Honlapkészítés tippek - honlapteszt.hu Kitöltött honlapteszt
BLOG Online Marketing ▼ Honlapkészítés ▼ Keresőoptimalizálás ▼ Linképítés ▼ Google Adwords ▼ Referencia Kapcsolat

2012. szeptemper 24, hétfő 12:30

Google + Linképítés = Teljes Csőd

2011. februárban megjelent „Panda” és a 2012. áprilisában megjelent „Pingvin” névre keresztelt Google algoritmus frissítés végleg lezárta a keresőoptimalizálás virágzó korszakát. Akár 400 hellyel hátrasorolja a Google a virágzó korszakban megszokott linképítést végző honlapokat. 107 első helyezett weboldal linkjeinek vizsgálata során bizonyítást nyert áprilisi jóslatom: az ún. „mélylink” lett az első számú rangsorolási faktor

Amikor a célirányos látogatottság és az ütős reklámszöveg meghozza a gyümölcsét, weboldala milliókkal gyarapítja pénztárcáját. Célirányos látogató az a személy, aki a közeljövőben érdekelt abban, hogy az Ön termékét, szolgáltatását megvásárolja.

Gyorsan, nagy létszámban célirányos látogatókat a Google keresőből lehet szerezni. A keresőben az első három honlapnak már csak a reklámszöveggel van gondja.

Az első helyre jutás szabályai jelentősen megváltoztak az elmúlt hónapokban. Valami érezhetően megváltozott. Ez első helyen gyakran látni olyan honlapot, ami eddig nem jelentett komoly konkurenciát. Némelyik komoly konkurencia visszaszorult és már az első 10-ben sincs bent.

A komoly keresőoptimalizáló szakemberek is csak találgatnak, hogy mi lehet a háttérben.

Ez a változás nagyon felcsigázza a közhangulatot...

Aki elsőnek találja meg az új rangsorolási faktorokat, villámgyorsan az első helyre kerülhet, míg a többiek a sötétben tapogatóznak

Egy korábbi cikkemben („A tartalom a király” fejezetben) már beszéltem arról, hogy a Google hogyan vizsgáztatja a honlapokat. Egy domain tartalmának fontosságát 2012. április előtt a Google a kezdőlapra hivatkozó linkek számával és minőségével határozta meg.

Akkoriban már érezhető volt, hogy ez a szabály jelentős átalakuláson megy keresztül...

Előrejelzésem szerint a kezdőlapra hivatkozó linkek özöne helyett a Google várhatóan a mélylinkek száma és minősége alapján fogja meghatározni az adott domain hitelességét. Minél hitelesebbnek bizonyul egy domain a kulcsszóhoz tartozó témában, annál nagyobb esélye van az első helyre.

Az elmúlt időszakban végzett Google rangsorolási algoritmus vizsgálata az előrejelzésemet igazolta. Az ország egyetlen működő linkindexelő szervere és az új linkprofil elemzés egyértelmű választ adott a milliós kérdésre.

107 kulcsszó első helyezett weboldalát vizsgáltam meg az új szoftvereimmel. A kutatás döbbenetes eredményt hozott:

Bizonyítást nyert az áprilisi jóslatom: a Pingvin algoritmus frissítés után weboldal hitelességét, megbízhatóságát a Google az ún. „mélylinkek” alapján határozza meg

107 kulcsszó első helyezett weboldalát vizsgáltam meg az új szoftvereimmel. A kutatás döbbenetes eredményt hozott:

  • Azok a weboldalak vannak az első helyen, amelyek a kezdőlapon kívül gyakran 50-100 aloldalra is szereztek legalább 1-3 releváns linkeket.
  • Nem ritka, amikor 170 vagy 232 aloldalára is szerzett releváns linkeket a Google keresőben az első helyezett.
  • Konklúzió: Ha Önnek csak 20 aloldalára hivatkozik egy-egy link, a bemaradást évekig tart behozni. Pláne akkor, ha az egész domain név csak néhány oldalból áll.

Egy weboldal nem csak a kezdőlapból áll. A kezdőlapon kívül számos aloldal is található a honlapon. Ezek az aloldalak egyedi webcím alatt tekinthetőek meg. Ahány egyedi webcím található egy weboldalon, annyi aloldallal kell számolni.

