Honlapkészítés tippek - honlapteszt.hu Kitöltött honlapteszt
BLOG Online Marketing ▼ Honlapkészítés ▼ Keresőoptimalizálás ▼ Linképítés ▼ Google Adwords ▼ Referencia Kapcsolat

2012. november 19, hétfő 11:03

Leopárdfóka Hadművelet III: Biztosítani az előkelő helyezést

Mi lehet a közös 1.070 db weboldalban, ami miatt a Google kereső élmezőnyébe került? Vajon mi lehet a titkuk, amiért a Google az ő honlapjukat nem büntette meg... Sőt! Az egyre gyakoribb büntetések ellenére nyertek a helyzeten és az első oldalra kerültek?

Vajon a puszta véletlen műve, hogy ugyanaz a módszer fedezhető fel 1.070 db weboldalban, amely honlapok most a Google kereső első oldalán vannak? 107 db kulcsszó első 10 helyezett weboldalát vizsgáló teszt kiderítette, hogy az első 10 oldalon szereplő weboldalaknak mi a titka.

Sokan kapnak kisebb-nagyobb büntetéseket. A találati lista sosem látott hullámzásba kezdett. A weboldalak helyezése napról napra változik. Ilyen kiszámíthatatlan versenyben mégis akad egy biztos pont.

A 2012. április 24-én életbe léptetett és azóta módosított Pingvin-algoritmus frissítés ellensége, a Leopárdfóka Hadművelet 3. csapása az első helyezés megszerzéséről szól.

A Pingvin-frissítés óta jelentősen megváltoztak az első helyre kerülés szabályai. A változások főként a linkszövegeket, a mélylinkeket és a linkek minőségét érintik.

Nézzük ezeket egyenként:

Pingvin-frissítés: a linkszövegek gyilkosa

A Google mérnökei felfedezték, hogy a mesterséges linképítést használó weboldalak sok esetben ugyanazt használják a linkek szövegének. A link szövege az, amire rá lehet kattintani. A „kattintson ide” linkszövegek helyett sokkal inkább beszédesebb, ha „virágbolt kedvező árakkal” a link szövege.

A link szövege árulkodik arról, hogy közvetlenül a kattintás után virággal kapcsolatos oldalra kerülünk.

Ezt az összefüggést sokáig kihasználta a Google. Többnyire azok a weboldalak voltak kiemelkedő helyen, amelyek a linkszövegeiben használták a fontos kulcsszavakat.

A Google meggondolta magát: ha túlzottan használjuk a fontos kulcsszavakat a linkek szövegeiben, akkor ez mesterséges linképítésre utaló jel, ami miatt minden bizonnyal büntetés jár.

Mit tegyen Ön? Térjen vissza a „kattintson ide” típusú linkszövegekhez? De akkor hogyan lesz weboldala a fontos kulcsszavakra az első helyen, ha a linkek szövegében nincsenek kulcsszavak?

A válasz: sehogy.

A linkek szövege továbbra is elengedhetetlen. Hiszen egy weboldal akkor hiteles, ha sok másik témába vágó weboldal hivatkozik kiváló linkszövegekkel.

Találgatások helyett inkább nézzük meg, hogy mit használ 1.070 db weboldal a linkszövegeiben. 1.070 db weboldal ugyanarra a sémára építi a linképítést és az első 10 közé kerültek. Biztos hatásos lehet.

A linképítés királyai a következő szabályok szerint készítik a linkszövegeket:

  • A linkszövegek többségében nem szerepel a fontos kulcsszó. A fontos kulcsszavak helyett általánosabb megfogalmazást használnak, ami sok esetben a cégnév vagy a márkanév.
  • A halmozott ismétlések miatt büntetés jár. Ezért kerülik az azonos szövegű linkeket. Egyedi linkszövegeket készítenek. A régi linkeket is átírták új szövegre. A legjobb linképítést azok mutatták fel, amelyek legalább 150 db egyedi linkszöveget készítettek.
  • A fontos kulcsszavakat használják a linkek szövegében, de jelentősen csökkentett mértékben. Az aktuális adatok alapján 10 az 1-hez arányban használják a kulcsszavas linkszövegeket. Tehát 10 kulcsszót nem tartalmazó link után következik egy, amiben szerepel a kulcsszó - ügyelve arra, hogy ne legyen ismétlődés a linkszövegek között

A mélylinkek jelentősége: 80/20-as szabály

A jelenlegi vizsgálatok alapján a 80/20-as szabály a linképítésben is egyre inkább megfigyelhető. A linkek 80%-át az aloldalak, míg a maradék 20%-át a kezdőlap kapja.

