Honlapkészítés tippek - honlapteszt.hu Kitöltött honlapteszt
BLOG Online Marketing ▼ Honlapkészítés ▼ Keresőoptimalizálás ▼ Linképítés ▼ Google Adwords ▼ Referencia Kapcsolat

2011. szeptemper 26, hétfő 10:38

A 27%-os ÁFA hatása az elektronikus kereskedelemre

A kormány ÁFA emelést tervez: a jelenlegi 25%-os ÁFA 27%-ra történő felemelése 1,6%-kal növeli a bruttó árat. De kinek a kárára? A vevők vagy a cégek hátán csattan az ostor?

A kormány álláspontja ismert: nincs kőbe vésve az ÁFA mértéke. A 2%-os ÁFA emelés 1,6%-kal növeli a bruttó árat. Egy bruttó 10.000 Ft-os cipő ára 10.160 Ft-ra emelkedik. Egy bruttó 50.000 forintos mobiltelefon 800 Ft-tal lesz drágább.

Mivel jár az áremelés? Először is rengeteg adminisztrációval

Sok webáruház nyakába szakad hajnalokig tartó adminisztrációs feladat. Jobb rendszerekben egy kattintással el lehet intézni az ÁFA emelést. Ahol nincs erre hangsúly fektetve, ott egyesével kell átírni a termékek árát.

A szolgáltatók sem ússzák meg karikás szemek nélkül. A honlapon szereplő promóciós képeket újra kell rajzolni. A sales szöveget is több helyen át kell írni.

Az online számlázó is változik...

Egyszóval: újra át kell nézni mindent, a látogató első kattintásától kezdve az utolsó automatizált hírlevélig.

Kire terhelődik az áremelés? A vevők vagy a cégek bánják?

Jól működő piacon a cégek növekedő költségeit a vevőkre terhelik. Így arra gondolunk, hogy az 50.000 Ft-os mobiltelefon 800 Ft-os extra költségét a vevő állja.

A Google ugyanannyi látogatót hoz, akik ugyanúgy rendelnek, mint az emelés előtt. A kereskedő csak átírja az ÁFA adatbázis bejegyzését 25-ről 27-re. Minden megy tovább, mint régen.

Vagy mégse?

Az a tapasztalat, hogy az online verseny sokkal hevesebb, mint a hagyományos bolti kereskedelem. Az árrés nyírbálása sokkal gyorsabb. A cégek reakcióideje olyan, mint a villámlás.

A háttérben az áll, hogy sok E-kereskedőnek nincs üzlethelysége. Az alacsonyabb költségek lazábbra engedik az árrés nevű pórázt. Az E-kereskedő növekvő megélhetési költsége arra ösztönzi, hogy gyorsan pénzt kell szerezni.

A gyors pénzszerzés leggyakoribb módszere, hogy a konkurencia árai alá vágunk.

Persze a konkurencia sem hagyja magát, csökkenti az árait.

Az árcsökkenés spirálja odáig vezet, hogy a cégek egy része bedobja a törölközőt. Aki megteheti, még ekkor is csökkenti az árakat.

A végeredmény egy kettészakadt kereskedői társadalom.

A hatalmas készletekkel, milliós reklámbüdzsével bíró cégek felemésztik a kiscégek vagyonát.

Ma már ott tartunk, hogy egy 100 Ft-os Google AdWords hirdetés arra sem elég, hogy az első oldalra kerüljön. Gyakori a 300 Ft-os átkattintási ár. Néhány évvel ezelőtt 30 Ft-os átkattintási árat még sokan drágának mondtak.

Egy ilyen ár-érzékeny versenyben az ÁFA emelés csak bajt okoz.

Kíváncsi vagyok, vajon a cégek hány százaléka fogja az ÁFA növelést az árrésből fedezni.

Pár évvel ezelőtt 20%-ról 25%-ra emelkedett az ÁFA. Az egyik ismerősöm annyira elfoglalt volt, hogy csak hetekkel később tudta átírni a webáruházban szereplő termékek árát.

A vevők csak azt látták, hogy az egyik webáruház olcsóbban adta a játékokat (társasjáték, legó, puzzle, stb), mint a többi. Abban az időszakban megnövekedett a telefonhívások száma.

A tervezett ÁFA emelés 1,6%-kal növeli a bruttó árat.A mostani emelés annyira csekély, hogy egyes cégek az árrésüket áldozzák. Abban a reményben, hogy üzleti előnyhöz jutnak. A vevők mindenhol növekedő árakat látnak, így ahhoz fordulnak szívesen, aki nem növelte az árat.

Az E-kereskedők zöme a Google-re építi a bevételt. A Google hozza a potenciális vevőket, rendelnek, fizetnek.

Ennek az az átka, hogy pár kattintással összehasonlítják a vevők az árakat. Tudja ezt jól a kereskedő. Minden nap megnézi a Google találati listán, hogy a konkurencia milyen áron adja a terméket.

A Google első lapján 10 hely van + maximum 11 hirdetés. Habár a hirdetésre negyed annyian kattintanak, mégis számolni kell ezekkel is.

Az első oldalon szereplő 21 kattintási lehetőségből elég csak egy, aki az ÁFA emelését az árrésből fedezi ahhoz, hogy beinduljon a láncreakció.

