2011. november 21, hétfő 18:15 Google AdWords tippekA Google AdWords hirdetések 80 százalékánál a hatékonyságot a duplájára lehet emelni. Ezt azt jelenti, hogy 30.000 forintból annyi látogatót szerezhet, mintha 60.000 forintot költene kampányraA hirdetések 80%-a ablakon kidobott pénz. A maradék 20% termeli a nyereséget. A Google AdWords hirdetések lényege, hogy csak a nyereséget termelő 20%-ban hirdethet. A vevők valamennyire nyitottak a vásárlásra - ha már a keresőben tájékozódnak. Az AdWords hirdetés a kereső tetején 3 kiemelt helyen és a jobb oldalán 8 helyen van jelen. Ide kerülhetnek a cégek rengeteg pénz elköltésével... ...vagy néhány egyszerű szabály betartásával olcsóbban. Nézzük ezeket a szabályokat. Display hirdetések - kötelező kikapcsolni!Az AdWords hirdetésnek két formája létezik. Az egyik a keresőben, a másik pedig a honlapok hálózatában. A honlapok hálózatán szereplő hirdetéseket nevezik display hirdetéseknek. Ezekkel nap mint nap találkozunk. Így néz ki:
AdWords display hirdetés - ilyenekkel találkozunk más honlapokon A display hirdetéseket megjelenítő honlapok pénzt keresnek a hirdetéssel. Jövedelmük az átkattintásokból származik. Minél többen kattintanak a honlapjukon szereplő hirdetésre, annál nagyobb bevételt könyvelhetnek el. A display hirdetéseket a Google megpróbálja a lehető legnagyobb relevancia alapján meghatározni. Autószerelő honlapra ritkán kerül virágküldő szolgálat hirdetése. A törekvés elismerésre méltó. Azonban a display hirdetések jellegét tekintve más funkciót szolgálnak, mint a keresőben szereplő hirdetések. A keresőben szereplő hirdetéseknél leszögezhetjük, hogy belátható időn belül aktuális a vásárlás. Hiszen ha valaki könyvelőt keres a Google-ben, szüksége van egy könyvelőre. Ezzel szemben nem egyértelmű a vásárlási hajlandóság egy display hirdetésben. Egy könyvelő fórum olvasása közben kattinthatunk olyan hirdetésekre, ami éppen felkeltette a figyelmünket. Anélkül, hogy elkötelezettek lennénk a hirdetés tárgya iránt. A hirdetés nagyon rövid ideig felkelti a figyelmet. Kattintanak, ami pénzbe kerül a hirdetőnek. Majd 30 másodperc múlva elhúznak a hirdető honlapjáról. Gyakori, hogy a display hirdetésekkel érkező látogatók 90%-a inaktív, tehát 30 másodpercen belül kattint a böngésző „VISSZA” gombjára. Jó kulcsszavakA hirdetést maguk szerkesztő vállalkozók általában az összes kulcsszó javaslatot elfogadják, amit a Google felajánl. Ez nagy hiba, hiszen sok olyan kulcsszó is bekerül, ami rontja az eredményeket. Vannak olyan kulcsszavak, amelyek nagyon alacsony keresést mutatnak. Csak a helyet foglalják anélkül, hogy egyetlen átkattintást is eredményeznek. Az átkattintás nélküli kulcsszavakat inkább töröljük. Ha már hasznot nem hoznak, ne tegyék átláthatatlanná a kampányt. Az automatikusan elfogadott kulcsszavak között nem mindegyik lesz releváns. Mondjuk egy falra szerelhető biztonsági kamera rendszert forgalmazó cég kulcsszavakat keres. A felajánlott kulcsszavak között szerepel a kamera szó is. A kamera kulcsszó óriási versenyt produkál. Egy átkattintás jóval 100Ft felett van. Mivel sok a kattintás és egy kattintás drága, az egész kampány keretének 80%-át elviheti csak ez az egy hibásan megválasztott kulcsszó. A kulcsszó nem releváns. Gondoljuk végig. Aki kamerát keres, sokkal valószínűbb, hogy kézi kamerát vagy valamilyen telefonos kamerát keres. Az emberek nagyon felszínesek. A családi élmények rögzítéséhez kell valamilyen eszköz. Beírják a keresőbe: kamera. Majd kattintanak a biztonsági cég hirdetésére, és 30 másodpercen belül kattintanak a VISSZA gombra. QS (quality score): a hirdetések minőségi pontszámaA hirdetések minőségi pontszáma a lelke az AdWords hirdetésnek. Ez az angol quality score (ejtése: kvaliti szkór) magyar fordítása, csak QS (ejtése magyarosan: kú-es) néven hivatkozok rá. A QS számot egy képlet alapján számítja a Google. Fontos tényezői:
A kulcsszavak menüpont alatt a kulcsszavak állapotát jelző oszlopban található a minőségi pontszám A QS határozza meg a hirdetések sorrendjét és az átkattintás árát. A magasabb QS alacsony költségeket és jobb hirdetési pozíciót eredményez. A hirdetők sorrendje a következő képen alakul:
Sorrend = Kattintási licit * QS
Nézzük meg egy példán keresztül. Adott 3 hirdetés eltérő hirdetési licittel:
A Cecil és Elemér javít az átkattintási arányon és a QS emelkedik. A következő lesz a sorrend
Cecil hirdetése lesz az első, holott Cecil csak 3 forintot fizet kattintásonként. Aladár a 2. helyet szerezte meg és 5 Ft-ot fizet.
Címkék: adwords 4 hozzászólásHrtomek Mária | 2011. november 21, hétfő 19:14
Kedves János! Végre valaki le merte írni, hogy a display hirdetések semmit sem érnek! 3 napja én is kikapcsoltam, mert kb. 98 %-ban csak a keresésre történt megjelenésre lettek konverzióim. Tályai Piroska | 2011. november 24, csütörtök 14:45
Ezzel a lendülettel a display hirdetések nagy részét én is kikapcsoltam. Azokat viszont mégiscsak fent hagytam, amik már néhány forintért (5-12 Ft) megjelennek a konkurencia oldalán, mert az azt megtekintő látogatóközönség valamelyest már meg van szűrve, így hozzám már potenciális vásárlóként kerül. Kicsit kacifántos a mondat, de ha nem jól gondolom, cáfoljatok meg :) Bocsi Zoltán | 2012. március 02, péntek 12:39
Köszönöm a tanácsokat, már alkalmaztam is őket. Remélem ez több érdeklődőt vonz az oldalamra. Zách János | 2012. április 20, péntek 11:50
Hasznos tanácsok, köszönöm! :) Így talán értelmesebben el tudom költeni a Google-től kapott kuponomat. Hozzászólok a témához21 ember köszönte meg.
|
|