Az aloldalak számát úgy tekinthetjük, meg, hogy a Google keresőbe beírjuk:

 

site:<<< az Ön Domain neve >>>

(például: site:honlapteszt.hu)

 

2012. április előtt mindenki tudta, hogy a linképítés perdöntő a helyezések megállapításában. Őrült ütemben beindult a linkek gyártása. Akkoriban egyszerű volt a szabály: minél több helyről kell a kezdőlapra hivatkozó linket szerezni úgy, hogy a link szövegében legyenek a fontos kulcsszavak.

Egyszerű volt a linképítés szabálya, ezért könnyű volt csalni.

A Google jelentősen szigorította a linképítés szabályait, hogy ne lehessen olyan egyszerűen csalni, mint eddig. Itt jön képbe a „mélylinkek” fontossága.

A „mélylink” azt jelenti, hogy egy kívülálló weboldal egyik aloldaláról hivatkozik egy linkkel az Ön honlapjának valamelyik aloldalára.

A „mélylinkekkel” az Ön honlapján található aloldalak hitelességét lehet megállapítani. Minél több és értékesebb link hivatkozik az aloldalára, annál hitelesebb és megbízhatóbb lesz az adott aloldal.

Egy domain hitelességét pedig a hitelesnek bizonyult aloldalakból határozze meg az új algoritmus.

Tudja ez mit jelent?

Exponenciálisan megugrott a linképítésre fordítandó idő: az aloldalakra egyenként kell akkora linképítést végezni, mint korábban a kezdőlapra

Gondoljon bele, hogy egy átlagos weboldal tulajdonos hogyan végzi a linképítést. A kezdőlapra százával szerzi a linkeket, míg az aloldalakra elvétve. Ez a módszer igen könnyű volt. Csak a kezdőlapra hivatkozó linkek szövegében kellett elhelyezni a kulcsszavakat.

A kutatás kimutatta, hogy az ilyen technikáért a Pingvin hátrasorolja a weboldalakat akár 400 hellyel.

A kutatás azt is kimutatta, hogy az első helyezettek az aloldalakra hivatkozó linkek szövegében helyezik el a kulcsszavakat, míg a kezdőlapra hivatkozó linkek szövege általában cégnév, márkanév vagy domain név. Így kerülik el a Pingvin büntetését, miközben a kezdőlap PageRank értéke sem vész el.

A Google olyan terhekkel bombázza a weboldal tulajdonosokat, hogy jobban megérje kifizetni az Adwords hirdetést, mint a keresőoptimalizálással foglalkozni: kinek van energiája megírni több tucat cikket és azok „belinkelésével” szenvedni?

Van egy rossz hírem: ha komolyan gondolja, hogy az első helyre kerül a Google keresőben, minden eddiginél több időt kell ráfordítani a linképítésre.

Nem elég a kezdőlapot jól meglinkelni. 50-100 aloldalra kell legalább 1-3 linket szerezni a linkkatalógusokból. Ez döbbenet! Mi van akkor, ha a weboldala nem áll csak 10-20 oldalból? Sajnos nincs más választása, Önnek írni kell 80-90 releváns, témába vágó cikket!

Ez már kemény dió. A régi szabályok értelmében 300 linket kellett a kezdőlapra szerezni az első helyre. Nem sok idő, csak néhány hónap.

Az új szabályok szerint a kezdőlapra kell 300 releváns link, amiben nem szerepel a fő kulcsszó. Valamint a kezdőlapon kívül 50-100 aloldalra kell legalább 1-3 releváns linket szerezni, amiben szerepel a kezdőlap fő kulcsszava. Ez már tényleg egy olyan bődületes mennyiségű információra utal az adott honlapon, hogy jogosan lesz az első helyen. Ez viszont évek munkája.

A most első helyen szereplő honlapok többsége évek óta írja a cikkeket. Szerencséjükre, mert az új szabályok nekik kedveznek. Ha az Ön honlapján is található legalább 10-20 cikk, igyekezzen minél hamarabb meglinkelni ezeket!

