Honlapkészítés tippek - honlapteszt.hu Kitöltött honlapteszt
Kezdőlap Online Marketing▾ Honlapkészítés▾ Keresőoptimalizálás▾ Google Adwords▾ Kapcsolat

2011. november 21, hétfő 18:15

Google AdWords tippek

A Google AdWords hirdetések 80 százalékánál a hatékonyságot a duplájára lehet emelni. Ezt azt jelenti, hogy 30.000 forintból annyi látogatót szerezhet, mintha 60.000 forintot költene kampányra

A hirdetések 80%-a ablakon kidobott pénz. A maradék 20% termeli a nyereséget. A Google AdWords hirdetések lényege, hogy csak a nyereséget termelő 20%-ban hirdethet. A vevők valamennyire nyitottak a vásárlásra - ha már a keresőben tájékozódnak.

Az AdWords hirdetés a kereső tetején 3 kiemelt helyen és a jobb oldalán 8 helyen van jelen.

Ide kerülhetnek a cégek rengeteg pénz elköltésével...

...vagy néhány egyszerű szabály betartásával olcsóbban.

Nézzük ezeket a szabályokat.

Display hirdetések - kötelező kikapcsolni!

Az AdWords hirdetésnek két formája létezik. Az egyik a keresőben, a másik pedig a honlapok hálózatában. A honlapok hálózatán szereplő hirdetéseket nevezik display hirdetéseknek.

Ezekkel nap mint nap találkozunk. Így néz ki:

AdWords display hirdetés - ilyenekkel találkozunk más honlapokon

A display hirdetéseket megjelenítő honlapok pénzt keresnek a hirdetéssel. Jövedelmük az átkattintásokból származik. Minél többen kattintanak a honlapjukon szereplő hirdetésre, annál nagyobb bevételt könyvelhetnek el.

A display hirdetéseket a Google megpróbálja a lehető legnagyobb relevancia alapján meghatározni. Autószerelő honlapra ritkán kerül virágküldő szolgálat hirdetése.

A törekvés elismerésre méltó. Azonban a display hirdetések jellegét tekintve más funkciót szolgálnak, mint a keresőben szereplő hirdetések.

A keresőben szereplő hirdetéseknél leszögezhetjük, hogy belátható időn belül aktuális a vásárlás. Hiszen ha valaki könyvelőt keres a Google-ben, szüksége van egy könyvelőre.

Ezzel szemben nem egyértelmű a vásárlási hajlandóság egy display hirdetésben. Egy könyvelő fórum olvasása közben kattinthatunk olyan hirdetésekre, ami éppen felkeltette a figyelmünket.  Anélkül, hogy elkötelezettek lennénk a hirdetés tárgya iránt.

A hirdetés nagyon rövid ideig felkelti a figyelmet. Kattintanak, ami pénzbe kerül a hirdetőnek. Majd 30 másodperc múlva elhúznak a hirdető honlapjáról. Gyakori, hogy a display hirdetésekkel érkező látogatók 90%-a inaktív, tehát 30 másodpercen belül kattint a böngésző „VISSZA” gombjára.

Jó kulcsszavak

A hirdetést maguk szerkesztő vállalkozók általában az összes kulcsszó javaslatot elfogadják, amit a Google felajánl. Ez nagy hiba, hiszen sok olyan kulcsszó is bekerül, ami rontja az eredményeket.

Vannak olyan kulcsszavak, amelyek nagyon alacsony keresést mutatnak. Csak a helyet foglalják anélkül, hogy egyetlen átkattintást is eredményeznek. Az átkattintás nélküli kulcsszavakat inkább töröljük. Ha már hasznot nem hoznak, ne tegyék átláthatatlanná a kampányt.

Az automatikusan elfogadott kulcsszavak között nem mindegyik lesz releváns.

Mondjuk egy falra szerelhető biztonsági kamera rendszert forgalmazó cég kulcsszavakat keres. A felajánlott kulcsszavak között szerepel a kamera szó is.

