissítés. Az idő elérkezett, a Pingvin 2.0 frissítést napokon belül aktiválni fogják.

Az új generációs Pingvin frissítés nagyobb durranás lesz, mint az elődje. Az előzetes vizsgálatok alapján több weboldalt fog érinteni, mint az első Pingvin-frissítés. Az előző is hatalmas katasztrófát idézett elő. A gyakran ismétlődő linkszövegek miatt 400 hellyel hátrasorolta a webszemétnek ítélt weboldalt.

Matt Cutts, 1:14 - 1:41: „Már nagyon közel vagyunk a következő generációs Pingvin elindításához. Mi úgy hívjuk Pingvin 2.0. A Pingvin ismét egy webszemét változás, ami kifejezetten arra készült, hogy megtaláljuk és azonosítsuk a csaló oldalakat. Ez egy kicsit átfogóbb, mint a Pingvin 1.0. Azt várjuk, hogy egy kicsit mélyebbre hat és egy kicsit nagyobb hatást vált ki, mint a Pingvin eredeti változata.”

Pingvinnel a linképítés ellen: célkeresztben a linkszöveg

A Google mérnökei azt nyilatkozták, hogy ők egyáltalán nem akarják, hogy mesterséges eszközökkel manipulálható legyen a találati lista. Ők azt akarják, hogy senki semmit ne optimalizáljon. A linképítés kerül ismét a rivaldafénybe.

A helyezések megállapításában kulcsfontosságúak a weboldalra hivatkozó linkek (backlink). Egy link egy szavazattal ér fel. Nem egyforma értékűek a szavazatok. Fontos a szavazat relevanciája, megbízhatósága, ideje és még néhány egyéb tényező. Minél több értékes szavazatot gyűjt egy weboldal tulajdonos, annál jobb helyezést kap a Google keresőben.

Nem is csoda, hogy a legtöbb csalás a linképítés területén történik. A Google mérnökei úgy gondolták, hogy aki zömével ugyanazt a linkszöveget használja, mesterségesen próbálja befolyásolni a Google rangsorolási algoritmusát. A csalókat pedig eltávolítják a keresőből.

Azokat érintette leginkább, akik legügyesebben regisztráltak a linkkatalógusokba. Számos értékes és releváns szavazatot gyűjtöttek, de elkövettek egy hibát: ugyanazt a linkszöveget használták. Egy asztalos mi mást adhatott volna meg linkszövegnek, ezért az összes linket „asztalos” szóval küldi be a katalógusokba.

A Pingvin algoritmus azonnal felismeri, hogy ez a fajta linképítés teljes mértékben természetellenes. Azonnal büntet érte: kitiltja a keresőből.

Pingvin 2.0: célkeresztben a linkkatalógusok (?)

A madarak azt csiripelik, hogy a Pingvin 2.0 azoknak a linkeknek az értékét fogja csökkenteni, amely olyan oldalakról származnak, ahol a kifelé mutató (external) linkek száma több mind 20 db. A kifelé mutató link azt jelenti, hogy egy weboldalról egy másik weboldalra jutunk.

Képzeljen el egy lap.hu-s oldalt. Itt a kifelé mutató linkek száma több száz fölötti. Jóval több mint húsz. Az itt szereplő linket az előzetes hírek szerint a Pingvin 2.0 elkaszálja. Amennyiben helytálló a hír, az összes linkkatalógusból érkező linkre hasonló sors vár. Ugyanis nem találunk olyan linkkatalógust, ahol húsznál kevesebb link szerepel egy oldalon.

Hamarosan robban a Pingvin 2.0 bomba, majd akkor kiderül mennyi igaz ebből a hírből.

A tökéletes link

Mindezeket összevetve újra csak oda lyukadunk ki, hogy a legértékesebb link a PR cikkből származó link. PR cikk alatt nem csak a hírportálokon megjelenő hírekben található linket kell érteni. Ide tartoznak a más blogokon, fórumokon, közösségi oldalakon található cikkek.

Régóta ismert, hogy a Google a link szövege mellett a link környezetét is figyelembe veszi. Azt vizsgálja, hogy milyen szövegkörnyezetben szerepel az adott link. Releváns szövegkörnyezetben szereplő link értékesebb szavazatot jelent.

