Honlapkészítés tippek - honlapteszt.hu Kitöltött honlapteszt
BLOG Online Marketing ▼ Honlapkészítés ▼ Keresőoptimalizálás ▼ Linképítés ▼ Google Adwords ▼ Referencia Kapcsolat

2012. március 04, vasárnap 15:58

A Google büntetések 20+3 gyakori oka

Gondolta volna, hogy a keresőoptimalizálás visszafelé is elsülhet? Jó helyet szeretne elérni, ezért kiemelt figyelmet fordít a linképítésre és a tartalom megfelelő formázására. Nincs ezzel semmi baj, de vannak határok. Mikor átlépi ezeket a határokat, a Google az enyhe büntetéstől a súlyos, akár a teljes kizárással is büntethet

A Google külön fejezetben beszél a keresőoptimalizálás során elkövetett visszaélésekkel, csalásokkal.

„...Egy keresőoptimalizáló felkérése nagy horderejű döntés, amelynek eredményeként jobbá teheti webhelyét és időt takaríthat meg, ám az is előfordulhat, hogy a döntés webhelye színvonalának és megítélésének a romlásához vezet...”

 „...Néhány tisztességtelen keresőoptimalizáló azonban agresszív marketingtevékenységével és a keresési eredmények tisztességtelen manipulálására irányuló kísérleteivel megrendítette a bizalmat ezzel a szolgáltatási ággal szemben...”

Az eredmény:

„webhelye ritkábban jelenik meg a Google eredményei között, sőt, akár el is távolíthatjuk webhelyét a Google indexéből”

„Ha egy keresőoptimalizáló félrevezető vagy megtévesztő tartalmat (pl. "előszobaoldalakat" vagy "eldobható" tartományokat) hoz létre az Ön nevében, akkor a Google a teljes webhelyet eltávolíthatja az indexből.”

A Google különös figyelmét talán az keltette fel, hogy gomba módra szaporodnak az önjelölt keresőoptimalizáló szakemberek. Egy fűtött szoba, egy lerobbant számítógép és 3 óra internetezés után bárki holnapkészítő és keresőoptimalizáló szakembernek titulálja magát.

Nem én találtam ki:

„...Magukat keresőoptimalizálóknak nevező cégekkel, melyek tevékenysége nyilvánvalóan kívül esik az elfogadott üzleti viselkedés normáin...”

„Van néhány figyelmeztető jel, amely arra utal, hogy szélhámos keresőoptimalizálóval van dolga

(részletek a Google SEO szakemberekről
írt fejezetéből, kiemelés tőlem)

 

Mindenképp kerülje ezeket, nehogy „túloptimalizálja” a honlapját:

Visszamutató linkek, backlinkek

Visszamutató link, vagy backlink (ejtése: beklink) olyan link hivatkozás, amely más honlapokon szerepel és kattintás után a saját honlapunkra juthatunk. A backlink-nek és a backlink szövegének kiemelkedő fontossága van a találati listán elfoglalt helyezésben.

 A keresőoptimalizáló cégek nagy része erőteljesen a linképítésre fókuszál. A gyorsan gyarapodó backlinkek nagyon hatékonyak. Egy bizonyos szintig. Ezután már a visszájára fordul a történet és több kárt okoz, mint hasznot.

  • 40.000 link pár ezer forintért - Hasonló ajánlatok tömegeit kapjuk e-mailben. Túl jól ahhoz, hogy igaz legyen. Az ilyen ajánlatok szinte biztosan büntetést okoznak.
  • Fizetett linkek magas PageRank oldalakról - A fizetett linkeket sok esetben meg lehet úszni. A 6-os vagy még magasabb PageRank értékű oldalakon elhelyezett fizetett linket a Google nagyon könnyen kiszúrja.
  • Nagy arányú kölcsönösen visszamutató linkek - A visszamutató linknek, vagy reciprok linknek nevezzük azt, amikor két honlap kölcsönösen egymásra hivatkozik. Az „A” honlap egy linket helyez el, ami a „B” honlapra mutat. Cserébe a „B” honlap is elhelyez egy linket, ami a „A” honlapra mutat. A kör bezárul.
  • Rejtett linkek - Az ingyenes honlapkészítő programok (Joomla, WordPress) sablon készítők előszeretettel rejtik el a saját honlapjukra hivatkozó linket. Sőt, számtalan honlap sablon kizárólag azzal a céllal készült el, hogy rejtett linkek ezreit szerezze meg.
  • Azonos szövegű linkek - A mesterséges link profilként diszkriminálja a Google az oldalát, ha mindig, vagy majdnem mindig ugyanaz a link felirata.
  • Eltérő nyelvű linkek - A Google fejlesztői nagy erőfeszítéseket teszek azért, hogy egy egységes nyelvet alkossanak meg. Ez a rendszer annyira okos, hogy észreveszi, ha egy magyar nyelvű oldalra angol nyelvű oldalról érkezik link hivatkozás. Még akkor is, ha a link szövege magyar. Magyar oldalakat csak magyar oldalakról, magyar szöveggel szabad linkelni.
  • Túl gyors ütemű növekedés - Nem mindig jó, ha sok linket szerez. Még akkor is büntetést lehet kapni, ha a jó minőségű linkek száma túl nagy ütemben növekedik. A Google ellenőrzi a linkek számának gyarapodását. Ha jelentősen több linket kap az átlagos növekedési tendenciánál, büntetést kockáztat.

