2012. augusztus 21, kedd 11:11 Ön mit kínál? Árucikket vagy élményeket?Hamarosan vége az uborkaszezonnak, jön a pezsgés ideje! Ön mit tartogat a leendő vevők számára? Árucikket vagy élményeket? Az igazság az, hogy maga az árucikk senkit sem érdekel...Az uborkaszezonnak lassan vége. A dinnyék ideje lassan lejár. Egyre rövidebbek a nappalok, és érezhetően hidegebb a levegő, miután ránk tör a sötétség. A klímaváltozás otthonukba tereli az embereket. Jön a szeptember, az üzleti évforduló. A nyomott nyári hangulatnak vége, az emberek újra felébrednek nyári álmukból. Tágra nyílnak a szemek, megélénkül az agyi aktivitás. Egész nap augusztus 20-ai tűzijáték zajlik az Ön leendő vevőinek fejében, amikor egymást üldözik a jobbnál jobb megoldásokat és lehetőségeket tartalmazó gondolatok. Ilyenkor mindenki előveszi azokat a gondokat, amit nyáron jó mélyre elásott a homokba. Most már nem kell nyaralásra spórolni, itt az idő pontot tenni a dolgok végére. Az Ön leendő vevője be lesz zárva a lakásba. A szabadidejét tévézéssel, netezéssel üti el. Sok ideje van, tehát megengedheti magának, hogy a legjobb céget keresse meg a Google keresővel. Mitől lesz a vevő szemében az Ön cége a legjobb megoldás? Ez a cikk pont erről szól. Itt van az eladások válságának gyökere: Önnek teljesen mást jelent a csábító ajánlat, mint leendő vevőjének, Bélának.Tehát az a célunk, hogy az Ön leendő vevője az Ön termékét, szolgáltatását válassza. Nézzük meg, hogy mi szükséges ehhez. Induljunk ki abból, hogy Önnek van egy weboldala, amit valamilyen formában népszerűsít. Tegyük fel, hogy egy új látogató, Béla éppen most kereste fel az Ön honlapját. Önnek az a célja, hogy a honlapon olyan csábító ajánlatot találjon Béla, amitől végül Önt választja. Itt van az eladások válságának gyökere: Önnek teljesen mást jelent a csábító ajánlat, mint Bélának. Ön kétség kívül a téma szakértője. Ismeri a fogásokat. Ismeri az árakat. Nyilvánvalóan 20 hibát tudna kapásból felsorolni, amiben a konkurensek tévednek, vagy nem nyújtanak kellő minőséget. Ez az Ön tehetsége. Ettől lesz Ön sikeres abban, amit végez. A csábító ajánlat az Ön szemében a saját szaktudása. A honlap szövege sokszor ilyen dolgokról szól:
De ez NEM AZ ÖN HIBÁJA!
Teljesen természetes, hogy ilyen honlapok ezreivel találkozunk. A kultúránkban nem tanítják meg, hogyan áldozzuk fel a számunkra fontos dolgokat. Évek óta tartó kemény munka eredménye, hogy például a „legmodernebb eszközökkel dolgozunk”. Valóban óriási eredmény, főleg akkor, ha mindent önerőből ért el a tulajdonos. Ezek a büszkeségeink :) Ezek indítanak be érzelmileg a legjobban. Ugye Ön fel tudna sorolni néhány dolgot, amire igazán büszke a cégében? A sikeres eladáshoz sajnos Önnek le kell mondani arról a belső megelégedésről, hogy leendő vevőinek büszkeségeiről meséljen. Órákat tudna erről mesélni, de sajnos van egy rossz hírem: a leendő vevőket ez egy cseppet sem érdekli. Legalábbis... eleinte biztosan nem. Miért nem érdekli Bélát, hogy Önnek milyen büszkeségei vannak?Ha már Béla vásárolni akar, hajlamosak vagyunk azt feltételezni, hogy logikusan fog dönteni. Számba veszi a lehetőségeket, majd az ár és a sok paraméter alapján meghozza a számára ideális döntést. Csakhogy hősünk nem ilyen. Hősünk emberi lény. Homo sapiens. Van a homo sapiens fajnak egy sajátos jellegzetessége:
Az Ön vevői érzelmi lények.