Egy PR cikkben az emberek több bekezdést írnak a link köré, ami több ezer karakter hosszú is lehet. Szemben a linkkatalógusoktól elvárt 300-500 karakteres linkajánló szöveggel.

9 tipp, amivel elkerülheti a Pingvin büntetést

  • (1) - Ellenőrizze le a weboldalára hivatkozó linkek szövegét. A Google Webmestereszközökben lekérhető CSV formában a webboldalára hivatkozó linkek listája. Érdemes egy táblázatba kigyűjteni a linkszövegeket. Ha nem akarja egyesével kigyűjteni a linkeket és a linkszövegeket keresgélni hónapokon keresztük, használja a SEOZSENI Pingvin-frissítés linkszöveg ellenőrző funkcióját.
  • (2) - Kérje az egyező linkszövegek módosítását. A linkkatalógusokba regisztrált azonos linkszövegek helyett találjon ki egyedi linkszövegeket.
  • (3) - Publikáljon cikket szakmai portálokon. A hosszabb cikkekben szereplő linkek értékesebbek, ha a link szövegkörnyezete tartalmazza a fontos kulcsszavakat.
  • (4) - Írjon izgalmas cikkeket, amelyre mások szívesen hivatkoznak. Készítsen olyan tanulmányokat, teszteket, publikálja kutatási eredményeit.
  • (5) - Minden linkkatalógus regisztrációhoz írjon egyedi linkajánló szöveget. A linkszöveg környezetének változatossága jó hatással van a linképítésre. A linkkatalógusokban a linkajánló szöveget sokan bemásolják. A linkajánlás sikerét is rontják ezzel, valamint a link környezete nem lesz elég változatos. Rendkívül kellemetlen és időigényes, ha minden linkajánláshoz egyedi szöveget kell készíteni. A lehetetlennel vetekszik, de a SEOZSENI Webcímenként egyedi linkajánló szöveg funkciója kiiktatja a problémát.
  • (6) - Használjon kulcsszavaktól mentes linkszövegeket. A linképítés során gyakran helyeznek minden linkszövegre egy-egy kulcsszót. Ez nem természetes. A linkszövegek egy részében nem szerepelnek kulcsszavak. Ilyen egyszerű szavak szerepelnek, mint: kattints ide, nézd meg ezt, satöbbi.
  • (7) - Használjon márkanevet és fantázianevet a linkszövegben. A kulcsszavaktól mentes linkszövegek gyakran tartalmazzák a márkanevet vagy a fantázianevet. A természetes linkekre jellemző, ezért gyakrabban használja.
  • (8) - Használja a PR Csoportot. A PR Csoport segítségével az Ön által megírt PR cikk rögtön közel 200 weboldalon fog megjelenni. A PR cikkben szereplő link releváns környezetben található, ezért értékes linknek számít. Minden cikk egyedi, keresőbarát URL alatt érhető el, ami a link indexelésében játszik szerepet.
  • (9) - Használja a SEOZSENI linkszöveg készítő funkcióját. Próbáljon meg 50 egyedi linkszöveget írni. Nagyon meg fogja izzasztani. A sikeres linképítéshez közel sem elég 50 egyedi link. Több száz egyedi linkszövegre van szükség. Napokon, heteken keresztül fog kínlódni emiatt. A SEOZSENI linkszöveg készítő funkciója pár perc alatt elkészít több száz linket. Figyelembe véve az itt felsoroltakat: márkanevek, fantázianevek és kulcsszavak megfelelő arányú váltakozásában.

Ön mire számít? Vajon az Ön weboldalát érinteni fogja a Pingvin 2.0 frissítés?

