Az AdWords két arca
Kis piac - nagy vásárlóerő, azonnali eladás. Nagy piac - kisebb vásárlóerő, hírlevél feliratkozás. Ismerje meg az AdWords két arcát
Sokan nem tudják, de a hirdetésük nem csak a keresőben jelenhet meg. Van egy hálózat a Google kezében. Honlapok millióit fogja össze és helyez el fizetett hirdetéseket rajta. A hirdetés ereje abban rejlik, hogy csak olyan honlapon jelenik meg a hirdetés, ami témába vág az adott hirdetéssel.
Például egy virágbolt hirdetése nem jelenik meg csak a virággal kapcsolatos honlapokon.
Display hálózat: a hírlevél feliratkozók "gyártásának" fellegvára
Ezt a hálózatot tartalmi hálózatnak nevezték el. Az idő múlásával kinőtte a tartalmi hálózat elnevezését, ahogy növekedett a belépő hirdetési felületek száma. Mobiltelefonok, videó megosztó portálok, stb.
A tartalmi hálózatot ma display hálózatnak nevezik. A display jelentése: képernyő.
Jók ezek a hirdetések mert ügyesen megszűrik a célpiacot. A célpiac internetezésre szánt idejük 40-50%-át ezeken az oldalakon töltik. Közéjük tartozik a Youtube és a Gmail is.
A hirdetések 3 kombinációja létezik:
-
Csak a kereséseknél jelenik meg a hirdetés
-
Csak a display hálózaton jelenik meg a hirdetés
-
A kereséseknél és a display hálózaton is megjelenik a hirdetés
A legnagyobb vásárlóerővel az a látogató bír, aki a keresésnél megjelent hirdetésre kattint. Ebben a tekintetben a leghatékonyabb, mert 100 átkattintó között sokkal magasabb a vásárlók aránya, mint bármilyen más létező hirdetésnél.
Az a hátránya, hogy nem tudja lefedni a célpiacot. Csak azokat éri el, akik a Google keresőt használják.
A display hálózaton megjelenő hirdetés sokkal nagyobb tömeg előtt jelenik meg, mint a keresésnél megjelenő hirdetés. A nagyobb tömeg az érdeklődés romlásával jár. A kisebb vásárlóerő alacsonyabb átkattintási költséggel jár.
Célszerű akkor használni, ha tudja, hol tölti az idejét a célpiac nagy része. Ki lehet válogatni, hogy milyen honlapokon jelenjen meg a hirdetés.
Kombinálhatja a display hálózatra és a keresési eredményekre szánt hirdetést
Lehet kombinálni a két lehetőséget. A display hálózat hozza a nagy látogatottságot, míg a keresési eredmények hirdetése a nagy vásárlóerővel bíró embereket. Az eredmény: hatalmas profit.
A hatalmas profit titkát még a gyerekek is tudják: legyen nagy a bevétel és kevés a kiadás.
A bevétel részéről az gondoskodik, hogy a láncfűrész hirdetést nem fogják 12 éves lányok olvasni. A kiadások csökkentését a magas minőségű hirdetések jelentik. Habár sokan tudják, hogy a magasabb minőségű hirdetésekkel pénzt takaríthatnak meg, mégis sokan elkövetik ugyanazt a hibát:
Rengeteg olcsó látogatót kívánok, tisztelettel:
Idő = Élet. Ne töltse idejét (életét) új ügyfelek szerzésével. Legyen több ütős honlapja is a Google kereső élmezőnyében. Impulzív reklámszövegekkel maximalizálja az eladások számát. Lazítson és élvezze, ahogy az online vevőszerző folyamat magától termeli a profitot. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:
Verdes János Online marketing és impulzív reklámszövegírás szakértője
8 ember köszönte meg.
|