Linképítés alapok: egy weboldal ugyebár több lapból áll. Lap, oldal, vagy aloldal néven hívjuk ezeket, de mindegyik ugyanazt jelenti: nem a kezdőlap (ami főoldal vagy nyitóoldal néven ismeretes).

Ilyen szempontból nézve az Ön weboldala 2 részből áll:

  • a kezdőlap (más néven főoldal vagy nyitóoldal)
  • minden más, ami nem a kezdőlap (aloldal, lap vagy oldal néven ismert. például termékek, kapcsolat, blogok, cikkek, hírek, stb...)

Mélylinknek nevezzük azokat a linkeket, amelyek a kattintás után az Ön weboldalának valamely aloldalára viszik a látogatót.

1.070 db weboldal vizsgálata során az derült ki, hogy egyetlen oldal sincs az első 10 között, amely ne készített volna linképítést a fontos aloldalakra is. Sőt, helyenként több száz aloldal is erősen meg lett támogatva linkekkel.

A linképítés királyai a következő módon végzik a mélylinkek készítését:

  • A mélylinkekben gyakran használják a fő kulcsszavakat. Érdekes, hogy ezek szerint ha nem a kezdőlapra mutat egy oldal, akkor abban nagyobb arányban szerepelhet a fő kulcsszó. Bár ez a jövőben még változhat. Lehet, hogy egységes lesz és a főoldalra hivatkozó linkekben szereplő kulcsszavak ugyanúgy lesznek elbírálva, mint az aloldalakra hivatkozó linkek. Most az aloldalakat kevésbé vizsgáztatja az algoritmus, a főoldalt viszont kíméletlenül.
  • A webhelyre hivatkozó összes linkek számnak mintegy 20%-a hivatkozik a kezdőlapra. A maradék 80% valamely aloldalra hivatkozik.
  • Azon aloldalak száma, amelyre legalább 1 db link hivatkozik, több tucatra tehető. Esetenként több száz fölé emelkedik. Javasolt legalább 100 aloldalra szerezni legalább 1-1 db releváns linket.
  • Egy kis matek: ha 100 db aloldalra érdemes szerezni legalább 3 db linket, akkor a 80/20-as szabály érdelmében ezzel egyidőben 75 db linket kell szerezni, amely a kezdőlapra hivatkozik. Nem elfelejteni, hogy a kezdőlapot továbbra is erősíteni kell linkekkel a 80/20-as szabálynak megfelelően.

A linkek minősége jóval fontosabb, mint a darabszám

A linképítés játékát nem darabszámra játsszák. Sokan teszik fel maguknak a kérdést, hogy hány darab linket kell szerezni az első hely megszerzéséhez. A választ nem lehet tudni, csak a Google tudja. A bizonytalanság miatt a következő elvet használják: „minél többet”.

A „Minél Több Link” elve csalóka. Sőt, már most is érezhető az előszele annak, hogy az alacsony minőségű linkek miatt további büntetések várhatóak. Tehát aki tömegesen halmozza fel az alacsony minőségű linkeket, csak büntetésre számíthat a naponként 1-3 óra unalmas, fárasztó munkáért.

A linképítés királyai a következő szisztéma szerint gyűjtik a linkeket:

* A link forrása legyen releváns: A forrás oldal fontos HTML elemeiben (title, meta, h1, címsorok [h2-h3], képaláírások, félkövér kiemelések) legyen fellelhető a fontos kulcsszó

* A link forrása legyen tartalmas: Ne egy linkkatalógus, ahol az egész oldal szövegének több mint 80%-át a linkszövegek adják. Értékesebb például egy PR cikk, ahol 3-4 bekezdésnyi sima szövegben van elhelyezve a link

Vigyázat! Az időzítés végzetes lehet

A Leopárdfóka Hadművelet az országban biztosan az első és legalaposabb linképítés felmérés. Ebben a témában világszerte is nagyon kevés cikket lehet olvasni.

Erős a kísértés, hogy a leleplezett Pingvin-algoritmus frissítés után azonnal nekiálljon átépíteni az összes linket:

  • Gyorsan átírni a linkek szövegét.
  • Gyorsan szerezni új linkeket a kezdőlapra, amiben nincsenek kulcsszavak.
  • Gyorsan szerezni új linkeket a főoldalakra, amiben vannak kulcsszavak.

Azonban ezzel van egy óriási probléma!

A mesterséges linképítésnek az azonos linkszövegeken kívül két másik fontos ismertető jele is van:

  • Hirtelen megugrik az új linkek száma.
  • A megugrást követően megszűnik vagy jelentősen mérséklődik az új linkek száma.