Kimenő linkek

A kimenő linkek (az Ön honlapján szereplő, más weboldalakra hivatkozó linkek) kulcsfontosságú szerepet töltenek be a linkek hálózatában. Sok webmester - TÉVESEN - megakadályozza a kimenő linkeket. Mondván, hogy az oldal PageRank  értékét csökkenti a kimenő link.

A Google mérnökei határozottan támogatják a kimenő linkeket. Abban lelik kedvüket, ha egy weboldal ideális kimenő linkeket mutat fel. Aki ennek ellenére tiltja a kimenő linkeket, komoly büntetést kockáztat meg.

  • Törött linkek - Törött linknek nevezzük azokat a hivatkozásokat, amelyek kattintás után már nem élő weblapra visznek minket. A böngésző 404-es Not Found, vagyis nem található hibaüzenetet ad. Ne csodálkozzon, hogy süllyed a Google listáján, ha egy vagy két törött link van az oldalán.
  • Rossz link szomszédság - A való életben senki sem szeret rossz hírnevű szomszédok közelében élni. A virtuális világban az a honlap a szomszédja, amelyikre hivatkozik. Rossz szomszéd az a honlap, amelyre Ön hivatkozik a nagyon gagyi tartalom ellenére. Parkolt domain nevek, partner programok miatt fenntartott oldalak, linkfarmok.
  • Túl sok kimenő link - Ha az oldal több kimenő linket tartalmaz, mint maga az oldal szövege, rontja a keresőbeli helyezést.
  • Rejtett linkek a modulokban - Az ingyenes honlapkészítő programok (Joomla, WordPress, Drupal) gyakran meglehetősen trükkös üzletet bonyolítanak le. Egy-egy modulért cserébe (képgaléria, lenyíló menü, látogatottság számláló) gagyi linket helyeznek el. Ezek a linkek lehetnek rejtett linkek, vagy angol nyelvű linkek egy magyar nyelvű honlapon.

Tartalom

A Google mindig is hangsúlyozza, hogy a „tartalom a király”, de ez is jelenthet gondot. Elég rosszul néz ki az a király, aki rongyokba van öltözve. Vagy az a királyság, ahol pusztaság van.

  • Duplikált tartalom - A duplikált, vagyis másolt tartalom gyilkos büntetést von maga után. A duplikált tartalom akár a saját honlapján, akár más honlapon megjelenik, súlyos büntetést von maga után.
  • Gyenge minőségű tartalom - A Google új keresési algoritmusa elsősorban az alacsony minőségű tartalom kiszorítására törekszik. Sekélyes, kulcsszóval telezsúfolt oldalak zuhanásra számíthatnak.
  • Összeollózott tartalom - A saját vagy más honlapról összeollózott tartalom megjelenítése biztos módja annak, hogy eltűnjön a találatok sűrűjében.
  • Olvashatatlan tartalom - A helyesírási hibáktól hemzsegő honlap rontja a tartalom minőségét. Ezen kívül a túlzott, aránytalan kiemelések is rontják a tartalom olvashatóságát.

Hirdetések

A Google mindig is utálta azokat az oldalakat, amelyek csak a hirdetésből érkező pénzért készültek. Az új Panda algoritmus ezeket az oldalakat veszi célba.

  • Túl sok hirdetés - A túl sok PPC hirdetés miatt az oldal tartalmi értéke a nullához közelít. Számtalan honlap csak azért létezik, hogy Google AdWords hirdetésből pénzt zsebeljen be.
  • Partnerprogramok - A partnerprogram miatt létrehozott oldalakon nincs semmilyen tartalom a számtalan villogó banneren kívül.