Ha most elkezdi a cikkek írását és a releváns linkek szerzését, november végére - december elejére kirobbanó eredményeket érhet el. Ami nem is rossz, tekintve arra, hogy egyes cégek karácsonyi forgalma tízszerese egy átlagos hónap forgalmának.

A Google olyan terhekkel bombázza a weboldal tulajdonosokat, hogy jobban megérje kifizetni Adwords hirdetést, mint egy alkalmazottat felvenni, akik cikkeket ír és azok linképítésével szenved.

Ez mindent elárul.

Így már értelmet nyer, hogy miért ennyire drasztikus a legutóbbi Pingvin és az azt megelőző Pandta névre keresztelt algoritmus frissítés. Nagy a Google állatkerje...

Most már egyértelmű: nincs más választás. Vagy az Adwords - vagy egy új alkalmazott.

Egyre jobban frusztráló a linképítés: a bizonytalan, „kézi” linképítés most még bizonytalanabb lett

A weboldal tulajdonosok jellemzően - úgymond - „kézzel” végzik a linképítést. A következőt kell érteni alatta:

  • Naponta legalább 1-3 órán keresztül a Google keresőben keresik az új linkkatalógusokat, fórumokat, blogokat, apróhirdetési portálokat, cégkeresőket és egyéb weboldalakat, ahova ingyen lehet beküldni egy-egy linket.
  • Amikor talál egy olyan oldalt, amire emlékei szerint még nem küldte be a linket, 10-20 percet eltölt az adatok kitöltésével és a regisztráció megerősítésével, amit általában e-mailben küldött linkre kattintással történik.
  • A „kézi” linképítés nagyon megterhelő, fárasztja a testet és a lelket egyaránt. Felemészt minden lelkesedést, jókedvet és örömöt, amikor órákon keresztül monoton, unalmas munkát végezni annak a tudatában, hogy semmilyen módon nem bizonyítható, hogy van értelme annak, amit éppen csinál.

Senki sem tudja megmondani, hogy lesz-e érezhető hatása annak, hogy 20 percen keresztül szenvedett egy apróhirdetés megírásával. Egy alacsony PageRank értékű oldalról hivatkozik egy link az Ön honlapjára. Amit lehet, hogy nem is tart nyilvántartásban a Google. Nem valami bíztató.

Mivel nincs jobb megoldás, nem hagyja abba a linképítést. Nem tudja bizonyítani, hogy bármilyen jelentős hatása van egyetlen linknek, de összességében 100-200 linknek már jelentős hatása lehet. Mert ugyebár ott van az első 30 között, tehát valami történt...

Mit gondol, vajon az első helyezet is ilyen bizonytalanul, kiszámíthatatlanul végzi a linképítést? Csekély az esély rá, hiszen akkor mindenki csak a sötétben tapogatózik. Akkor pedig hetente változna a kereső első 100 találata - mert már nincs olyan verseny, ahol ne lennének ezrével konkurens honlapok. Ha 1000 konkurens honlap véletlenszerűen végzi a linképítést, teljes káosz uralná a Google keresőt. Szinte minden pillanatban ismeretlen honlapokkal találkozna.

Ugye Ön is észrevette, hogy nem ez a jellemző? Általában van néhány konkurencia, aki már jelentős ideje uralja a mezőnyt.

Ők biztosan nem véletlenül kerültek oda. Mert akkor Ön már évek óta az első lenne, ha csak a véletlenen múlik a honlapok elrendezése...

Forradalmi megoldás: az ismétlődő feladatok elvégzését szoftverekkel lehet automatizálni. A linképítés ideje és költsége ezáltal drámaian csökkenhető

Aki eltökélte magát, hogy az első lesz, és következetesen tartja magát fogadalmához, szükségszerűen a legjobb eszközöket, szoftvereket és linképítési stratégiát használja. Egy-egy új szoftver a linképítésnek részfeladataira szánt időt a tizedére tudja csökkenteni.

Minél több részfeladatot automatizál, annál gyorsabb, hatékonyabb és biztosabb lesz a linképítés.