Még nem késő védekezni a Pingvin frissítés ellen. Írja le, hogy Ön mit vár az újabb frissítéstől:

Idő = Élet. Ne töltse idejét (életét) új ügyfelek szerzésével. Legyen több ütős honlapja is a Google kereső élmezőnyében. Impulzív reklámszövegekkel maximalizálja az eladások számát. Lazítson és élvezze, ahogy az online vevőszerző folyamat magától termeli a profitot. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Világszínvonalú honlapkészítés, automatizált keresőoptimalizálás és impulzív reklámszövegírás szakértője

 

Címkék: pingvin, linképítés, keresőoptimalizálás

9 hozzászólás

Erős PR cikkek | 2013. május 22, szerda 08:21
Kíváncsian várom már én is ezt a frissítést, igyekeztem sokféle linkeléssel próbálkozni sok, különböző weblappal, szóval látni fogom majd, hogy mely oldalakat hagyta békén ez a fekete-fehér röpképtelen madár, melyeket pedig nem! A PR cikkes oldalakkal pedig tényleg érdemes foglalkozni!
Nagy Gábor | 2013. május 22, szerda 09:35
Köszönöm János a figyelmeztetéseket. Már minden linket cseréltem átírtam és bízom benne, hogy ez javamra lesz. A cikket megosztottam, hogy sok ember olvassa el.
Nagy Endre | 2013. május 22, szerda 10:57
Bízom benne hogy pozitív hatással lesz rám nézve a frissítés. Mindig egyedi szöveget írtam, a weboldalamra mutató linkek is elég változatosak. Viszont nagyon sok (jó) katalógusba csak akkor lehet beküldeni linket, ha Én is kiteszem az Ő linkjüket. Ez mennyire lehet negatív hatással rám nézve? Erről már hallottam ezt is, azt is. Ezért is gondoltam hogy megkérdezem itt is.
Verdes János | 2013. május 22, szerda 11:20
@Nagy Endre: a kölcsönösen oda-vissza mutató (reciprok) linkeket nagyon nem szereti a Google. "Te is rám mutatsz, én is rád mutatok" - ez nem a természetes. A reciprok linkek kerülendők.

Néhány linkkatalógus viszontlinket kér. Nyugodtan kaphat viszontlinket, de nem arról a lapról, amire hivatkozik. Példa: a linkkatalógus a cég kezdőlapjára hivatkozik, a céges honlapon készül egy aloldal (domain.hu/viszontlinkek) a viszontlinkek tárolására. Ide kerülhet a linkkatalógusra hivatkozó viszontlink.
Nagy Endre | 2013. május 22, szerda 14:52
Köszönöm szépen János. Nekem van egy "partnerek" aloldalam, oda kerültek ki a linkek. Ezek szerint így ki lehet rakni a viszontlinkeket.

Egy utolsó kérdés: Ebben az esetben van egy "felső határ"? Vagy ki lehet tenni akár 50 - 100 (vagy még több) viszontlinket is egy "partnerek" aloldalra?

Verdes János | 2013. május 22, szerda 19:00
@Nagy Endre: Schimán! A viszontlinkek oldalra több száz link is kerülhet gond nélkül.
Nagy Endre | 2013. május 22, szerda 19:50
Nagyon szépen köszönöm János!
Sokat segített!
Fekete László | 2013. május 23, csütörtök 11:06
aha, ...most mindenki majd módosít ahol tud. A Google meg hülye ahhoz hogy összevesse a gyorsítótárazott hónapokkal ezelőtti honlap HTML kódokat. Ezt a fajta "változtatok és jó lesz a honlapom" dolgot már 2007-ben észlelte a Google és megfelelően "jutalmazta" is. A Google srácok az algoritmust úgy készítik, hogy figyeljék a változtatásokat a honlapokon és összevessék a régebbi meglévő adatokkal. Ezzel megszűrve a spekulálókat. Most ennek egy kifinomultabb scripitje készült el, ami viszont már fut is. Nincs itt olyan nagy durranás. Csak azoknak akik bejövő linkeket vásároltak sok évvel ezelőtt. Most azok fognak akkorát bukni, hogy csak na.
Szörf Zseni | 2014. november 18, kedd 19:58
Már csak az erős domainek backlinkje ér valamit, azokat meg pénzért adák.....így vált a természetes google találat is fizetőssé ha belegondolunk.Ingyen nem lehet elöl lenni , a tartalom kevés.

Hozzászólok a témához

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím:
(nem publikus)
Honlap:
*Hozzászólás:

 3 ember köszönte meg.

 

  Verdes János - Honlapkészítés, weboldal készítés
SEOZSENI Belépés
Weblap készítés blog
Kulcscsó sűrűség számítás
Honlapkészítés tippek: címsor ebook (honlap ingyen)
Weboldal készítés tippek: szövegírás ebook (honlap ingyen)