Kulcsszó kiválasztás trükkök
A megfelelő kulcsszavak sok kattintást hoznak olcsón. A rosszul kiválasztott kulcsszavak is sok kattintás hoznak, de annyit fizet, hogy a gatyája is rámegy
A kulcsszavak kiválasztása fontos feladat. Elsősorban azért, mert a látogatottság nagyságát határozza meg. Másodsorban azért, mert jelentős hatása van az átkattintás árára.
Minden kulcsszóhoz tartozik egy illesztés típus.
Az illesztés típusa határozza meg, hogy a megadott kulcsszó és a keresőbe írt kifejezések milyen egyezésénél jelennek meg a hirdetések.
A használt számítógép példáján keresztül mutatom be, hogyan is működnek az illesztések:
Általános egyezés
A hirdetések alapértelmezett beállítása. A keresőbe írt kifejezésben bármilyen sorrendben szerepelhetnek a kulcsszavak. Ha a keresés tartalmazza az összes szót, akkor meg fog jelenni a hirdetés:
-
Használt számítógép
-
Használt számítógép vásárlás
-
Használt számítógép alkatrészek
-
Használt alaplap számítógép alkatrész
Satöbbi
Az általános illesztéssel adódnak problémák: néha akkor is megjelenik a hirdetés, ha semmi köze a kereséshez, habár a keresett kifejezés tartalmazza az összes kulcsszót:
-
Használt autó számítógépes javítása
-
Számítógép csere használt Nintendóra
Stb.
Kifejezés egyezés
Csak akkor jelenik meg a hirdetés, ha a kulcsszavak pontosan ugyanolyan sorrendben követik egymást a keresett kifejezésben. Ezzel lehet kiküszöbölni az általános illesztés pontatlanságát.
Megjelenik a hirdetés, ha pontosan ugyanolyan a sorrend:
-
akciós használt számítógép
-
használt számítógép olcsón
-
használt számítógép alkatrész
Nem jelenik meg a hirdetés, ha borul a sorrend:
-
számítógép bolt használt
-
használt videó kártya számítógép alaplappal
-
számítógép hálózathoz használt router
Pontos egyezés
Csak akkor jelenik meg a hirdetés, ha a keresőbe írt kifejezés pontosan ugyanaz, mint a kulcsszó. Ezzel minden mellélövés teljesen kizárható. Számít a sorrend és a szavak száma is. Semmiben sem térhet el a keresett kifejezés a kulcsszótól - vagy nem jelenik meg a hirdetés.
A kulcsszavak megfelelő kiválasztásában nem csak az egyezés típusok segítenek. Segítségünkre van még egy 1,5 kilós szürke paca, az agyunk.
Gondolkozzunk egy kicsit…
Az AdWords kampányoknál sokan használják azokat a kulcsszavakat, amire sokan keresnek. Nyilvánvalóan jó üzlet, de valamit figyelmen kívül hagynak. A kulcsszó, amire sokan keresnek, azt a Google is drágábban adja.
Ez az egyszerű trükk sokat segít abban, hogy olcsó kattintásokat szerezzen:
(folytatás a következő részben)
Rengeteg olcsó látogatót kívánok, tisztelettel:
Idő = Élet. Ne töltse idejét (életét) új ügyfelek szerzésével. Legyen több ütős honlapja is a Google kereső élmezőnyében. Impulzív reklámszövegekkel maximalizálja az eladások számát. Lazítson és élvezze, ahogy az online vevőszerző folyamat magától termeli a profitot. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:
Verdes János Online marketing és impulzív reklámszövegírás szakértője
33 ember köszönte meg.
|