Milyen részfeladatokat lehet automatizálni? Nézzünk néhány fontosat:

  • Linkforrások: a konkurens honlapra hivatkozó linkek gyűjteménye alapján Önnek nem kell naponta 1-3 órát foglalkozni a potenciális linkforrások felkutatásával. Csak lemásolja a konkurens stratégiáját, amivel hónapokat takaríthat meg saját magának. Vagy hónapokon keresztül görnyed a számítógép előtt, vagy egy kattintással lekéri a konkurens honlapra hivatkozó linkek gyűjteményét olyan szoftverekkel, mint például a TOP10 Linkprofil elemzés.
  • Linkszövegek kiolvasása: sokat kell gondolkozni azon, hogy mit használjon linkszövegnek. Ha túlságosan gyakran használja a fő kulcsszavakat, a Google-féle Pingvin algoritmus frissítés miatt akár 400 helyes büntetést kockáztat. Vagy kockáztatja, hogy évek munkáját dobhatja a kukába egy rosszul megválasztott linkszöveg miatt, vagy kiolvassa, hogy a konkurensek milyen linkszöveget használnak, és lemásolja az ő módszerüket. Ehhez kell egy olyan szoftver, mint a SEOZSENI csomag és a TOP10 Linkprofil elemzés.
  • Linképítés stratégia: az új szabályok értelmében az a honlap lesz az első helyen, amely a linképítést úgy végzi, hogy a kezdőlapon kívül 50-100 másik oldalra is szerez legalább 1-3 linket. Ez azt jelenti, hogy a közeljövőben számtalan cikket kell írni és ezek mindegyikére linket kell szerezni. A cikkekre hivatkozó linkeket észben tartani nem lehet. Ezért kell egy linképítés stratégia, amiben felveheti, hogy a jövőben milyen weboldalra milyen linkszöveggel fog majd linket szerezni. Ha a linképítés megtörtént, a gombra kattintással kipipálhatja. Vagy káosz, zűrzavar fog uralkodni fejében, ami jelentősen elszívja energiáját, vagy rendszerezi a dolgait egy olyan szoftverrel, mint a SEOZSENI csomag.
  • Linkajánlás: a linkajánlás során használt adatok kitöltését lehet automatizálni. Pötyögés helyett egy kattintással is ki lehet tölteni az adatokat olyan szoftverrel, mint például a SEOZSENI csomag.
  • Napló vezetése: a bizonytalan linképítés nagyon letöri a lelkesedést. Lelkesedés nélkül egyre több ősz hajszálat és mély barázdát okoz a kimerítő linképítés. Jó dolog egy naplót vezetni a linképítésről. A naplóból számtalan összefüggést érhet meg. Kiderül, hogy mi volt felesleges és mi volt igazán hatékony feladat a linképítésben. Ilyen napló vezetéséhez jól használható a SEOZSENI csomag.
  • Saját linkkatalógus: borzasztó függeni attól, hogy a linkkatalógusok van elfogadják-e a linkajánlást, vagy visszautasítják. Ki szeretne attól függeni, hogy éppen milyen hangulatban van a linkkatalógus moderátora? Készíthet saját linkkatalógust, ahova automatizáltan bekerülnek a weboldalára hivatkozó „mélylinkek” olyan szoftverekkel, mint például a VIP Linkkatalógus

 

Lelkesedést, erőt és kitartás kívánok a mélylink-építéshez:

Idő = Élet. Ne töltse idejét (életét) új ügyfelek szerzésével. Legyen több ütős honlapja is a Google kereső élmezőnyében. Impulzív reklámszövegekkel maximalizálja az eladások számát. Lazítson és élvezze, ahogy az online vevőszerző folyamat magától termeli a profitot. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Online marketing és impulzív reklámszövegírás szakértője

 

Címkék: linképítés, pingvin

6 hozzászólás

Pompos Otto | 2012. október 01, hétfő 11:29
Kicsit pontosítanék, mielőtt valaki elkezdené kizárólag mélylinkekkel népszerűsíteni a weboldalát. Az első számú faktor a linkek Google által természetesnek "vélelmezett" link-keletkezés. Ebbe bele tartoznak a főoldali linkek, mélylinkek, kulcsszavas linkek de éppúgy teljesen általános, nem-kulcsszavas linkek is.

