Honlapkészítés tippek - honlapteszt.hu Kitöltött honlapteszt
BLOG Online Marketing ▼ Honlapkészítés ▼ Keresőoptimalizálás ▼ Linképítés ▼ Google Adwords ▼ Referencia Kapcsolat

2012. október 30, kedd 12:31

Új varázsige: „Egyedi linkszövegek 1-10 arányban a kulcsszavas linkekkel”

Leopárdfóka Hadművelet II. csapás:
Lefegyverezzük a Pingvin-algoritmus frissítést és a saját fegyverével mérünk megsemmisítő csapást a Google mérnökeire

Ön sokat szenvedett azért, hogy weboldala megelőzze a konkurens oldalakat a Google keresőben. Sajnos a Google nem tartja szem előtt az Ön érdekeit. A Google-nek nem érdeke, hogy Ön jó helyezést kapjon.

A legutóbbi algoritmus frissítéssel ezt egyértelműen ki is fejezte a Google a nagyvilág számára.

Olyan módosításokat vezetett be, amely főképp azokat érinti, akik minden erejükkel az ideális helyek megszerzésére törekedtek. Már eleve azzal is csak a fejlesztők orrát fricskázza, hogy Pingvin névre keresztelte a legutóbbi algoritmus frissítést...

 A cuki, ártatlan „Pingvinke” több ezer oldalt süllyesztett el. Ezáltal ellehetetlenítve a cégtulajdonosokat a reklámköltség nélküli online bevételektől.

 

Leopárdfóka a Google Pingvin ellen

A leopárdfóka a pingvin természetes ellensége

A Leopárdfóka Hadművelet egy sor olyan válaszlépés, amely a Pingvin algoritmus frissítés káros hatásait hivatott semlegesíteni. Az előző bejegyzésben megismerhette, hogy mit is jelent pontosabban az algoritmus frissítés.

Most Ön kap egy listát, amiből puskázhat. Nézzük, hogyan kerülhet vissza weboldala ismét az elsők közé:

1. lépés: A meglévő linkszövegek cseréje, új linkszövegek bevezetése

Számos weboldal vizsgálata után azt látjuk, hogy az első helyezettek - meglepő módon - tömegével használnak olyan linkszöveget, amiben egyáltalán nem szerepel egyetlen kulcsszó sem.

2005-2008 között azzal voltak tele a fórumok és a blogok, hogy minden linkszövegben el kell helyezni a fontos kulcsszavakat. 2012-ben pedig azt látjuk, hogy ennek éppen az ellenkezője működik. Sokszor tapasztalni, hogy most olyan weboldalak vannak az első 10 között, amelyek sosem foglalkoztak linkszövegre helyezett kulcsszavakkal.

Korábban az első helyezett weboldalak 90%-a használta leggyakoribb linkszövegnek a fő kulcsszót. Szinte kizárólag egy linkszöveget használtak, ami a fő tevékenység. Asztalos, esküvői fotózás, cserepeslemez, stb...

A mai helyzet azt mutatja, hogy az első helyezett leggyakoribb kezdőlapra hivatkozó linkszövege a cégnév vagy a márkanév.

De akkor hogyan lesznek elsők a fontos kulcsszavakra?

Két trükköt használnak:

  • A kezdőlapra több tucat, gyakran 100 db-nál is több egyedi linkszöveget használnak. A linkszövegek tartalmazzák a fontos kulcsszót, de 1-10 arányban. Vagyis 1 linkszövegre helyezett kulcsszóhoz 10 olyan EGYEDI linkszöveg tartozik, amiben egyáltalán nem szerepel a kulcsszó.
  • Ugyanezt az aloldalakra is elvégzik, nem csak a kezdőlapra.

2. lépés: Aloldalakra végzett színes, széles linképítés

Habár a kezdőlap erős linképítést tudhat magának, sajnos ezért már nem sok jóra számíthat. Ha azt tapasztalja, hogy a honlapja esik a keresőben, erősítse az aloldalakra hivatkozó releváns linkeket.

A domain név erőssége nem egyenlő a kezdőlapra hivatkozó linkek számával és minőségével!

Képzelje el úgy a dolgot, mintha egy testépítő kizárólag a jobb kezét gyúrja izmosra. A másik keze, lába vékonyka, hasa és mellkasa pedig lapos. A többi kockás hasú hatalmas mellkasú testépítővel szemben nem sok esélyt kap a világbajnoki cím elnyerésére...

A legfrissebb felmérések szerint az egész DOMAIN névre végzett linképítést veszi figyelembe a Google - míg korábban a KEZDŐLAP-ra végzett linképítés számított.

3. lépés: Az első két lépés ismétlése addig, míg előre nem kerül

Igaz, mennyire egyszerű? Egyáltalán nem bonyolult. A jó dolgok mindig egyszerűek.

Sajnos a kivitelezése igencsak időigényes. Fel kell keresni sok olyan linkkatalógust, ahova korábban már regisztrálta a weboldalát. Nagyon kellemetlen, de ezen végig kell menni.

Egyetlen kiskapu van: ha olyan ügyesen szerez új linkeket, hogy a régi linkekkel nem kell foglalkozni.