A kamera kulcsszó óriási versenyt produkál. Egy átkattintás jóval 100Ft felett van. Mivel sok a kattintás és egy kattintás drága, az egész kampány keretének 80%-át elviheti csak ez az egy hibásan megválasztott kulcsszó.

A kulcsszó nem releváns. Gondoljuk végig.

Aki kamerát keres, sokkal valószínűbb, hogy kézi kamerát vagy valamilyen telefonos kamerát keres. Az emberek nagyon felszínesek.  A családi élmények rögzítéséhez kell valamilyen eszköz. Beírják a keresőbe: kamera. Majd kattintanak a biztonsági cég hirdetésére, és 30 másodpercen belül kattintanak a VISSZA gombra.

QS (quality score): a hirdetések minőségi pontszáma

A hirdetések minőségi pontszáma a lelke az AdWords hirdetésnek. Ez az angol quality score (ejtése: kvaliti szkór) magyar fordítása, csak QS (ejtése magyarosan: kú-es) néven hivatkozok rá.

A QS számot egy képlet alapján számítja a Google. Fontos tényezői:

  • a hirdetés átkattintási aránya
  • a kulcsszóra adott licit
  • az érkező oldal relevanciája

A kulcsszavak menüpont alatt a kulcsszavak állapotát jelző oszlopban található a minőségi pontszám

A QS határozza meg a hirdetések sorrendjét és az átkattintás árát. A magasabb QS alacsony költségeket és jobb hirdetési pozíciót eredményez.

A hirdetők sorrendje a következő képen alakul:

 

Sorrend = Kattintási licit * QS

 

Nézzük meg egy példán keresztül.

Adott 3 hirdetés eltérő hirdetési licittel:

Hirdető Max CPC QS Pontszám Sorrend
Aladár 5 1 5 1
Balázs 4 1 4 2
Cecil 3 1 3 3
Dénes 2 1 2 4
Elemér 1 1 1 5

 

A Cecil és Elemér javít az átkattintási arányon és a QS emelkedik. A következő lesz a sorrend

Hirdető Max CPC QS Pontszám Sorrend
Aladár 5 1 5 2 (-1)
Balázs 4 1 4 3 (-1)
Cecil 3 2 6 1 (+2)
Dénes 2 1 2 5 (-1)
Elemér 1 3 3 4 (+1)

Cecil hirdetése lesz az első, holott Cecil csak 3 forintot fizet kattintásonként. Aladár a 2. helyet szerezte meg és 5 Ft-ot fizet.

 

Címkék: adwords

4 hozzászólás

Hrtomek Mária | 2011. november 21, hétfő 19:14
Kedves János!
Végre valaki le merte írni, hogy a display hirdetések semmit sem érnek! 3 napja én is kikapcsoltam, mert kb. 98 %-ban csak a keresésre történt megjelenésre lettek konverzióim.
Tályai Piroska | 2011. november 24, csütörtök 14:45
Ezzel a lendülettel a display hirdetések nagy részét én is kikapcsoltam.

Azokat viszont mégiscsak fent hagytam, amik már néhány forintért (5-12 Ft) megjelennek a konkurencia oldalán, mert az azt megtekintő látogatóközönség valamelyest már meg van szűrve, így hozzám már potenciális vásárlóként kerül.

Kicsit kacifántos a mondat, de ha nem jól gondolom, cáfoljatok meg :)
Bocsi Zoltán | 2012. március 02, péntek 12:39
Köszönöm a tanácsokat, már alkalmaztam is őket.
Remélem ez több érdeklődőt vonz az oldalamra.
Zách János | 2012. április 20, péntek 11:50
Hasznos tanácsok, köszönöm! :)
Így talán értelmesebben el tudom költeni a Google-től kapott kuponomat.

Hozzászólok a témához

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím:
(nem publikus)
Honlap:
*Hozzászólás:

 21 ember köszönte meg.

 

  Verdes János - Honlapkészítés, weboldal készítés
SEOZSENI Belépés
Weblap készítés blog
Kulcscsó sűrűség számítás
Honlapkészítés tippek: címsor ebook (honlap ingyen)
Weboldal készítés tippek: szövegírás ebook (honlap ingyen)