Volt egy oldalunk, ahol célzott aloldalakra illetve az aloldalak aloldalaira történt linképítés, melyek elég jó helyen álltak a Pingvin előtt, a főoldalra egyáltalán nem mutattak linkek. Ez a honlap szintén áldozatul esett az algoritmus frissítéseknek :(
Verdes János | 2012. október 01, hétfő 12:11
@Pompos Otto: melyik honlap? Kérem, írja le a honlapot, konkrét tényeket írjon, mert így nagyon félrevezető az állítása. Úgy tűnik, mintha a saját esetével akarná cáfolni az itt leírtakat.

Fontos megérteni, hogy egy eset egyáltalán nem perdöntő. Átfogó következtetéseket nem lehet levonni abból, hogy mi történt egyetlen oldallal - még akkor sem, ha az az Öné.

Számít a verseny, domain életkora, linkek életkora, és még több száz feltétel - ugyanezek több száz konkurens honlapra vetítve.

Ha például az Ön weboldala egy erős versenyben egy friss domain, ami alacsony értékű tartalommal bír, a Pingvintől függetlenül büntetésre számíthat. A Pingvin csak gyorsította ezt a folyamatot.

Kár az ilyen hozzászólásokat egy kalap alá venni az általam végzett kísérlettel.

A kutatásomban 107 kulcsszót vizsgáltam adott szempontok szerint. 107 kulcsszó első 10 találta számszerűen 107*10, vagyis 1.070 db weboldal. Felfedeztem sok döbbenetes dolgot, amiből néhányat fentebb publikáltam.

Az első és legfontosabb: függetlenül attól, hogy mi a kulcsszó - az első helyezett elképesztő gyakorisággal mutatja ugyanazt a linkprofilt - beleértve a mélylinkeket, a linkek szövegét, számát, minőségét.

Hogy az Ön honlapja miért kapott büntetést... bármi lehet az oka.

Vizsgálja meg a következő szempontok alapján is a honlapját. Ne engedje meg, hogy egy felületes elemzés félrevezesse. Az Ön módszere kiváló, valami más oka van annak, hogy büntetést kapott! Keresse meg, javítsa ki és élvezze a gyümölcsöket :)

Leggyakoribb büntetések:

- rejtett szövegek
- azonos linkszövegek
- rejtett linkek
- hiába csak az aloldalakat linkelte, ha spam oldalakról gyűjt linket, büntetést kap
- túl gyorsan növekvő linkek
- kulcsszó halmozás
- gyenge tartalom

...és még másik 20+3 szempont. Erről részletesebben itt írok:

http://www.honlapteszt.hu/blog/google-buntetes


A rangsorolási faktorokról egy kis pontosítás, hogy ugyanazt a nyelvet beszéljük:

A rangsorolási faktorokat 3 családba lehet osztani: tartalmi relevancia, webhely relevancia és linkek relevanciája. Ezek között mindhárom egyformán fontos - nincs első.

A 3 fő család 22 kiemelten fontos szempontot tartalmaz. A 22 pont között viszont van fontossági sorrend. Fontosabb például a linkekre helyezett kulcsszó, mint a képek aláírása. Ezen szempontok között a legértékesebb a mélylink.

Ha úgymond "összeadjuk" a családon belül a pontok számát, mégis megállapítható egy sorrend: linképítés, tartalmi relevancia és webhely relevancia. Ez viszont korántsem jelenti azt, hogy elég az elsőre koncentrálni. Mindhárom családban nagyon ki kell hegyezni az optimalizálást, mert ez egy háromlábú szék.

Részletek:
http://www.honlapteszt.hu/keresooptimalizalas
Pompos Otto | 2012. október 03, szerda 09:39
@Verdes János: János, eszem ágában sincs cáfolni a cikkben leírtakat és nem kötekedni akarok. Teljes mértékben egyetértek, szükség van mélylinkekre, de szeretnék rámutatni arra, hogy önmagában a mélylinkelés nem elegendő, mert egyáltalán nem természetes.

