Honlapkészítés tippek - honlapteszt.hu Kitöltött honlapteszt
BLOG Online Marketing ▼ Honlapkészítés ▼ Keresőoptimalizálás ▼ Linképítés ▼ Google Adwords ▼ Referencia Kapcsolat

2011. május 09, hétfő 10:15

A vevő szemében mindig Ön a bűnös

A világ tele van kapzsi és haszonleső emberekkel. Így aztán ritka az olyan egyéniség, aki önzetlenül akar másokon segíteni. Ma a sikeres marketing éppen ezért erre az üzleti szabályra épül

Ma egy magyar vevő megszokta, ha...

  • bemegy egy boltba és csak nézelődik: kiutálja az eladó
  • odamegy hozzá az eladó: rá akar tukmálni valamit
  • e-mailt kap: spam
  • Facebook-ot használ: mindenféle alkalmazás kéretlen reklámjaival van teletömve a fal

Ma egy olyan világban élünk, ahol a vevő az áldozat. Egy biztos: mindenki el akar adni valamit. Ennek mi, a vevők isszuk meg a levét. Minden eladó máskor vevő is egyben, úgyhogy biztos találkozott már kellemetlen helyzettel, mert kezes-lábas forintnak nézték Önt.

Hogy csapódik le ez a vevőben?

Menekül. Iszonyodik. Mindenért ő a hibás. Mintha bűnöző lenne.

Minden nap találkozunk ezzel, hogy néhány eladó a bűnözőkkel egy szinten emlegeti a saját vevőit. Mit tesz az a vevő, akit bűnözőként kezelnek? Megutálja a vásárlást. De nem csak abban az egy boltban. Legközelebb már egy másik boltba sem megy be olyan szívesen.

"Legszebb éveimet azzal töltöttem, hogy gyönyörűséget szereztem az embereknek. Segítettem nekik abban, hogy jól szórakozzanak. Jutalmul pedig csak átokban és üldözésben van részem"

Ezek Al Capone szavai. Amerika egykori elsőszámú közellensége. A legsötétebb bandavezér, mészáros, aki valaha is feltőnt Chichagoban.

Al Capone nem ítéli el önmagát - valósággal a köz jótevőjét játssza, a nem méltányolt és félretett jótevőt.

Al Capone és az összes többi bűnöző meg van győződve róla, hogy ártatlan. Akkor mit gondol, talán a vevők bűnösnek fogják ítélni magukat?

Még ha teljesen ostoba dolgot kérdez a vevő, ami miatt jogosan akad ki az eladó - vajon a vevő saját magát ostobának fogja ítélni? Ilyenkor nem azt mondjuk magunkban, hogy mekkora pancser az eladó?

Száz eset közül kilencvenkilencben az ember soha semmilyen hibáért nem önmagát okolja, és nem törődik vele, hogy igaza van-e vagy tévedett.

A MA sikeres marketing első titka:

A bírálat veszélyes, mert megsebzi a másik ember büszkeségét,
megsérti önbecsülését, és felkelti méltatlankodását

 

Rengeteg reklám bírálja a vevőket. Kioktató hangot vesz fel. Egyszerű példák:

"Ne dobja ki az ablakon a pénzért arra, hogy az utcát melegítse."

Műanyag nyílászáró, hőszigetelés gyakori reklámja. Az eladó azt gondolja, hogy ez egy jó ötlet, mert a vevő pénz megtakarítás utáni vágyát pendíti meg. Mi csapódik a vevőben:

"Akkor szerinted én egy hülye vagyok, aki feleslegesen szórja a pénzét? Mit tudsz te arról, hogy én hogyan osztom be a pénzem te..."

Íme egy másik:

"Pénzre van szüksége? Elutasítják a bankok? Garantált megoldás!"

Hitelközvetítő hirdetés. Porig alázza a vevőt, aki ezt gondolja magában:

"Te szerencsétlen, csórónak nézel és még nyerészkedni is akarsz rajtam?"

Hoppá.

Meg vagyok győződve arról, hogy ezek a cégek jó szándékúak és segíteni akarnak másokon. A segítségnyújtást ingyen nem tehetik meg, ezért nyilvánvaló, hogy a vevőnek fizetni kell. Valahogy fel kell kelteni a vevő figyelmét ahhoz, hogy a cég termékét válassza.

A marketingesektől tudja, hogy a "cégünk 1996 óta" típusú szövegek halottak. Valami mással kell próbálkozni.

Ilyenkor néha születnek ilyen melléfogások, mert nem ismerték ezt az első számú üzleti szabályt:

"Ne kritizálj, ne ítélj el, ne vádolj."

Most pedig olyan sztorikat kérek, amikor ártatlanul kritizálták, ítélték vagy vádolták Önt. Jöhet olyan tapasztalat, amikor az eladó nem kimondottan segítőkészen állt az Ön dolgaihoz. Itt úgy öntheti ki a panaszát, hogy tanulunk belőle és üzleti előnyt kovácsolunk az esetből.

 

Címkék: marketing

2 hozzászólás

Balogh Béla | 2011. május 09, hétfő 10:51
Ez nem kereskedelmi tapasztalat, de ha valaki a boltban kap ilyet (már pedig megtörténik), akkor nem törekszik még egyszer arra, hogy oda menjen.

A szemembe ment valami. Borzasztóan fájt, de a szemészetig eltudtam vezetni. Este fele volt, vacsora ideje a szemészeti osztályon.
Csak úgy bírtam ki valahogy a fájdalmat, hogy lefogtam egy bizonyos módon a szemem és a betegfogadó pultra könyököltem. Ott jöttek mentek az ápolónők, osztották a vacsorát.
Azt hiszitek megkérdezték minek vagyok ott?
Arról nem is beszélve, hogy vajon miben segíthetnének.
Döbbenten figyeltem és vártam. Egyszerűen hihetetlen volt, hogy szemlátomást ott szenved egy ember és tejesen hidegen hagyja őket. Pedig jól tudták, hogy miután megkérdezik, fel kell hívják a doktornőt és az csak azután indul el.

Az biztos, hogy ha valaki az ilyen egészségügyi ellátáshoz hasonló szolgáltatást nyújt, jobb ha bezár, mielőtt mindene elúszik.
Kiss Áron | 2011. május 13, péntek 20:04
Egy jó tipp.
Meg kell venni az ellátás soronkívüliségét. Mindig a legalsó szinten kezdjétek a szívesség kérést, így 1-2 ezer ft ból megvan. Pl baleseti sebészeten, a gipszes fiút keressétek.

Ez van.

Hozzászólok a témához

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím:
(nem publikus)
Honlap:
*Hozzászólás:

 4 ember köszönte meg.

 

  Verdes János - Honlapkészítés, weboldal készítés
SEOZSENI Belépés
Weblap készítés blog
Kulcscsó sűrűség számítás
Honlapkészítés tippek: címsor ebook (honlap ingyen)
Weboldal készítés tippek: szövegírás ebook (honlap ingyen)