Google szűrők

Néhány Google szűrő automatikus büntetést hoz magával.

  • Homokozó - Az új domainek egy időt a homokozóban (sandbox, ejtése: szendbáksz) töltenek el, mint a kisgyereket. Ha szépen játszanak, hamar kikerülnek a homokozóból. A homokozóban elért eredmények átmenetiek.
  • Többszörös H1 tag - Egy könyvnek csak egyetlen címe van. Ehhez hasonlóan egy weboldalnak is csak egyetlen H1 címsora lehet. Használjon H2, H3 címsorokat a megfelelő tördeléshez.
  • Kulcsszó halmozás - Az egyik legrégebbi spam technika a kulcsszó halmozás. A kellő kulcsszó sűrűség eléréséhez sokszor halmozzák a kulcsszavakat. Sokkal fontosabb, hogy a szöveg olvasható legyen, mint bármely százalékban szereplő kulcsszavak.

Amikor nem büntetés miatt romlik a helyezés

Néhány esetben hirtelen nagyon sokat eshet a helyezés. Ez nem minden esetben büntetés következménye.

  • Algoritmus változás - A Google folyamatosan javítja és finomítja a keresési algoritmust minden alkalommal. Néha drámai változásokat eredményez, mint a mostani Panda frissítés.
  • Jobb lett a verseny - Ismerős probléma, hogy az erős verseny folyamatos fejlesztésre kényszeríti a tulajdonosokat. Aki eredményesebb a versenyben jobb helyezést kap. Az első hely elveszítése a látogatottság 60-80%-nak az elvesztésével járhat.
  • A keresési eredmények változása - A Google folyamatosan kísérletezik a keresési eredmények tökéletesítésével. Gyakran láthatjuk, hogy a Google Térképek megelőzik az organikus találatokat.

 

Címkék: keresőoptimalizálás

8 hozzászólás

Fülöp József | 2012. március 04, vasárnap 16:00
Ez igen, végre olyan szolgáltató van, aki a munkát veszi figyelembe!.-))))))))

Fülöp József
Lőrincz Zoltán | 2012. március 19, hétfő 13:08
"Túl sok kimenő link - Ha az oldal több kimenő linket tartalmaz, mint maga az oldal szövege, rontja a keresőbeli helyezést." -itt a mondatban szereplő oldal, egyetlen 1 oldalra értendő, nem az egész honlapra?
nem egyszerű a dolog, a kifelé vezető linkről már olvastam így is, úgy is. Ha jól értem, módjával ajánlatos, hogy legyenek.
Verdes János | 2012. március 20, kedd 17:31
@Lőrincz Zoltán: egy adott lap - nem a teljes webhely - szövegét kell figyelembe venni. Például a kezdőlap.

Akkor van baj, ha kezdőlapon szereplő linkek - nem csak a kifelé mutató linkek, hanem a belső linkeket is figyelembe véve, tehát az összes link - szövegének hossza meghaladja az oldal többi szövegének hosszát.
Magyar András | 2012. október 30, kedd 20:22
Köszönöm ezt a remek összefoglalót!
Vízvezeték Szerelő | 2014. május 14, szerda 18:30
Köszi a SEO tanácsokat, nagyon jól össze van foglalva a lényeg.

Szeretnék viszont PR cikket írni, de egyelőre nem találom a regisztrációt. Vajon miért? Azert mert vízszerelő vagyok, vagy azért mert nincs? Egyelőre kutakodom tovább
Link Elek | 2014. szeptemper 14, vasárnap 18:03
Nagyon hasznos cikk. Köszi.
Verdes János | 2015. február 18, szerda 13:37
A PR csoport regisztráció is bekültözöttt a SEOZSENI alá. Klikk a nevemre :)
Mária Mariann | 2015. augusztus 03, hétfő 18:45
Köszönöm a remek összefoglalót.

Hozzászólok a témához

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím:
(nem publikus)
Honlap:
*Hozzászólás:

 31 ember köszönte meg.

 

  Verdes János - Honlapkészítés, weboldal készítés
SEOZSENI Belépés
Weblap készítés blog
Kulcscsó sűrűség számítás
Honlapkészítés tippek: címsor ebook (honlap ingyen)
Weboldal készítés tippek: szövegírás ebook (honlap ingyen)