A Google azokat az oldalakat "jutalmazza" előkelő helyezéssel a találati listákon, amelyek szerinte valóban hasznos információkat tartalmaznak a felhasználók számára. Az oldalak hasznosságának megítélésénél nyilván a tartalom mellett az oldalra mutató linkeket veszi leginkább figyelembe, de az algoritmusok egyre inkább arra vannak kihegyezve, hogy a mesterséges linképítést kiszűrjék. Ha egy oldalra hirtelen kizárólag mélylinkek jelennek meg, vélhetően nem fog jobb helyezést elérni.

Kb. 100 oldalon látjuk, érzékeljük, tapasztaljuk az algoritmusok folyamatos változását olyan kulcsszavakra, ahol igen nagy a verseny (százmillió feletti találattal)
Verdes János | 2012. október 03, szerda 11:38
@Pompos Otto: Gratulálok, nagyon jól átlátja a dolgokat! Teljes mértékben egyetértek azzal, hogy kizárólag egy dologra ráállni nem is érdemes. Mint említettem, a keresőoptimalizálás háromlábú szék. Ennek egyik lába a linképítés, melynek egyik része a mélylink.

A Google mérnöki csapata a Panda frissítéssel (2011. február) adta tudtául a nagyvilágnak, hogy a Google fel fogja számolni a keresőoptimalizálás aranykorát: csalással, trükkökkel, mesterséges tartalommal és mesterséges linképítéssel gyorsan feltörekvő oldalaknak többé nincs helye a keresőben.

A Panda a mesterséges tartalomra volt kihegyezve. Az átlagos oldalak nem igazán érezték a hatását. Azonban a MFA oldalakat (Made-For-Adsense) kiirtotta a Panda a keresőből.

Egy évre rá jön a Pingvin, ami a linkszövegek gyilkosa. Az első igazi, megrázóan egyszerű figyelmeztetés a Google-től: eddig csaltatok, mert semmit sem veszítettetek vele. Most próbáljatok meg csalni, 400 helyet kockáztattok. Rajta!

A Google nem az eszes mérnökeinek köszönheti a mostani algoritmus változtatásokat - habár kiváló szakembereket foglalkoztat - hanem szinte végtelen mennyiségű információt tartalmazó adatbázisában.

Az adatbázisban a linkekre vonatkozóan például a következőket tudja kiolvasni:

MENNYISÉGI ADATOK:

- hány link hivatkozik az oldalra
- hány különböző domain hivatkozik az oldalra
- hány különböző IP cím hivatkozik az oldalra
- hány különböző WHOIS rekordot talál a hivatkozó domainek között
- a hivatkozó linkek hány kattintással érhetőek el a főoldalról

IDŐ:

- mennyi idős a link
- mennyi idős az oldal, ami hivatkozik
- mennyi idős a domain
- mennyi az átlagos link-szaporodás ideje
- mennyi az élettartama egy linknek

RELEVANCIA:

- a link szövege
- a hivatkozó oldal tartalma
- a hivatkozó webhely tartalma

A Google több, mint 200 szempont alapján rendezi a találatokat. Mindegyik szempont potenciális támadási forrás. A hatalmas adatbázisból lekérdezik az átlagokat, és amikor az átlagtól extrém kilengéseket tapasztalnak egy bizonyos területen - akkor írnak egy hóhér algoritmust.

Így született meg a Panda és a Pingvin. A jövőben sem lesz máshogy. Ha a világ mélylink-spam-gyártásba kezd, az adatbázis jelezni fogja, hogy az átlagtól extrém eltérés mutatkozik a mélylinkek területén. Jön majd a következő P betűs állat - mondjuk Piton - és kioszt egy újabb pofont a mezőnynek.

A Google mérnökei minden bizonnyal készítettek egy olyan elemző rendszert, ami a végtelen mennyiségű adatok átlagát vizsgálja és a keresőoptimalizálási tendenciákat, melyek alul- vagy felülmúlják a világ átlagát.

Lásd Pingvin: A Google mérnökei megmondták, hogy a világ 3,1%-át érinti ez a változás. Ha nem rohanunk, és elgondolkozunk csak ezen az egy mondaton... Először mélységesen meg kell döbbenni azon, mekkora hatalom van a Google kezében.