Habár látszólag döntéseinket a logika vezérli, semmi köze nincs a logikának a döntésekben. Kizárólag érzelmi alapokon hozunk döntéseket. Miután megszületett a döntés, csak utána kezdünk el logikus magyarázatot adni, hogy miért jó az, ahogyan már úgyis döntöttünk. Sokszor hozunk rossz döntéseket. Mégis, logikusan meg tudjuk magyarázni, hogy miért jó az, ahogy tettünk. Miért van igazunk. Pedig, ez is csak egy érzés. Mivel Béla alapvetően egy önigazoló faj egyede, őt is csak egyetlen dolog fogja érdekelni: saját maga. Béla egyetlen dolgot akar: azt, hogy igaza legyen abban, ahogy döntött. Teljesen mindegy, hogy ABC Kft-vel vagy XYZ Kft-vel kötött üzletet. Mit írjon a termékéről ahhoz, hogy Béla figyelmét felkeltse?Ez nagyon egyszerű. Mivel Bélát csak saját maga érdekli, egyetlen dolgot írhat: mégpedig azt, hogyan válik Béla élete szebbé, jobbá, kiegyensúlyozottabbá, békésebbé, nyugodtabbá, kényelmesebbé, örömtelibbé az Ön terméke vagy szolgáltatása során. Miután Béla megkapta a kellő kényeztetést, immáron Ön is kényeztetheti saját magát. Beszélhet Bélának arról, miként fogja az Ön büszkeségei garantálni, hogy az ígéretek valóra váljanak. Egyszerű? Igen. Könnyű? Nem! Jegyezze meg ezt a két szót, ha nem könnyű arról beszélni, ami Bélát érdekli: »ÁRUCIKK« és »ÉLMÉNYEK«Mi az Ön terméke? Csupán az az árucikk, amelyet eladásra kínál? Az igazság az, hogy maga az árucikk senkit sem érdekel. Az emberek élményeket vásárolnak. Mi az élmény az Ön árucikkében? Milyen érzés tölti el a vevőt, miután vásárolt? Megtelik lelki békével? Az erő, a szeretet, netán a rend érzésével? Mit akar Ő, mit vásárol igazából? A világ egyre zsúfoltabbá válik. Az árucikkekből egyre nagyobb választék áll Béla rendelkezésére. Egyre gyorsuló világunkban azok az érzések, amelyek Bélát motiválják egyre sürgetőbbek, irracionálisak, és egyre inkább tudatalattiak lesznek. Az árucikk eladásának sikere ily módon attól függ, Ön mennyire képes előrelátni ezeket az érzéseket és hogyan elégíti ki Őket. Nézzünk néhány példát arra, hogyan veri az élmény a konkurensek árucikkeitAmikor az élmény magával ragadó, egyszerűen senkit sem fog érdekelni a piacon szereplő többi árucikk. Sem az ára, sem a mérete, sem a színe, semmilyen tulajdonsága. A nagy marketing múlttal rendelkező cégek pedig ezt játsszák ki. Klasszikus eset a Coca-Cola. Adott egy egészségtelen ital, aminek a fogyasztása kifejezetten káros a szervezetünkre. Autószerelők csavarlazítónak is használják. Egészséges? Nem. Olcsóbb, mint a többi kóla? Egyáltalán nem, sőt! Az egyik legdrágább kóla. Legalább finom? Ezernyi kísérlettel bizonyították már, hogy van sokkal finomabb kóla, mint a Coca-Cola. Van egyáltalán valami haszna? Nincs. Hát akkor, miért is isszuk? Mert teletömték a szívünket, lelkünket kábító, csábító, felemelő érzésekkel. Ennek az ízét érezzük a szánkban. Íme, néhány példa, hogyan veri az élmény az árucikket:
Nyitott kérdés: Ön írja meg az árucikket, mi pedig az élménytHölgyeim, Uraim! Nyárzáró agytorna: vigyen életet, pezsgést honlapjába! Cserélje le azokat a szövegeket, ami csak az árucikkről szól. Senkit sem érdekel! Töltse fel honlapját élményekkel! A honlap szövege olyan vonzó legyen, mint egy fekete lyuk, ami magába szippantja az olvasó minden figyelmét, érdeklődését. Tágra nyílt szemekkel, izzadó tenyérrel, pattanásig feszült forró hangulatban olvassák honlapját, majd lázasan rendeljenek, telefonáljanak! De előtte: Kérje ki itt a nagyközönség véleményét! Rengeteg élményt kívánok az Ön vevőinek, tisztelettel:
Idő = Élet. Ne töltse idejét (életét) új ügyfelek szerzésével. Legyen több ütős honlapja is a Google kereső élmezőnyében. Impulzív reklámszövegekkel maximalizálja az eladások számát. Lazítson és élvezze, ahogy az online vevőszerző folyamat magától termeli a profitot. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:
Címkék: marketing 1 hozzászólásOrbán Gergő | 2012. augusztus 21, kedd 11:14
köszönöm, jó összefoglaló! Hozzászólok a témához10 ember köszönte meg.
|
|