Az idő sürget, ezért minél hamarabb eredményt akarunk látni. Ha bedőlünk ennek a sürgetésnek, ismét beleeshetünk egy 400 helyezés veszítéses büntetésbe.

A Google mérnökei figyelik, hogy a weboldal havonta hány új linket produkál. Ha az algoritmus azt látja, hogy az elmúlt hónapok átlagához képest jóval magasabbra - ilyenkor gyakran több mint tízszeresére - ugrik az új linkek száma, mesterséges linképítésre utal. Egyértelműen látható, hogy a tulaj rákapcsolt a linképítésre.

Mi történik ezután? A tulaj hátradől és elfelejti a linképítést.

A Google algoritmusa kivár 2-3 hónapot. Majd azt látva, hogy a linképítés megszűnt, elkezdi csökkenteni az intenzív időszak alatt megszerzett linkek értékét. A csökkenés miatt a konkurensek feljönnek és sorra hagyják le a weboldalát.

A tanulság: hamarosan minden weboldalnak saját linképítője lesz, mint ahogy minden cégnek van egy saját könyvelője

„Az Opten cégadatbázis szerint a Google Számítástechnikai Kft. [A Google magyarországi leányvállalata] árbevétele tavaly 2,129 milliárd, 2010-ben 2,174 milliárd forint volt. Azt hivatalosan nem tudni, hogy a leánycég 2 milliárdos forgalmán kívül a Google-nak van-e más, itt képződő bevétele, illetve a Google Számítástechnikai Kft. fizet-e jogdíjat az anyavállalatnak.

Egy, a piacot jól ismerő, neve elhallgatását kérő internetes reklámszakember kérdésünkre azt mondta, a két nagy multi [Google és Facebook] összesített részesedése 10-12 milliárd forint lehet, így mindkét cég esetében milliárdok kerülhetnek közvetlenül az ír számlákra.”

[Ugyanis az Adwords hirdetések központja Írországban van, az Adwords befizetések így akár közvetlenül az Írországban levő Google Európai Központ számlájára kerülhetnek közvetlenül]

Forrás: origo.hu

 

Hivatalosan 2.129 millió Ft bevétele van a Google magyarországi leányvállalatnak. Mivel nem ismerünk az Adwords hirdetéseken kívül jelentős bevételi forrást, a bevételek minden bizonnyal tetemes részét a magyar cégek fizették ki Adwords hirdetésre.

Nem hivatalosan pedig a Facebook-kal karöltve 10-12 milliárd reklámbevétele lehet a két multi leányvállalatának.

 

Ha csak a hivatalos adatokkal számolunk, a magyar cégek NAPONTA 5.832.876 Ft-ot KÖLTENEK GOOGLE ADWORDS HIRDETÉSRE. Nem hivatalos forrásokból a valódi érték könnyen lehet ennek a négyszerese.

 

A Google nem szívesen mond le erről a bevételről azért, hogy Ön ingyen szerezzen weboldalának vevőket. A keresőoptimalizálás jelenleg az ingyenes eszköze annak, hogy Adwords hirdetés nélkül is tömegesen lehet potenciális vevőket szerezni.

Minél drágább a keresőoptimalizálás, annál olcsóbb és ésszerűbb lesz az Adwords hirdetés. A Google-nek éppen ez a célja.

Egy fejlődő weboldalnak nem szabad ezt a tendenciát figyelmen kívül hagyni. Ugyanis a jövőben további szigorítások várhatóak a linképítéssel kapcsolatban.

Mindez odáig vezet, hogy a weboldalaknak saját linképítőre lesz szüksége, ahogy a cégeknek saját könyvelőre. Máskülönben havonta több százezret perkálhat a Google-nek hirdetésekért, vagy elfelejtheti az internetes eladásokat.

Erős linképítést kívánok, tisztelettel:

Idő = Élet. Ne töltse idejét (életét) új ügyfelek szerzésével. Legyen több ütős honlapja is a Google kereső élmezőnyében. Impulzív reklámszövegekkel maximalizálja az eladások számát. Lazítson és élvezze, ahogy az online vevőszerző folyamat magától termeli a profitot. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Online marketing és impulzív reklámszövegírás szakértője

 

Címkék: linképítés, pingvin, SEOZSENI Laboratórium

Hozzászólok a témához

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím:
(nem publikus)
Honlap:
*Hozzászólás:

 4 ember köszönte meg.

 

  Verdes János - Honlapkészítés, weboldal készítés
SEOZSENI Belépés
Weblap készítés blog
Kulcscsó sűrűség számítás
Honlapkészítés tippek: címsor ebook (honlap ingyen)
Weboldal készítés tippek: szövegírás ebook (honlap ingyen)