Másodszor pedig bölcsen kell viselkedni: egyáltalán nem szabad "feltűnősködni" :) Nem csak a mélylinkek területén, hanem az összes 200 szempont egyikét sem szabad túlzásba vinni, mert az átlaghoz hasonlítják a keresőoptimalizálás tevékenységet. Ezt meg nehezen lehet becsapni.

Az elmúlt 5 havi kutatásom során 1.000-nél is több honlapot vizsgáltam. Egymagam 290 honlap és 3.426 kulcsszó esetében látom, érzékelem és tapasztalom az algorimtusok folyamatos változását.

Az elmúlt 5 havi kutatásom és 1.000-nél is több honlap vizsgálata kimutatta, hogy nincs az első helyen olyan honlap, amely ne végzett volna alapos mélylink-építést. Sőt, azt is kimutatta, hogy az első tízben sincs olyan weboldal, amely ne végzett volna alapos mélylink-építést.

Aki csak felszínesen jártas keresőoptimalizálásban, egy dolgot jegyez meg az egészből: holnapra kell sok száz mélylink.

Aki mélységeiben átjárta a keresőoptimalizálás témáját jól TUDJA, hogy: iszonyatos büntetést kockáztat, ha hirtelen nagy mértékben megugrik az új linkek száma, majd a megugrást követően visszatér az eredeti állapotba.

(Erről itt írok többet: http://www.honlapteszt.hu/folyamatos-linkepites)

Sajnos már megint túlságosan gyorsan pörög az agyam és úgy tűnik nem tértem ki arra, hogy mi a kutatásom tanulsága. Azt gondoltam, hogy ennyi idő után már egyértelműek bizonyos vastörvények, amelyeket nem kell folyamatosan ismételni. De tévedtem. Most nekiállok és kibővítem a cikkemet azokkal a gondolatokkal, amelyek nekem túl általánosak - de mégis kérdés lehet másoknak.

(Meglepő, de azt is kérdezték néhányan, hogy mi az a mélylink...)
Németh Tamás | 2012. október 03, szerda 19:25
Kedves János!

Nagyon érdekes és tanulságos írás!
Köszönöm!

Neki is látok, úgy érzem óriási meló lesz...
Suha András | 2012. október 10, szerda 14:25
A nevem alatt található oldalt a múlt hét péntekről szombatra virradóan meszelte el a barátunk. Ötödére esett vissza az organikus találatokból származó forgalom. Csupa kiemelt találataink voltak az oldal title-elemében található kifejezésekre. Jól is konvertáltak az innen érkező látogatók.

Azt olvastam,h a jelenlegi pingvin update x,y (nem tudom hol tartanak) kifejezetten a keyword stuffing domainekre ment rá.
Nos, ezzel mint a mellékelt ábra mutatja bőven vannak gondok. :)


Nem tökéletes az oldal de már elmúlt egy éves, vannak mélylinkek dögivel (már ha kijelenthetjük egy ilyen egyszerű oldal esetében) A linkstruktúra erősen megkérdőjelezhető, de nem értem, h az eddigi frissítéseknél ez miért nem bukott ki. Nem tudom elhinni, h a linkstruktúra miatt sorolta vissza az oldalt.

Most ott tartok, h nem tudom eldönteni mi legyen. Új domain, régi no index, no follow, tartalom átvisz, vagy kezdjek el ezzel az oldallal "szenvedni".

Mert ha csak a linkstruktúra nem tetszik a barátunknak akkor azon tudok változtatni...de ha a domain...akkor nem akarok bele több energiát tenni.

:(

Hozzászólok a témához

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím:
(nem publikus)
Honlap:
*Hozzászólás:

 8 ember köszönte meg.

 

  Verdes János - Honlapkészítés, weboldal készítés
SEOZSENI Belépés
Weblap készítés blog
Kulcscsó sűrűség számítás
Honlapkészítés tippek: címsor ebook (honlap ingyen)
Weboldal készítés tippek: szövegírás ebook (honlap ingyen)