2011. október 21, péntek 12:09 Azonnali eredményt melyik offline eszköz hoz leghamarabb?"Másik kérdésem lenne, hogy Ön szerint a hosszú távú online marketingen, linképítésen kívül melyek azok az offline eszközök, amik gyors, azonnali látogatót/vevőt hoz a honlapra: újsághirdetés, szórólapozás, stb? Kíváncsi lennek a véleményére"E-mailben tették fel a kérdést, a válasz viszont sokakat érinthet. Nézzük végig az offline médiákat: TévéA tévé adja az offline reklámköltés legnagyobb szeletét. Drága, de tömegeket ér el és gyorsan sok vevőt hoz. Egy TV-Shop felépítésű reklámmal tarolni lehet. Az egyik ügyfelemtől tudom, aki termékét kisebb tévécsatornákon hirdette. Havi 500.000 Ft-ot költött tévés hirdetésre, de a termékeit gyorsan elkapkodták. RádióA rádió akkor kiváló média, ha a termék vagy szolgáltatás helyhez kötött. Általános jelenség, hogy a helyi rádiókat többen hallgatják, mint az országos adókat. Ideális hirdetési forrás egy helyi könyvelő vagy egy helyi babaruházati bolt számára. Elárulok egy titkot: a rádióhallgatók fejébe könnyen bele lehet írni egy rövid üzenetet. A rádió spot akkor a leghatásosabb, ha mindössze 3-4 másodpercig tart. Mivel rövid, olcsó - tehát naponta több tucat alkalommal lehet sugározni. Az ismétlés a legjobb módja, hogy valamit megjegyezzenek. A rutinos olvasók már tudják, mit kell mondani: egy címsort majd egy domain nevet „Vajon tényleg azért dolgozik a cége, hogy az államkincstárat gazdagítsa? Könyvelési tippek szigorúan kiscégek számára: vévévé - pont - könyvelésgyőr - pont hu” ÚjsághirdetésSzexuális tartalmú hirdetésen kívül nem láttam még olyan reklámszöveget, ami néhány mondatban eladja a terméket. Az újsághirdetéssel éppen ez a baj: nincs elég hely. A hirdetésben csak annyi hely van, hogy felkeltse az olvasó figyelmét. A nagyobb, PR jellegű cikkek pedig egy vagyonba kerülnek. Ez az én véleményem az újsághirdetésről: Sokkal szívesebben fizetek egy háromszoros mérettel, vastagon írt, letesztelt, hatékony címsorért a hirdetésben, mint 20 olyan mondatért, amit talán el sem olvasnak. A címsor belehasít a probléma tudattal rendelkezők elméjébe, az alatta levő pár mondat ezt erősíti. A végén az akció: nézze meg a honlapomat. A honlapomon annyit írok, amennyit csak el tudok olvastatni a leendő vevővel. Így olyan, mintha a picinyke és olcsó hirdetésbe az egész honlap szövegét belezsúfolnám. Szakmai titok: az újsághirdetés hatékonyságát is lehet mérni. 2-3 ezer forintért lehet vásárolni egy domain nevet. Ahány újságban hirdetek, annyi féle domain név szerepel a hirdetésben. Az alternatív domain nevekről érkező látogatókkal pedig pontosan mérhetem, hogy hány látogatót hozott az egyes hirdetés. SzórólapSzemély szerint nagyon szeretem a szórólapot. Micsodaaaa? Valóban, a járókelőknek adott szórólap maximum 1 percig vagy 20 méterig él (a következő kuka). Az oka egyszerű: a kilökődés. Orvosi műtéteknél a szerv átültetés egyik kockázata a kilökődés. A szervezet érzékeli az idegen szervet és megtámadja. Hasonlóan megtámadja a járókelő elméje a szórólapokat, mert az idegen a számára. El van foglalva a saját problémájával és gondolataival. Ezt megzavarja egy idegen, aki rá akar sózni valamit. A szórólap csak akkor lesz hatásos, ha
Nagyon hatásos lehet, ha egy ilyen módon elkészített szórólapot elhelyezünk az ugyanarra a célpiacra lövő, de nem konkurens cégeknél. Jujj, de bonyolult lett ez a mondat... Szóval... Egy fodrász elhelyezheti a szórólapját kozmetikai szalonokban, szoláriumban, butikokban, turkálóban - de másik fodrásznál nem. NévjegykártyaIgen, a névjegykártya is kiváló offline eszköz. A hagyományos oldalán név, titulus, telefonszám, e-mail cím. A hátoldalán a csali: ezt és ezt kapja ingyen, ha ezt és ezt teszi érte. Egyetlen hátránya, hogy csak partykon, meetingeken, előadásokon használható.
Nos, akkor melyik eszköz hoz leghamarabb eredményeket?Biztos kitalálta, hogy nem véletlen sorrendben írtam a cikket. A drága, nagy tömegeket érintő médiáktól haladtunk az olcsó, személyes kontaktust igényelő módszer felé. Ha teheti, használjon minél többet :)
Címkék: marketing 5 hozzászólásHromek Mária | 2011. október 21, péntek 12:39
Köszönöm a kuponkóddal kapcsolatos ötletet. Óriási!!!!! Tóth Lajos | 2012. szeptember 13, csütörtök 08:17
Szerintem nagyon hatékony reklám, ha felmatricázod az autód és közzéteszed honlapod elérhetőségét! A domain név mellé érdemes feltüntetned röviden, hogy mivel foglalkozol! Ezrek láthatják!!! Nagy Endre | 2012. október 19, péntek 09:32
Én próbáltam már a szórólapot, újsághirdetést, de egyik sem hozta meg a várt eredményt. Az ügyfeleimet meg szoktam kérdezni hogy hol találtak meg, és szinte mind azt mondja hogy az interneten. Tehát a munkáim nagy része ajánlás útján, vagy az internetről jön. A keresőben, vagy pedig a különböző cégadatbázisokban találnak meg. Szerintem a mai világban ha valakinek szüksége van valamire az leül a gép elé, vagy megkérdezi az ismerőseit. Ezen vagyok Én is hogy egyre előrébb kerüljek, János tanácsait figyelembe véve :) Pribus Éva | 2012. december 23, vasárnap 07:43
Ugyanaz a tapasztalatom, mint az előttem szóló Nagy Endrének. Folyamatosan alkalmazom az összes lehetséges módot. Azt tapasztalom, hogy ismerik a vállalkozásunkat ( kis létszámú magánbölcsi), tetszik is, igénybe is vennék, de nincs pénze, munkája az embereknek. Kiss Krisztián | 2014. március 04, kedd 11:21
A kuponkód, ingyenes szolgáltatás jó ötlet. Én is megvalósítom. Hozzászólok a témához12 ember köszönte meg.
|
|