Néhány nap múlva újabb honlapok jelenlek meg csökkentett árakkal.

Aztán újabbak és újabbak...

Mi az Ön véleménye az ÁFA emelésről?

Mit vár Ön az ÁFA emeléstől? Milyen üzleti stratégiát választ, ha az ÁFA növelést jóváhagyja a kormány? Hogyan érinti az Ön cégét az ÁFA emelés?

Ki gondolja úgy, hogy a 27%-os ÁFA már elég nyomós érv egy külföldi cégalapíráshoz?

 

Címkék: marketing, piackutatás

5 hozzászólás

Horváth Szabolcs | 2011. szeptemper 26, hétfő 11:21
Szlovákia sokaknál előtérbe kerül úgy érzem....
Winkler Balázs | 2011. szeptemper 26, hétfő 11:30
Remélem így fog történni, ahogy leírod és végre minden árakciózó "vállalkozó" eltűnik a piacról. Remélem ez pár hónap alatt lezajlik, mind megy a levesbe, aztán a maradék cég, akik nem az ár-akciókkal szerzik a vevőiket élnek majd vígan, mint Marci Hevesen és a legszebb az egészben az lesz, hogy a vevők nem fognak eltűnni, hanem így már csak tőlük fognak vásárolni :)

Szerintem érezhető a cinizmus a cikkedben is meg ebben a hozzászólásban is :) Nyilván lesz mindkét végletre példa, de azt hiszem az ÁFA-emelést leginkább a vevők fogják megszívni, mert a kereskedőknek a költségeik nem csökkennek, hanem nőnek, mert a víz-gáz-benzin-futár-könyvelés-tárhely stb költségei is emelkednek 1,6%-kal, ami már nem 1,6%-os költségnövekedést eredményez összességében. Hosszú távon minden normális ésszel gondolkodó kereskedő növelni fogja az árait, mert a költségek növekedése ezt kényszeríti rá. És mivel mindenki árat emel, de a fizetések nem növekednek ezzel arányosan (mert a bevételezett megnövekedett pénz a költségekre megy el) így a következménye az egész műveletnek az infláció, vagyis a pénznem elértéktelenedése. ;-)
Tornoczky Gábor | 2011. szeptemper 26, hétfő 16:45
Úgy érzem, jól döntöttem, hogy szlovák céget alapítottam, de...

... nem örülök neki! Szívesebben dolgoznék magyar cégben, Magyarországon, büszkén becsülettel, mert megtehetem.

Sajnos nem tehetem meg. Nem ecsetelem a vállalkozói környezetet, hiszen mindenki ismeri.

Szerintem ez az egész már megint fordítva fog elsülni. Az állam magasabb adó bevételt remél, ugyanakkor vonzóbbá teszi a feketézést a helyett hogy ez lekerülne a porondról.

Újból és megint vonzóbbá válik a külföldi beszerzés. Összeségében fogyni fog a vásárló és az ő vásárlóereje. Ez olyan huszárvágás, ahol mindkét fél hátán egyszerre csattan az ostor.
Verdes János | 2011. szeptemper 26, hétfő 19:20
@Gábor: Egyetértek.

Egy pici politika:

A bal és a jobb oldali kormányzás világszerte különbözik egymástól. A bal oldal szociális beállítottsága magas adóterheket vet ki a népre - de az állam magasabb juttatásokat ad cserébe.

A jobb oldal az önellátást preferálja. Kevesebb adó, kevesebb juttatás - mindenki törekedjen az egyéni sikerre.

Ezért is meglepő, hogy a jelenlegi jobb oldali kormány erős bal oldali kormányzási jegyeket mutat.

Személy szerint a - világszínvonalban - jobb oldali kormányzással értek egyet. Hiszen egy önmagát képző vállalkozó keserves erőfeszítésekkel, de kimagasló eredményeket ér el kortársaihoz képest. Akkor miért vegyék el tőle a jól megérdemelt jutalmát?

Azt gondolom, hogy a vállalkozóknak folyamatosan képezni kell magukat. Az állam pedig arra törekedjen, hogy ezt elősegítse.

Mógor Csaba | 2011. szeptemper 26, hétfő 21:07
A mai világban a kereskedő, szolgáltató már nem képes lenyelni azt a +2%-ot sem.Eddig is kiélezett árverseny jellemezte a piacot, ami annyit tett, hogy a vállalkozások felélték tartalékaikat, már akinek volt. Szerintem a többség át fogja hárítani a végfogyasztóra ezt a terhet. Ezzel visszakerül a labda az államhoz. Gondolkodjon Ő, hogyan oldja meg a csökkenő belföldi fogyasztásból eredő kieső adóbevétel problémáját.

Hozzászólok a témához

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím:
(nem publikus)
Honlap:
*Hozzászólás:

 5 ember köszönte meg.

 

  Verdes János - Honlapkészítés, weboldal készítés
SEOZSENI Belépés
Weblap készítés blog
Kulcscsó sűrűség számítás
Honlapkészítés tippek: címsor ebook (honlap ingyen)
Weboldal készítés tippek: szövegírás ebook (honlap ingyen)