Ezzel egyetlen baj van: a linképítéssel foglalkozók 90%-a már alig tud napi 1 új linket szerezni - honnan szerezne most több száz új linket néhány hét alatt?

Pingvin-gyilkos „csekklista”

Ellenőrizze weboldalát a következő szempontok szerint:

  • A weboldala szerezzen legalább 300 linket a kezdőlapra.
  • A kezdőlapra hivatkozó linkszövegek között a leggyakoribb legyen a cégnév vagy a márkanév.
  • A kezdőlapra hivatkozó linkek között 1-10 arányban legyen olyan link, amely tartalmazza a fő kulcsszót. 1 db kulcsszóra helyezett linkre jusson 10 db másik EGYEDI link, amiben nem szerepel a kulcsszó
  • Ugyanezt végezze el az aloldalakra is
  • Legalább 30 db aloldalra végezzen el hasonló linképítést, mint a kezdőlapra
  • A DOMAIN névre végzett linképítés képe mutassa azt, hogy legalább 150 db egyedi linkszöveg hivatkozik a domain tartományra (Domain tartomány = kezdőlap + aloldalak összessége).

A Google tudatosan az Adwords felé tereli a honlap tulajdonosokat

A tudatosan tervezett linképítésé a jövő. Még mielőtt bármilyen linket bárhova beküldene, előtte szüksége lesz egy listára, amiben szerepel az összes linkszöveg, amit használni fog. Az egyedi linkszövegek mellett szükséges felsorolni azokat az aloldalakat is, amelyekre linképítést fog végezni.

Ha nincs meg ez a jól szervezett lista, a linképítés káoszba megy át és weboldala komoly büntetést kockáztat meg.

Szoftverekkel (SEOZSENI, PR Csoport, VIP Linkkatalógus, TOP10 Linkprofil ellenőrzés) nagyon felgyorsítható az egyedi linkszövegek készítése. Előbb-utóbb minden vállalkozó rákényszerül arra, hogy készítsen a fejlesztőjével olyan szoftvereket, amivel a linképítést kontrollálhatja.

Éppen ez a Google célja: minél drágábbá szeretné tenni a keresőoptimalizálást. Azt akarja a Google elérni, hogy előbb-utóbb minden cég fizessen valakinek. A keresőoptimalizáló ügynökségek munkáját jelentősen megbolondítja az új Pingvin algoritmus.

Új szoftverek kellenek, mert már az emberi elme képtelen elvégezni azokat a számításokat, ami az egyszerű linképítéshez kell manapság... Ami drágább árakat jelent, amit a megrendelők fizetnek ki.

A Google jól tudja, hogy a megrendelők bizalma igen kétséges a keresőoptimalizáló ügynöksége felé a számtalan csalódás miatt. A kiscégek sokkal gyorsabban, könnyebben megbíznak a Google keresőben, mint az ismeretlen kereső-ügynökségben.

Inkább fizetnek a cégek havonta 100.000 Ft-ot egy megbízható multinak, mint havi 25.000 Ft-ot egy 5-10 fős kiscégnek. Az interneten is megjelent a multik kizsákmányoló ereje: pár éven belül a kiscégek kihalnak, és a Google learatja az egész piacot.

Már látható a Google hadjárata a keresőoptimalizáló ügynökségek ellen: mára már megfeleződött a honlapok száma, amelyeket a Google „keresőoptimalizálás” kulcsszóra ad. Tavaly több, mint 2 millió találatot hozott a Google, ma már az 1 milliót sem éri el.

Ez még nem minden!

A következő részben érkezik a Leopárdfóka Hadművelet utolsó lépése:

 

Felszámoljuk a Pingvin-frissítés minden káros
hatását, de ezzel még nincs vége! Megsemmisítő
csapást mérünk a Pingvinre a saját fegyverével:
Weboldala bebetonozza magát az első helyre,
míg a konkurensek tömegesen hullanak.

 

A hosszú hétvégét használja fel a linkszövegek átépítésére. A csend és a nyugalom sokat segít a tudatos linképítés megtervezésében. Unalmas lesz, de kitartás, megéri!

Köszönöm megtisztelő figyelmét, jó olvasást kívánok:

Idő = Élet. Ne töltse idejét (életét) új ügyfelek szerzésével. Legyen több ütős honlapja is a Google kereső élmezőnyében. Impulzív reklámszövegekkel maximalizálja az eladások számát. Lazítson és élvezze, ahogy az online vevőszerző folyamat magától termeli a profitot. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Online marketing és impulzív reklámszövegírás szakértője

 

Címkék: linképítés, pingvin, SEOZSENI Laboratórium

Hozzászólok a témához

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím:
(nem publikus)
Honlap:
*Hozzászólás:

 14 ember köszönte meg.

 

  Verdes János - Honlapkészítés, weboldal készítés
SEOZSENI Belépés
Weblap készítés blog
Kulcscsó sűrűség számítás
Honlapkészítés tippek: címsor ebook (honlap ingyen)
Weboldal készítés tippek: szövegírás ebook (honlap ingyen)