Honlapkészítés tippek - honlapteszt.hu Kitöltött honlapteszt
Kezdőlap Online Marketing▾ Honlapkészítés▾ Keresőoptimalizálás▾ Google Adwords▾ Kapcsolat

Amit az AdWords hirdetésről tudni kell

Nincs semmilyen más hirdetés, ami a nyomába érne a Google AdWords hirdetéseknek. Mi az oka annak, hogy a legnagyobb vásárlóerővel bíró személyeket hozza?

A látogatók 90 százaléka 30 másodperc alatt elhúz az oldalról a kattintás után, ha hagyományos hirdetést használ. Az AdWords látogató legalább 2-5 percet tölt az oldalon. A látogatók 90 százaléka egyetlen oldalt néz meg. Az AdWords látogatók 6-7 oldalt is átvizsgálnak egyetlen látogatás során.

Vajon ki vásárol nagyobb eséllyel? Aki meg se nézi az oldalt, végig se olvassa a szöveget, vagy aki böngészik a honlapon és olvasgatja?

Az internet megalkotta a célirányos hirdetéseket. A többi hirdetés annyira versenyképes, mint ma egy 20 éves mobil

A hirdetések alapját mindig az képezte, mekkora tömeghez lehet eljuttatni a hirdetést. Újsághirdetésben a példányszám után fizet. Rádióspot árát a hallgatóság nagysága határozza meg.

Végeredményben rengeteg felesleges kiadást eredményezett. Annak is el akar adni haleledelt, akinek nincs is akváriuma.

Van is egy ilyen mondás: a reklám fele feleslegesen elköltött pénz. Csak sosem tudni, melyik fele.

Valójában a reklám 80 százaléka feleslegesen elköltött pénz. Az eredményeket a maradék 20 százalék hozza. Az internet megjelenésével lehetővé vált, hogy csak a nyereséget produkáló 20 százalékba fektesse a pénzét a reklámozó.
A célirányos hirdetésnek a lényege, hogy nem a megjelenésért, hanem az átkattintásért fizet.

Nem kattintanak azok, akiket nem érdekel a hirdetés. Nem költ azokra, akik biztosan nem vásárolnak.

Képzelje el, hogy cége 1990-es években gyártott mobiltelefonokat
árul olyan áron, mint a mai készülékek. Vajon mennyire lehetne
versenyképes a modern csúcs-kütyükkel szemben?

Olcsón szerzett látogatók és rengeteg új vevő a Google AdWords kampánnyal

Minden AdWords hirdetésnek van egy jól körülhatározott célja. Hírlevél feliratkozás, online rendelés, ajánlat kérés vagy kapcsolat felvétel.
Azért költi a pénzét hirdetésre, hogy a látogató elérjen ebbe a célba.

Van erre egy szakszó: konverzió.

A konverzió, vagy konverziós arány azt jelenti, hogy 100 látogatóból hány ért be a célba.

Jól felépített AdWords kampány mellé társított ütős oldallal a konverziós arány, így a vásárlások száma rendkívül magasra tornázható. Mivel az egész folyamat automatizált, a Google AdWords hirdetés rendkívül olcsó vásárló szerző eszköz.

Stabil, kiszámítható jövedelemforrás. Nézzünk egy egyszerű analógiát.
Van egy hírlevél lista, ahol a feliratkozók 10 százaléka később vásárolni fog. Ez a vásárlás darabonként 9.000 forint tiszta hasznot hoz. Az érkező oldal 20 százalékos konverzióval dolgozik.

Rögtön kiszámítható, hogy az érkező oldalra látogató minden 50-ik ember 3000 forint tiszta hasznot hoz. 50 ember 30 forintos átkattintással számolva 1.500 reklámköltséget jelent

1.500 forint befektetéssel 9.000 forint profit vásárolható.

Vagyis minden elköltött 1 forint 6 forint nyereséget hoz. Megéri?

Nem kell lexikális tudás ahhoz, hogy jó hirdetést írjon. A lényeg pár apróságon múlik, a többit kitapasztalja használat közben

AdWords hirdetésen keresztül nagy forgalmat lehet generálni. A kulcsszavak adják a statisztikai alapot az átkattintáshoz. De minden a hirdetésen múlik. Ismerkedjünk meg a hirdetéssel.

Maga a hirdetés 3 típusban létezik:

  • szöveges hirdetés
  • képes hirdetés
  • audio- és video hirdetés

A legtöbben a szöveges hirdetésre gondolnak, ha AdWords hirdetésről van szó. Van, amikor egy kép felér 1000 szóval. Néha nehézkes megfogalmazni azokba a picinyke mezőbe a megfelelő reklámszöveget. Erre van a képes hirdetés.

Az audio- és video hirdetéssel egy flash videót játszik le képpel és hanganyaggal. Bizonyos esetekben ideális lehet.

A képes és video hirdetés csak a display hálózaton működik. A keresési eredmények oldalán csak szöveges hirdetések jelenhetnek meg. Ez a leginkább költséghatékony, ismerkedjünk meg vele.

Hogyan épül fel egy hirdetés?

A szöveges hirdetés 5 nyulfarkinca részből áll:

  • címsor (25 karakter)
  • leírás első sora (35 karakter)
  • leírás második sora (35 karakter)
  • látható URL (az URL a webcímet jelenti)
  • cél URL

A címsor fő feladata, hogy megragadja a vevő figyelmét. A leírás felkelti a vágyat arra, hogy kattintson. A feladat igen nehéz, mert csak néhány tucat karakter áll a rendelkezésére.

Mitől lesz jó egy reklámszöveg?

A jó címsor vonzza a tekintetet. Egy rossz címsor felett elsiklanak a vevők.

Sokan elfelejtik, hogy a vevő abban a témában szeretne hirdetéseket látni, amilyen témában keresett. Sok esetben azért nem kattintanak a hirdetésre, mert nem szerepel az adott kulcsszó a címsorban. Nem kötelező, de az eredményeket meg lehet növelni ezzel a trükkel.

A második ok, ami e mellett szól:

A Google félkövérrel kiemeli a hirdetés szavait, ha az a keresett kifejezésben is szerepel. Ettől még feltűnőbb lesz a hirdetés. Nem csak a címsorra, hanem a leírásra is vonatkozik.

 

 

Rengeteg olcsó látogatót kívánok, tisztelettel:

Idő = Élet. Ne töltse idejét (életét) új ügyfelek szerzésével. Legyen több ütős honlapja is a Google kereső élmezőnyében. Impulzív reklámszövegekkel maximalizálja az eladások számát. Lazítson és élvezze, ahogy az online vevőszerző folyamat magától termeli a profitot. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Online marketing és impulzív reklámszövegírás szakértője

 

 24 ember köszönte meg.

 

  Verdes János - Honlapkészítés, weboldal készítés
SEOZSENI Belépés
Weblap készítés blog
Kulcscsó sűrűség számítás
Honlapkészítés tippek: címsor ebook (honlap ingyen)
Weboldal készítés tippek: szövegírás ebook (honlap ingyen)